بر اساس گزارش ها، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر، در حال کمک به ایران برای تقویت نفوذ نظامی در عراق است

بر اساس گزارش ها، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر، در حال کمک به ایران برای تقویت نفوذ نظامی در عراق است

محمد شیعه السودانی همچنین به فالح الفیاض، رئیس نیروهای حشد الشعبی (PMF) اجازه داده بود که یک تیپ جدید وابسته به PMF در سنجار در استان نینوا عراق ایجاد کند.

بغداد: نخست وزیر عراق، محمد شیعه ال سودانی ادعا می کند که به ایران اجازه داده است تا حضور نظامی خود را در عراق، به ویژه در مناطق کرکوک و سنجار افزایش دهد.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات جنگ، ایران نفوذ خود را در عراق همسایه از طریق استفاده از نیروهای نیابتی ایران افزایش داده است – روندی که گفته می شود توسط محمد شیعه ال سودانی کمک شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که در 17 آوریل از سوی حشد الشعبی، نهاد رسمی حاکمیتی حزب الحشد الشعبی، صادر شد، PMF در 17 آوریل یک ستاد عملیاتی جدید در استان کرکوک ایجاد خواهد کرد.

به گزارش رسانه عربی زبان انگلیسی «العربی»، محمد شیعه السودانی همچنین به فالح الفیاض، رئیس نیروهای حشد الشعبی (PMF) اجازه داده است که یک تیپ جدید وابسته به نیروهای حشد الشعبی در سنجار ایجاد کند. استان نینوا عراق، در 17 آوریل.

نیروهای بسیج مردمی (PMF) یک گروه اکثریت شیعه است که طبق گزارش ها نقش مهمی در مبارزه با دولت اسلامی (داعش) که مخالف ایران تحت حکومت شیعیان بود، ایفا کرده است.

به گفته یک منبع ناشناس PMF که توسط العربی گزارش شده است، این تیپ متشکل از ساکنان سنجار خواهد بود که توسط مقامات محلی و رهبری PMF و همچنین اعضای PMF و یگان های مقاومت سنجار (YBS) وابسته به پ.ک.ک انتخاب شده اند. سودانی ممکن است اجازه این تغییرات را داده باشد زیرا اخیراً کنترل او بر PMF کاهش یافته است.

به گفته CTP، به دلیل مخالفت سازمان بدر در استان دیالی و نخست وزیر قبلی عراق، نوری المالکی، که از مقررات انتخاباتی که سودانی را از خدمت یک دوره دیگر به عنوان نخست وزیر منع می کند، حمایت کرد، سودانی با شکست های سیاسی مواجه شده است.