این مرد فلسطینی در 10 سال گذشته در ماه رمضان غذای رایگان سرو می کند

این مرد فلسطینی در 10 سال گذشته در ماه رمضان غذای رایگان سرو می کند

تصویر نماینده / خبرگزاری فرانسه.

ماه مبارک رمضان هم اکنون در حال برگزاری است. این یک زمان جشن برای مسلمانان از سراسر جهان است که خانواده ها از آفتاب تا غروب آفتاب روزه می گیرند و سپس برای وعده های غذایی خاص در عصر به نام افطار گرد هم می آیند. در حالی که افطاری ها معمولاً با شور و اشتیاق زیاد توسط مردم با برگزاری دور هم جمع شدنی برای لذت بردن از غذاهای سنتی مشخص می شود، اما همه آنها خوش شانس نیستند که افطاری مناسب داشته باشند. برای چنین مردم بدبختی در غزه، فردی به نام ولید الحطاب از 10 سال پیش به مناسبت ماه مبارک رمضان داوطلبانه کاسه های جریش (غذاهای سنتی عربستانی) را به طور داوطلبانه سرو می کند.

در زمانی که مهربانی بسیار کمیاب شده است، ژست فروتنانه و مهربان این مرد قلب های زیادی را در اینترنت به دست می آورد.

در ویدئویی که توسط الجزیره، این مرد را می توان دید که غذای مخصوص را در مقادیر زیاد آماده می کند زیرا قصد دارد تا حد امکان به افراد بیشتری خدمت کند. این برای دهمین بار متوالی است که مرد فلسطینی همین کار را می کند، الحطاب در تمام ماه رمضان این غذا را می پزد. سوپ با آبگوشت و گندم دوروم سبز تهیه می شود.

هر سال منتظرم تا این جریش را که یک غذای سنتی فلسطینی است، سرو کنم. در مورد افرادی که برای سوپ می آیند، برخی نیازمند هستند و برخی نه. اما من در نظر نمی گیرم که آیا فرد نیازمند است یا خیر. من برای هر کسی که به هر طرف می آید توزیع می کنم.

الحطاب که به پخت داوطلبانه آن با حمایت فرزندانش برای فقرای محله اش معروف است، از بعدازظهر تا افطار بسیار سخت کار می کند تا این غذا را به مقدار زیاد آماده کند. شایان ذکر است که در غزه که نرخ فقر و بیکاری همچنان بالاتر است، چنین اقدامات خیریه در چند سال گذشته شروع شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام