برای ایمن ماندن ، همین حالا iPhone و سایر دستگاه های Apple را به روز کنید

اپل به روزرسانی نرم افزاری جدیدی را برای کاربران آیفون در قالب iOS 14.2 همراه با به روزرسانی ها برای ساعت اپل، iPad و Mac. جدا از ویژگی های جدید نرم افزار و بهبود ، اپل سه آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرده است. این آسیب پذیری ها توسط Google کشف و به اپل گزارش شدند پروژه صفر تیم امنیتی
تمام مدل های آیفون بعد از آیفون 5s تحت تأثیر این آسیب پذیری ها به همراه iPod از نسل ششم و بالاتر ، iPad Air ، iPad Mini 2 و بالاتر و همه مدل های Apple Watch قرار دارند. برای رفع این مشکل ، آیفون جدید خود را به iOS 14.2 به روز کنید. اگر از آیفون قدیمی استفاده می کنید ، به iOS 12.4.9 به روز شوید. سایر به روزرسانی هایی که از این آسیب پذیری های روز صفر مراقبت می کنند ، iPadOS 14.2 ، watchOS 5.3.9 ، watchOS 6.2.9 و watchOS 7.1 و macOS Catalina 10.15.7. مطمئن شوید دستگاه های Apple شما از آخرین نسخه های نرم افزار استفاده می کنند.
سه آسیب پذیری روز صفر به عنوان CVE-2020-27930 مشخص شده است: یک مسئله تخریب حافظه در کتابخانه FontParser. این به مهاجم اجازه می دهد تا کدها را از راه دور از طریق یک قلم مخرب اجرا کند. مورد دوم با نام CVE-2020-27950 علامت گذاری شده است که به یک بدافزار اجازه می دهد تا حافظه هسته را فاش کند و آخرین آسیب پذیری روز صفر با نام CVE-2020-27932 شناخته می شود که یک مسئله شروع حافظه است و از طریق آن یک مهاجم می تواند کد دلخواه را با هسته اجرا کند. امتیازات از طریق بدافزار.
اپل قبلاً به روزرسانی های نرم افزاری را منتشر کرده است. برای بارگیری و نصب آنها به منوی تنظیمات بروید.