به همین دلیل FBI به مسافران هشدار می دهد که تلفن های همراه را در نقاط شارژ عمومی شارژ نکنند

به همین دلیل FBI به مسافران هشدار می دهد که تلفن های همراه را در نقاط شارژ عمومی شارژ نکنند

FBI به مسافران هشدار می دهد که از استفاده از ایستگاه های شارژ USB در مکان های عمومی از جمله فرودگاه ها، هتل ها یا سایر مراکز مسافرتی خودداری کنند. منبع: Twitter/@FBIDenver.

واشنگتن: اف‌بی‌آی در حالی که به مردم هشدار داد از استفاده از ایستگاه‌های شارژ USB در مکان‌های عمومی از جمله فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا سایر مراکز مسافرتی خودداری کنند، گفت: «بازیگران بد راه‌هایی را پیدا کرده‌اند. این دفتر گفت که می توان از آنها برای هک کردن دستگاه ها استفاده کرد و ممکن است تهدیدی برای حریم خصوصی باشد.

اداره تحقیقات فدرال (FBI) از طریق PSA یا اطلاعیه خدمات عمومی خود در مورد چیزی به نام جک آب میوه هشدار داده است، که یکی از تکنیک‌هایی است که توسط هکرها و کلاهبرداران در سراسر جهان برای دسترسی و سرقت اطلاعات از تلفن همراه استفاده می‌شود. بهره برداری از پورت شارژ USB

از استفاده از ایستگاه های شارژ رایگان در فرودگاه ها، هتل ها یا مراکز خرید خودداری کنید. دفتر FBI در دنور در توییتر خود نوشت: بازیگران بد راه هایی برای استفاده از پورت های USB عمومی برای معرفی بدافزار و نرم افزار نظارت بر دستگاه ها پیدا کرده اند.

به مسافران توصیه می کند شارژر و کابل USB خود را همراه داشته باشند و به جای آن از پریز برق استفاده کنند.

آژانس اطلاعاتی همچنین یادداشت راهنمایی مشابهی را برای جلوگیری از شارژرهای عمومی در وب سایت خود منتشر کرده است.

جک آب میوه چیست؟

Juice jacking تکنیکی است که توسط هکرها و کلاهبرداران برای دسترسی آسان به تلفن همراه کاربران و سرقت اطلاعات آن با بهره برداری از درگاه شارژ USB استفاده می شود. این یک نوع حمله سایبری است و حریم خصوصی افراد را مختل می کند.

چگونه هکرها به داده های تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند؟

هنگامی که شخصی دستگاه خود را در یک ایستگاه شارژ عمومی که دستکاری شده یا در معرض خطر است قرار می دهد، به هکر/کلاهبردار اجازه می دهد تا به داده ها دسترسی پیدا کند و آنها را سرقت کند یا حتی بدافزار را روی آن نصب کند.

مهاجم معمولاً پورت USB ایستگاه شارژ را با نصب دستگاهی به نام ابزار “جک جک” تغییر می دهد. این ابزار بسیار شبیه به یک کابل شارژ معمولی به نظر می رسد، اما تنها تفاوت آن این است که حاوی یک تراشه کامپیوتری کوچک است که می تواند داده های جاری بین دستگاه و ایستگاه شارژ را رهگیری و دستکاری کند. لحظه ای که یک تلفن همراه یا هر دستگاهی به آنها متصل می شود، ابزار جک آب شروع به سرقت داده های حساس از جمله رمز عبور، مخاطبین، تصاویر، اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری از دستگاه یا نصب بدافزار بر روی آن می کند.

چگونه از حملات آبمیوه گیری محافظت کنیم؟

بهترین راه این است که از استفاده از ایستگاه های شارژ عمومی خودداری کنید و یک پاوربانک قابل حمل یا کابل شارژ به همراه داشته باشید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام