“برای توییتر عالی خواهد بود، اما به طور کلی من مخالف ممنوع کردن چیزها هستم”

“برای توییتر عالی خواهد بود، اما به طور کلی من مخالف ممنوع کردن چیزها هستم”

در مصاحبه اخیر خود با بی بی سی، از ایلان ماسک در مورد قانون محدودیت ایالات متحده و اینکه نظر او در مورد تحریم TikTok توسط ایالات متحده چیست، سؤال شد. ماسک در پاسخ گفت که از ممنوعیت کلی چیزی حمایت نمی کند. او همچنین فاش کرد که از TikTok استفاده نکرده است.

TikTok با یک ممنوعیت قریب‌الوقوع در ایالات متحده مواجه است و قانون‌گذاران در حال آماده‌سازی برای تصویب محدودیت ایالات متحده هستند که به رئیس‌جمهور ایالات متحده و وزیر بازرگانی ایالات متحده اجازه می‌دهد تا همه برنامه‌ها و فناوری‌هایی را که فکر می‌کند برای امنیت ملی مضر است، ممنوع کنند.

در حالی که ایالات متحده دستور کار خاص خود را دارد و احتمال بسیار خوبی وجود دارد که بروهاها در مورد TikTok نتیجه تلاش طولانی و هماهنگ پلتفرم های رسانه های اجتماعی مستقر در ایالات متحده باشد، ایلان ماسک گفته است که به طور کلی مخالف ممنوعیت چیزها است. .

ماسک در مورد تحریم TikTok
در صحبت با بی‌بی‌سی در جلسه فضایی توییتر روز چهارشنبه، از ماسک در مورد ممنوعیت احتمالی برنامه چینی TikTok توسط ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی پرسیده شد.

برای شروع، ماسک ادعا می کند که از TikTok، اپلیکیشنی که بیشترین بارگیری در دو سال گذشته را داشته است، استفاده نمی کند.

او همچنین ارزیابی واقع بینانه ای از احتمال ممنوعیت ارائه می دهد.

من معمولا با ممنوعیت ها مخالفم. منظورم این است که فکر می‌کنم اگر TikTok ممنوع شود به توییتر کمک می‌کند زیرا مردم زمان بیشتری را در توییتر و زمان کمتری را در TikTok می‌گذرانند.

با این حال، اگرچه این به نفع توییتر است، من به طور کلی با ممنوع کردن چیزها مخالفم.

خواهان قوی‌تر شدن ممنوعیت است
دولت ایالات متحده TikTok را در دستگاه های صادر شده توسط دولت فدرال به دلیل نگرانی های امنیت ملی در مورد شرکت مادر مستقر در چین، ByteDance، ممنوع کرده است. ایالات متحده نگران است که دولت چین از TikTok برای دسترسی به آن دستگاه ها و داده های کاربران ایالات متحده استفاده کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این ممنوعیت فقط برای دستگاه های صادر شده توسط دولت فدرال اعمال می شود و نه دستگاه های شخصی.

همچنین بخوانید: با احتمال تحریم TikTok در ایالات متحده، ByteDance برنامه جایگزین و مشابه اینستا را راه اندازی می کند و کمپین های تبلیغاتی گران قیمت را اجرا می کند.

با این اوصاف، کنگره ایالات متحده در اقدامی نادر و دو حزبی، قانون محدودیت را به جلو پیش می برد. چندین قانونگذار ایالات متحده اعلام کرده اند که از طریق قانون محدودیت، ایالات متحده می تواند از همه شهروندان ایالات متحده در برابر نظارت غیرقانونی توسط شرکت های فناوری خارجی محافظت کند.

قانون محدود کردن آن چیزی نیست که برای آن تبلیغ می شود
قانون محدود، لایحه‌ای پیشنهادی است که به رئیس‌جمهور و وزیر بازرگانی ایالات متحده این اختیار را می‌دهد تا برخی معاملات مربوط به محصولات یا خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی دشمنان خارجی مانند چین، روسیه، ایران، کوبا، کره شمالی را بررسی و ممنوع کنند. و ونزوئلا هدف این لایحه رسیدگی به تهدیدات مبتنی بر فناوری برای امنیت و ایمنی آمریکایی ها است.

همچنین بخوانید: نظر: قانون محدودیت ایالات متحده برای ممنوعیت TikTok خطرناک تر و فراگیرتر از قانون Patriot است.

با این حال، برخی از منتقدان استدلال می کنند که قانون محدودیت مشکل ساز است زیرا فاقد شفافیت، پاسخگویی و روند مناسب است. برای مثال، بنیاد مرز الکترونیک (EFF) ادعا می‌کند که این لایحه به دولت اجازه می‌دهد شرکت‌ها را از فعالیت در ایالات متحده منع کند بدون اینکه عموم مردم اساس این ممنوعیت را بدانند.

این لایحه همچنین هیچ مکانیزم رسیدگی قضایی یا تجدیدنظر برای شرکت ها یا کاربران آسیب دیده ارائه نمی کند. EFF همچنین هشدار می دهد که این لایحه می تواند برای سانسور یا سرکوب صداهای مخالف یا نظرات نامطلوب در پلتفرم هایی که به عنوان دشمنان خارجی تلقی می شوند، استفاده شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام