برنامه اندرویدی هر 15 دقیقه یک بار کاربران را مخفیانه ضبط می کند و یک سال قبل از سرکشی لیست شده بود

برنامه اندرویدی هر 15 دقیقه یک بار کاربران را مخفیانه ضبط می کند و یک سال قبل از سرکشی لیست شده بود

یک برنامه محبوب اندرویدی مشخص شد که کاربران خود را بدون رضایت آنها در مدت 15 دقیقه ضبط می کند. این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های ضبط صدا در اندروید بود. این بدافزار بیش از یک سال از زمان آپلود آن در فروشگاه Google Play خاموش بود.

یک برنامه ضبط اندروید به نام iRecorder Screen Recorder در ابتدا بی ضرر به نظر می رسید اما بعداً تقریباً یک سال پس از انتشار به مخرب تبدیل شد. این برنامه که در سپتامبر 2021 راه اندازی شد، پس از به روز رسانی در آگوست سال بعد، شروع به رفتار مخرب کرد.

شروع به ضبط مخفیانه یک دقیقه صدا در هر 15 دقیقه و انتقال صداهای ضبط شده به سرور توسعه دهنده از طریق یک لینک رمزگذاری شده کرد. جزئیات این حادثه توسط لوکاس استفانکو، محققی از امنیت اساسی در برابر تهدیدات در حال تکامل (ESET) در یک پست وبلاگ مستند شده است.

استفانکو فاش کرد که به‌روزرسانی آگوست 2022 برنامه کدهای مخرب مبتنی بر منبع باز AhMyth Android RAT (تروجان دسترسی از راه دور) را معرفی کرد.

مقالات مرتبط

GoI

GoI به زودی سیستم ردیابی CEIR را برای گوشی های گم شده یا دزدیده شده راه اندازی می کند، اما حفظ حریم خصوصی همچنان یک نگرانی است

GoI

مونتانا TikTok را ممنوع می کند: اما آیا ایالت ایالات متحده می تواند قانون را اجرا کند؟

زمانی که برنامه گزارش شد و از پلی استور حذف شد، 50000 بار دانلود شده بود. استفانکو همچنین تاکید کرد که اپلیکیشن‌های حاوی AhMyth در گذشته موفق به دور زدن فیلترهای گوگل شده‌اند.

برنامه‌های کلاهبرداری، از جمله برنامه‌های ضبط، مشکلی تکرارشونده در اپ استور اپل و پلی استور گوگل بوده‌اند. برنامه‌های ضبط، به‌ویژه، درگیر قیمت‌گذاری اشتراک غارتگرانه و بررسی‌های جعلی برای افزایش دید خود در این پلتفرم‌ها هستند.

پست وبلاگ استفانکو یک مشکل نگران کننده را روشن می کند: برنامه هایی که پس از نصب بر روی دستگاه های کاربران مخرب می شوند و از مجوزهایی که در ابتدا برای جمع آوری اطلاعات حساس و انجام فعالیت های شرور اعطا شده بود سوء استفاده می کنند.

اگرچه برنامه ذکر شده حذف شده است، اما خطر فعال شدن سایر برنامه های عامل خواب بر روی تلفن های کاربران همچنان وجود دارد.

طبق گزارش‌ها، گوگل در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌هایی است که اعلان‌های ماهانه برای اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد برنامه‌هایی که شیوه‌های اشتراک‌گذاری داده‌های خود را تغییر داده‌اند، ارائه می‌دهد، با این فرض که Google چنین تغییراتی را تشخیص می‌دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام