با تکه تکه شدن بی رویه زیستگاه ، چگونه هندوکش هیمالیا می تواند نقطه داغ همه گیر بعدی باشد

منطقه HKH سه برابر سریعتر از میانگین جهانی گرم می شود. این یک طوفان کامل برای ظهور بیماری های جدید ایجاد می کند.

توسط بت واکر

جهان در “دوره همه گیری” است. تا زمانی که تخریب دنیای طبیعی متوقف نشود ، بیماریها بیشتر ظهور می کنند ، با سرعت بیشتری گسترش می یابند ، افراد بیشتری را می کشند و با تأثیرات مخرب بیشتری نسبت به گذشته بر اقتصاد جهانی تأثیر می گذارند. این هشدار شدید دانشمندان برجسته جهان در گزارش مهم جدید هفته گذشته بود.

تقریباً همه بیماری های همه گیر ناشی از زئونوز است ، بیماری هایی که از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، مانند کووید -19 ، HIV ، SARS ، ابولا و آنفولانزای مرغی. این کارشناسان گفتند که این موارد کاملاً به دلیل تخریب محیط زیست ، به ویژه قطع جنگل ها ، تشدید کشاورزی و تجارت حیات وحش صورت می گیرد. این امر باعث نزدیكی افراد با حیوانات شده و احتمال ظهور ویروسهای جدید و سرایت آن به جمعیت انسانی را بیشتر می كند.

گروه متخصصان که توسط پلت فرم سیاست بین المللی علوم بین المللی سازمان ملل متحد در مورد تنوع زیستی دعوت شده است ، نوشت: “خطر ابتلا به بیماری همه گیر به سرعت در حال افزایش است ، هر ساله بیش از پنج بیماری جدید در افراد ظاهر می شود ، که هر یک از آنها امکان تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر را دارد.” و خدمات اکوسیستم.

تخمین زده می شود که 1.7 میلیون ویروس کشف نشده در این سیاره در پستانداران و پرندگان در گردش باشد که از این تعداد حدود 700000 ویروس می توانند انسان را آلوده کنند.

“هیچ راز بزرگی در مورد علت وجود ندارد کووید -19 همه گیری ، یا هر همه گیری مدرن ، “گفت پیتر دازاک ، رئیس گروه. “همان فعالیتهای انسانی که باعث تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن تنوع زیستی می شوند ، از طریق تأثیرات آنها بر محیط زیست ما خطر همه گیری را به همراه دارند.”

گروه 22 متشکل از متخصصان برجسته از هر قاره – از جمله متخصصان بهداشت ، بوم شناسان و اقتصاددانان – استدلال می کنند که رویکرد فعلی تلاش برای مهار شیوع و جستجوی درمان ها و واکسن ها “یک مسیر کند و نامطمئن” است.

در عوض ، آنها خواستار “رویکرد تحول آفرین” هستند که به جای علائم اقتصادی و بهداشتی ، به ریشه های اصلی شیوع بپردازد. این شامل توقف جنگل زدایی برای کشاورزی ، مزارع گاو و روغن نخل ، تغییر الگوی مصرف و مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

با تکه تکه شدن زیستگاه بی نظیر ، چگونه هیمالیای هندوکش می تواند نقطه بعدی همه گیر باشد

آ کووید -19 مرکز قرنطینه در کولاگاچی ، روستایی در قسمت شمالی Sundarbans. تصویر از طریق قطب سوم / تلویزیون Sundarban

راه حل های پیشنهادی آنها شامل راه اندازی یک شورای بین دولتی در زمینه پیشگیری از بیماری همه گیر برای ارائه بهترین علم به تصمیم گیرندگان و طراحی یک شبکه جهانی نظارت است. آنها همچنین خواستار حفاظت بیشتر از مناطق با تنوع زیستی بالا و دولتها برای ترویج مصرف پایدارتر هستند – به عنوان مثال ، مالیات بر تولید و مصرف گوشت. آنها همچنین از سیاستگذاران می خواهند خطرات بهداشتی را در پروژه های اصلی توسعه و استفاده از زمین گنجانده و هزینه های اقتصادی همه گیرها را در سیاست های دولت لحاظ کنند.

هزینه های یک رویکرد پیشگیرانه در مقایسه با تریلیون دلار خسارت ناشی از آن “ناچیز” خواهد بود کووید -19 تنها کارشناسان دریافتند

تغییرات اقلیمی

این گزارش به ارتباط بین تخریب زمین ، تغییر آب و هوا و بیماری های در حال ظهور توجه ویژه ای می بخشد. داساک در یک کنفرانس رسانه ای مجازی گفت: “تغییرات آب و هوایی” فیل موجود در اتاق است “.” این در حال حاضر باعث ایجاد همه گیری ها می شود و شیوع بیماری های آینده را بدتر خواهد کرد. “

گرم شدن کره زمین در حال تغییر الگوی بیماری است.

“شواهد روشن و محکمی وجود دارد که تغییرات آب و هوایی منجر به تغییر در بیماری های منتقله از طریق ناقلین می شود. به عنوان مثال ، در اروپا به دلیل گرم شدن آب و هوا ، انسفالیت منتقله از طریق کنه بیشتر به سمت شمال حرکت کرده است. بیماری لایم و زبان آبی نیز به اروپا رسیده است. ” تحقیقات نشان می دهد هوای گرم و مرطوب ناشی از تغییرات آب و هوایی خطر شیوع ابولا را در سراسر آفریقا افزایش می دهد.

داشاک گفت: “تغییرات آب و هوایی همچنین منجر به تغییر در محدوده جغرافیایی گونه ها ، دام ها و مردم می شود – ما در حال حاضر شاهد مهاجرت به دلیل استرس های آب و هوایی هستیم – و این باعث گسترش م effectivelyثر بیماری ها خواهد شد.”

نقاط در حال ظهور

بیماری ها از لبه های جنگل های بارانی گرمسیری و مکان های بسیار متنوع ، جایی که انسان و حیوانات با یکدیگر مخلوط می شوند ، ناشی می شود. این “نقاط داغ” ، که بیماری ها بیشتر از حیوانات به انسان سرایت می کنند ، با تخریب چشم انداز مانند جنگل زدایی ارتباط تنگاتنگی دارند.

دیوید هیمن ، استاد بوم شناسی بیماری های عفونی در دانشگاه مسی ، نیوزلند ، و نویسنده مشترک گزارش ، گفت: “این نقاط داغ در تلاقی تنوع زیستی بالا و تراکم بالای انسان و دام قرار دارند.” کارهای موجود در سطح جهانی و در جنوب صحرای آفریقا و آسیا انجام شده است.

هندول کش هیمالیا – که از افغانستان در غرب تا چین در شرق بیش از مناطق مختلف تنوع زیستی جهان امتداد دارد – به گفته ناکل چتری ، کارشناس تنوع زیستی و مدیر برنامه های منطقه ای در مرکز بین المللی ، یکی از این نقاط بالقوه بیماری های در حال ظهور است. برای توسعه یکپارچه کوه (ICIMOD) ، یک موسسه تحقیقاتی مستقر در نپال.

وی گفت: “اول ، HKH با طیف گسترده ای از گونه های حیات وحش اهدا می شود ، که خطر ابتلا به بیماری ها را بیشتر می کند.” “دوم ، این منطقه میزبان چهار مورد از 36 نقطه جهانی تنوع زیستی جهانی است ، 70 درصد زیستگاه اصلی خود را از دست داده و با فشار شدید انسانی روبرو است. به دلیل تکه تکه شدن زیستگاه ، تجارت حیات وحش ، روش های خوردن گوشت بوته و حیوانات خانگی سنتی با هیبریدهایی که بیشتر در معرض بیماری هستند جایگزین تعامل انسان و حیات وحش بیشتر است. “

جالب اینجاست که تخریب زیستگاه تنها به معنای زنده ماندن سخت ترین گونه ها – مانند خفاش ها و موش ها است که احتمال بیشتری برای حمل بیماری دارند -. به عنوان مثال ، موش چندتایی در آفریقای غربی که حامل ویروس لاسا است ، در زمین های تخریب شده اطراف مزارع رشد می کند.

منطقه HKH نیز سه برابر سریعتر از میانگین جهانی گرم می شود. این یک طوفان کامل برای ظهور بیماری های جدید ایجاد می کند.

شناخته شده است که تغییرات آب و هوایی باعث گسترش Zika در منطقه HKH می شود ، که با سطح بالای تراکم جمعیت ، فقر و شهرنشینی برنامه ریزی نشده همراه است. دمای گرمتر نیز بیماریهای منتقله از پشه مانند دنگی را به ارتفاعات بالاتر می رساند. گرچه این ویروس های جدید نیستند ، اما در حال گسترش به مناطق جدیدی هستند که افراد از هیچ گونه مصونیت طبیعی برخوردار نیستند و با روندهایی مانند جنگل زدایی از طریق روش هایی که درک درستی ندارند ، تعامل می کنند.

با تکه تکه شدن زیستگاه بی نظیر ، چگونه هیمالیای هندوکش می تواند نقطه بعدی همه گیر باشد

نمایی از جنگل زدایی در هیمالیای میانی. تصویر از طریق قطب سوم / اختر ح مالک ، دانشگاه کشمیر

هنوز تحقیقات کمی در مورد اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی خطر ابتلا به بیماری های همه گیر را در آینده شکل می دهد ، وجود دارد. این امر به ویژه در منطقه HKH مهم است – جایی که شواهد فزاینده ای وجود دارد که حیوانات و گیاهان زیستگاه ها را تغییر می دهند و به دامنه های جدید منتقل می شوند. و مردم هم اکنون در حال حرکت هستند ، که با افزایش سطح دریا ، طوفان ، فرسایش رودخانه و کمبود آب شیرین مجبور به اجبار می شوند.

تعداد انگشت شماری از «شکارچیان ویروس» – نام پر زرق و برق برای اپیدمیولوژیست هایی که عوامل بیماری زای بالقوه خطرناکی را پیدا می کنند – در حال حاضر در منطقه کار می کنند. دانشمندان آمریکایی اخیراً جدیدی کشف کردند ویروس کرونا از غارهای خفاش در میانمار. و یک دانشمند هندی در حال مطالعه بیماریها در حیات وحش و دام در هیمالیا است.

اما شکار ویروس بعدی می تواند یک شات از راه دور باشد. بازیابی مناطق تخریب شده و پراکنده مهمترین چیز است. چتری از ICIMOD استدلال کرد که اقدامات حفاظت شده توسط کشورهای منطقه HKH برای کاهش خطرات بیماری ضروری است.

“ما باید فضا را برای رشد حیات وحش و تنوع زیستی حفظ کنیم … زمان آن فرا رسیده است [we] سرمایه گذاری در احیای زیستگاه های طبیعی که طی قرن گذشته از دست داده ایم. این برای بهزیستی طولانی مدت بشریت در HKH بسیار مهم است. “

وی از کشورها خواست “با یک برنامه توسعه سبز به جلو حرکت کنند” ، در شرکت های سبز مانند اکوتوریسم و ​​کشاورزی ارگانیک سرمایه گذاری کنند و جوانان را در حفظ تعادل اکولوژیکی آموزش دهند.

برخی از صداهای مثبت در مورد بازسازی فضای سبز در پاکستان وجود دارد ، اما در میان نتایج اقتصادی کووید -19 این یک مسیر طولانی و طاقت فرسا خواهد بود.

در این میان ، کشورها چگونه می توانند به بهترین شکل برای همه گیری بعدی آماده شوند؟ چتری لیستی از اقدامات را به زحمت انداخت: “در میان موارد دیگر ، در مراکز بهداشتی روستایی در مناطق دور افتاده سرمایه گذاری کنید. تعامل انسان و حیات وحش را به حداقل برسانید ، زیستگاه های وحشی و مسیرهای مهاجرتی آنها را دست نخورده نگه دارید و مناطق تخریب شده را بازیابی کنید. ممنوعیت تجارت حیات وحش و گوشت بوته؛ دامهای سنتی را به جای هیبریدها تشویق کنید و برای درک انواع ارگانیسم های عامل بیماری سرمایه گذاری کنید. “

قطب سوم یک پلت فرم چند زبانه است که به ارتقا information اطلاعات و بحث در مورد حوزه آبخیز هیمالیا و رودخانه هایی که از آنجا سرچشمه می گیرند اختصاص یافته است. این گزارش در ابتدا در thethirdpole.net منتشر شد و در اینجا با مجوز تکثیر شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.