به نظر می رسد ماهواره روسی در حال تعقیب ماهواره نظامی آمریکا در فضا است

به نظر می رسد ماهواره روسی در حال تعقیب ماهواره نظامی آمریکا در فضا است

فضاپیمای روسی سایوز پس از پرتاب صعود می کند. ناسا

به نظر می رسد یک ماهواره مرموز روسیه و یک ماهواره نظامی طبقه بندی شده ایالات متحده در حال تعقیب یکدیگر در فضا هستند. فضاپیمای روسی، Kosmos-2558، در آگوست 2022 به همان هواپیمای مداری ماهواره ایالات متحده، USA-326 پرتاب شد و از آن زمان تاکنون از نزدیک فضاپیمای آمریکایی عبور کرده است. بیزینس اینسایدر.

با توجه به رفتار Kosmos-2558 و عدم توضیح رسمی از روسیه، کارشناسان فضایی معتقدند که کاوشگر USA-326 را تعقیب می کند. این سومین ماهواره پرتاب شده توسط روسیه است که به نظر می رسد یک “بازرس” باشد، فضاپیمایی که می تواند اطلاعات دقیقی درباره ماهواره دیگری به دست آورد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که اگر Kosmos-2558 «بازرس»ی باشد که به نظر می‌رسد، به‌ویژه برای تعقیب و شاید جمع‌آوری داده‌ها در USA-326 ساخته شده است، احتمالاً تصاویر حتی بهتری به دست می‌آورد.

دیپلمات روس هشدار داد که خطر رویارویی هسته ای بین آمریکا و روسیه “به طور پیوسته در حال افزایش” است.

تلاش آمریکا و متحدانش برای احیای حضور نظامی در آسیای مرکزی: وزیر دفاع روسیه

برای چندین دهه، فضاپیماها از یکدیگر جاسوسی می کردند. ترفند این است که به سادگی ماهواره خود را به مداری بالاتر از ماهواره هایی که می خواهید مشاهده کنید پرتاب کنید.

با این حال، به نظر می رسد روسیه به دلایل نامعلومی در حال آزمایش ابزار جدیدی برای تعقیب اهداف خاص است بیزینس اینسایدر.

ژنرال جیمز اچ دیکنسون، فرمانده فرماندهی فضایی ایالات متحده، گفت NBC News پس از پرتاب Kosmos-2558 توسط روسیه، «این واقعاً رفتار غیر مسئولانه ای است. ما می بینیم که در مداری مشابه با یکی از دارایی های با ارزش ما برای دولت ایالات متحده قرار دارد.

دیکنسون همچنین گفت که ایالات متحده به ردیابی فضاپیمای روسیه ادامه خواهد داد.

آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که USA-326 برای پشتیبانی از «تجسس هوایی» است که یک برنامه ماهواره‌ای جاسوسی برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق رصد زمین است.

جاناتان مک داول، اخترفیزیکدان هاروارد، به این خبر گفت بیزینس اینسایدر که Kosmos-2558 چهار پاس نزدیک در USA-326 در ماه مارس انجام داد. از فاصله 50 کیلومتری USA-326 عبور کرد. فاصله به اندازه کافی نزدیک نبود که خطر برخورد را تهدید کند، اما می تواند تصاویر دقیقی را دریافت کند.

اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد. به گفته آناتولی زاک، نویسنده‌ای که برنامه فضایی روسیه را رصد می‌کند، یکی دیگر از ماهواره‌های Kosmos پس از پرتاب در سال 2014 رفتار “دفعی” از خود نشان داد.

سپس، در سال 2020، یک ژنرال نیروی فضایی ایالات متحده اظهار داشت که دو ماهواره ناشناس روسیه یک ماهواره جاسوسی ایالات متحده را تعقیب می کنند.

به گفته نیکو جانسن، ردیاب ماهواره ای سرگرمی، در جدیدترین توسعه این تعقیب و گریز، ماهواره ایالات متحده به مداری بالاتر رفت و درست قبل از اینکه Kosmos-2558 دوباره در 7 آوریل از نزدیک عبور کند، به مداری بالاتر رفت. بیزینس اینسایدر.

جانسن بر این باور است که فضاپیمای ایالات متحده صرفاً برای جبران ارتفاعی که اخیراً به دلیل فعالیت خورشیدی از دست داده بود، یک تقویت معمولی انجام می داد. ذرات باردار از خورشید به بیرون پرتاب شده اند و باعث می شوند ماهواره ها به مدارهای پایین تر سقوط کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام