بلژیک در حال بررسی درخواست ایران برای آزادی دیپلمات زندانی در مبادله با امدادگر بازداشت شده

بلژیک در حال بررسی درخواست ایران برای آزادی دیپلمات زندانی در مبادله با امدادگر بازداشت شده

دادگاه قانون اساسی بلژیک در اوایل ماه مارس، معاهده تبادل زندانیان با ایران را تایید کرد که ممکن است منجر به مبادله اسدی با واندکاستیل شود. گتی ایماژ.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک روز پنجشنبه در پارلمان این کشور گفت که دولت بلژیک در حال حاضر در حال بررسی درخواست ایران برای انتقال اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی زندانی در مقابل الیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی زندانی است.

دادگاه قانون اساسی بلژیک در اوایل ماه مارس، معاهده تبادل زندانیان با ایران را تایید کرد که ممکن است منجر به مبادله اسدی با واندکاستیل شود.

نخست وزیر بلژیک در ادامه با بیان اینکه وندکاستیل در ایران گروگان است، خواستار آزادی فوری وی شد. دادگاهی در ایران این امدادگر بلژیکی را به ۴۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

«ماشین کشتار» ایران در سال 2022 جان 582 نفر را از بین برد. بیش از 150 نفر در سال جاری تاکنون اعدام شده اند

ترویج جنبش ضد حجاب در ایران جرم است

واندکاستیل به جاسوسی علیه ایران و همکاری با دولت آمریکا و همچنین قاچاق ارز خارجی و پولشویی متهم شد. با این حال، او همه اتهامات را رد کرد و بلژیک نیز این اتهامات را “ساختگی” محکوم کرد.

اکنون، ایران می‌خواهد وندکاستیل 41 ساله را با دیپلمات اسدالله اسدی، که بلژیک سال گذشته به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری در تجمع یک گروه مخالف تبعیدی دستگیر و زندانی کرد، مبادله کند.

خانواده این امدادگر بلژیکی اطلاع داده اند که نخست وزیر ماه گذشته به آنها گفته بود که مبادله زندانیان تنها راه برای آزادی او و رهایی او از شرایط غیرانسانی در ایران است، جایی که او در حال حاضر در زندان است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام