بزرگترین رآکتور هسته ای اروپا پس از 18 سال به طور منظم تولید خود را آغاز می کند

بزرگترین رآکتور هسته ای اروپا پس از 18 سال به طور منظم تولید خود را آغاز می کند

عکس فایل: نمای کلی از راکتور هسته ای ناتمام Olkiluoto-3 در اوراجوکی، فنلاند. رویترز

هلسینکی: در حالی که سه نیروگاه هسته‌ای در آلمان فعالیت خود را تعطیل کردند، بزرگترین رآکتور هسته‌ای اروپا به نام Olkiluoto 3 (OL3) در فنلاند سرانجام پس از نزدیک به 18 سال انتظار، روز یکشنبه تولید عادی خود را آغاز کرد.

این نیروگاه به کاهش برخی از تلفات انرژی ناشی از کاهش تولید روسیه کمک خواهد کرد.

اپراتور OL3 Teollisuuden Voima (TVO) گفت که انتظار می رود این واحد در فنلاند حدود 14 درصد از تقاضای برق کشور را تامین کند و نیاز به واردات از سوئد و نروژ را کاهش دهد.

TVO در بیانیه‌ای روز یکشنبه پس از تکمیل مرحله انتقال از آزمایش به خروجی معمولی گفت: انتظار می‌رود که راکتور جدید حداقل 60 سال تولید کند.

جارمو تانهوا، مدیر اجرایی TVO در بیانیه ای گفت: «تولید Olkiluoto 3 قیمت برق را تثبیت می کند و نقش مهمی در انتقال سبز فنلاند ایفا می کند.

ساخت راکتور 1.6 گیگاوات (GW) در سال 2005 آغاز شد. این اولین نیروگاه هسته ای جدید فنلاند در بیش از چهار دهه و اولین نیروگاه هسته ای در اروپا در 16 سال گذشته است.

OL3 برای اولین بار در ماه مارس سال گذشته تولید آزمایشی را به شبکه برق ملی فنلاند عرضه کرد و در آن زمان انتظار می‌رفت که خروجی عادی خود را چهار ماه بعد آغاز کند، اما در عوض دچار یک رشته خرابی و قطعی شد که رفع آن ماه‌ها طول کشید.

صادرات برق روسیه به فنلاند در ماه مه گذشته زمانی پایان یافت که شرکت روسی Inter RAO اعلام کرد که برای انرژی فروخته شده پولی دریافت نکرده است، که نتیجه شکاف بین مسکو و اروپا بر سر جنگ در اوکراین است.

انحصار صادرات دولتی روسیه گازپروم به زودی به ارسال گاز طبیعی به این کشور شمال اروپا پایان داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام