برادرزاده قاتل ایندیرا گاندی به اتهام خرید و فروش مواد مخدر در نیوزیلند بازداشت شد.

برادرزاده قاتل ایندیرا گاندی به اتهام خرید و فروش مواد مخدر در نیوزیلند بازداشت شد.

دهلی نو: یکی از بستگان قاتل ایندیرا گاندی، نخست وزیر سابق هند به اتهام خرید و فروش مواد مخدر در اوکلند نیوزلند بازداشت شد.

این افشاگری در جریان تحقیقات مربوط به کشف مواد مخدر اخیر در نیوزلند آشکار شد. پلیس نیوزیلند در ماه مارس سال جاری به یک ملک محلی در مانوکائو، حومه اوکلند جنوبی یورش برد و محموله ای از بطری های کامبوچا را در میان پالت های قوطی های آبجو با مواد مخدر توقیف کرد.

طبق گزارشی در نیوزیلند هرالد، پلیس نیوزیلند اعلام کرد که واحد جرایم سازمان‌یافته شهر اوکلند در حال بررسی این محموله بود که منجر به صدور حکم جستجو در رایان پلیس، مانوکائو در اوایل ماه مارس شد. این گزارش گفت که مأموران 328 کیلوگرم متامفتامین را که در قوطی‌های آبجو پنهان شده بود، شناسایی کردند.

تحقیقات پلیس منجر به دستگیری یکی از Baltej Singh شد که برادرزاده Satwant Singh است. ساتوان سینگ و بادیگارد همکارش، بینت سینگ، ایندیرا گاندی را در اکتبر 1984 پس از عملیات بلواستار ترور کردند.

برادر ساتوانت سینگ و خانواده اش در دهه 1980 به نیوزلند نقل مکان کرده بودند و یک فروشگاه مواد غذایی کوچک در اوکلند راه اندازی کردند. گوردواراهای محلی اغلب بالتج را به خاطر برادرزاده ساتوانت سینگ تحسین می کردند.

افزایش ناگهانی ثروت سینگها متوجه افراد نزدیک به آنها شد. پدر Baltej Singh، که برادر Satwant Singh است، مالک یک شرکت املاک و مستغلات به نام Ray White شد. آنها همچنین خانه ای به ارزش بیش از 100 کرور روپیه خریداری کردند.

منابع به ANI گفتند که Baltej Singh یکی از مغز متفکران اصلی و جمع آوری کمک های مالی برای تظاهرات ضد هند و طرفدار خالستان است که در نیوزیلند سازماندهی شده است. بالتی سینگ در حال حاضر در زندان است و به دلیل فروش مواد مخدر تحت محاکمه است.

به گفته منابع، این رویداد بر “پیشینه جنایتکارانه و انگیزه های مشکوک” تظاهرکنندگان طرفدار خلستان تاکید دارد. همچنین بر نقش «حمایت خارج از کشور در تلاش برای خدشه دار کردن وجهه یک هند مترقی» تأکید می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام