بایدن می گوید حمله اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدان رژیم کیم را به پایان می رساند

بایدن می گوید حمله اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدان رژیم کیم را به پایان می رساند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در کاخ سفید. عکس فایل.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داده است که اگر جرات حمله هسته ای به ایالات متحده یا هر یک از متحدانش را داشته باشد، رژیم او به پایان خواهد رسید. این هشدار در حالی مطرح می شود که ایالات متحده تلاش های جدیدی را همراه با کره جنوبی برای مقابله با تولید هسته ای پیونگ یانگ آغاز می کند.

بایدن روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با همراهی یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «حمله هسته‌ای کره شمالی علیه ایالات متحده یا متحدان یا شرکای آن غیرقابل قبول است و منجر به پایان هر رژیمی می‌شود که چنین اقدامی را انجام دهد».

ایالات متحده روز چهارشنبه همچنین اعلام کرد که قدرت بازدارندگی خود را در برابر تهدیدات هسته‌ای به کره جنوبی، از جمله طرحی برای استقرار زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای در این کشور برای اولین بار در دهه‌ها، تقویت خواهد کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی برای یک سفر دولتی شش روزه به آمریکا می رود

چین به دلیل اظهارات “اشتباه” رئیس جمهور کره جنوبی در تایوان شکایت کرد

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی نیز بار دیگر تاکید کرد که صلح در شبه‌جزیره تنها از طریق زور به دست می‌آید و زرادخانه هسته‌ای آمریکا نقش کلیدی در ضدحمله ایفا می‌کند در صورتی که کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای خود علیه جنوب استفاده کند.

هر دو رهبر همچنین برای ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای برای بهبود هماهنگی، به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد همکاری تسلیحات استراتژیک و برگزاری تمرینات نظامی مشترک بیشتر برای ایجاد یک بازدارندگی موثر در برابر تهدیدات هسته ای کره شمالی توافق کردند. ایالات متحده همچنین از سئول متعهد شده است که به تعهدات خود مبنی بر عدم پیگیری زرادخانه اتمی خود عمل کند.

بایدن گفت: «ما قرار نیست تسلیحات هسته‌ای را در شبه جزیره مستقر کنیم، اما بازدیدهایی از بنادر، بازدید از زیردریایی‌های هسته‌ای و مواردی از این دست خواهیم داشت». ما از آن دور نمی شویم.»

در ماه‌های اخیر، کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را تشدید کرده است و تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که این کشور به دنبال گسترش بیشتر زرادخانه هسته‌ای خود است، پس از اینکه دهه‌ها دیپلماسی نتیجه‌ای نداشت. آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) این خطر را افزایش داده است که سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی اکنون می‌توانند به خاک آمریکا برسند.

بایدن در حالی که برای انتخاب مجدد در سال 2024 تلاش می کند، نگرانی ها در مورد سلامتی خود را از بین برد و به رسانه ها گفت که احساس خوبی دارد. او همچنین رقیب دونالد ترامپ را “خطری” برای دموکراسی ایالات متحده خواند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام