به گفته بازرسان، مظنون ممکن است از بمب لوله ای دست ساز برای حمله به نخست وزیر کیشیدا استفاده کرده باشد

به گفته بازرسان، مظنون ممکن است از بمب لوله ای دست ساز برای حمله به نخست وزیر کیشیدا استفاده کرده باشد

مردی (R) که رسانه‌های محلی او را ریوجی کیمورا 24 ساله نامیده‌اند، که گمان می‌رود مواد منفجره را به سمت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن پرتاب کرده باشد، در 17 آوریل 2023 ایستگاه پلیس واکایاما نیشی در واکایاما را ترک می‌کند. (عکس توسط JIJI Press / AFP) / Japan OUT

دهلی نو: به گفته بازرسان روز یکشنبه، پلیس ژاپن در حال بررسی این احتمال است که اشیاء مورد استفاده در حمله به نخست وزیر فومیو کیشیدا در روز شنبه بمب های لوله ای دست ساز بوده باشند. ژاپن تایمز.

این افشاگری پس از یورش پلیس به محل سکونت مظنون 24 ساله ریوجی کیمورا در کاوانیشی، استان هیوگو، در ساعات اولیه روز یکشنبه صورت گرفت.

همچنین بخوانید: نخست‌وزیر ژاپن پس از تخلیه بمب‌های دودزا، مبارزات انتخاباتی خود را از سر گرفت

سیم‌های رسانای کشف شده در دو انتهای یکی از سیلندرها که شبیه لوله فولادی بود، کارآگاهان را به این مشکوک کرد که این اشیاء بمب‌های لوله‌ای هستند، زیرا این وسایل حاوی باروت محصور در داخل یک سیلندر هستند و با مشتعل شدن فیوز منفجر می‌شوند. NHK.

پلیس در حال حاضر در حال بررسی این است که آیا این دستگاه ها قصد مرگبار بودن را داشته اند یا خیر.

به گفته بازرسان، کیمورا در زمان وقوع حادثه چاقویی را نیز در کوله پشتی خود حمل می کرد.

بنا بر گزارش ها، شامگاه شنبه، پلیس به همسایگان نزدیک خانه کیمورا توصیه کرد به دلیل احتمال کشف مواد منفجره به یک مرکز محلی محلی تخلیه شوند. گزارش شد، پس از اینکه پلیس مشخص کرد که امن است، همسایه ها اجازه یافتند تا قبل از طلوع صبح یکشنبه به خانه بازگردند ژاپن تایمز.

جستجوی هشت ساعته در ساعت 1 بامداد یکشنبه آغاز شد. در ارتباط با این حادثه، پلیس بیش از دوازده جعبه مقوایی که گمان می‌رفت حاوی چیزهای مصادره‌شده، از جمله چیزی که به نظر می‌رسید دینامیت و یک کامپیوتر بود، کشف و ضبط کرد.

کیشیدا گفت که انتظار دارد نیروی پلیس در پی این حادثه وضعیت ایمنی را در کشور تقویت کند.

حمله به نخست‌وزیر ژاپن خاطرات بی‌رحمانه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن را زنده کرد که سال گذشته در جریان یک تجمع به او هدف گلوله قرار گرفت.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، روز شنبه گفت که به پلیس دستور داده شده است تا امنیت را تقویت کند و دولت هر کاری را که لازم است برای تضمین امنیت انجام خواهد داد، زمانی که کیشیدا میزبان نشست ماه مه G7 در هیروشیما باشد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام