بوریس جانسون متهم به دروغ گفتن در مورد «پارتی گیت» شد

بوریس جانسون متهم به دروغ گفتن در مورد «پارتی گیت» شد

بوریس جانسون تصویر فایل

لندن: رئیس خدمات ملکی در انگلیس در زمان وقوع “پارتی گیت” بدنام، بوریس جانسون را متهم کرده است که در کتاب جدید خود در مورد ترن هوایی اولی به عنوان نخست وزیر بریتانیا دروغ گفته است.

در کتابی با عنوان – جانسون در 10 سالگی، سر آنتونی سلدون و ریموند نیول، منشی کابینه، درگیری های خود را با جانسون به تفصیل شرح دادند.

در گزیده‌ای از این گزارش که در گزارشی توسط ایندیپندنت نقل شده، کیس به یکی از دوستانش گفته است: «نمی‌دانم برای مقابله با نخست‌وزیری که دروغ می‌گوید، دیگر چه کاری می‌توانم انجام دهم».

وزیر کابینه مدعی شد که با جانسون مقابله کرده است اما نوشت که “او به حرف من گوش نمی دهد.”

این کتاب به جزئیاتی در مورد شرایط پشت اظهارات کیس نمی‌پردازد، مانند زمانی که او ممکن است باور داشته باشد که جانسون دروغ گفته است یا راهنمایی‌هایی که در مورد تجمعات در خیابان داونینگ 10 در طول همه‌گیری کووید ارائه کرده است.

این نشان می‌دهد که ممکن است وزیر کابینه در مقابل نمایندگانی که هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا جانسون در مورد چیزهایی که در مورد مهمانی‌های غیرقانونی در خانه‌اش می‌دانست در زمانی که ترس از ویروس کرونا در اوج خود بود، به پارلمان گمراه کرده است، فراخوانده شود.
دفتر کابینه از اظهار نظر در مورد “مکالمات ادعایی” خودداری کرد، اما به صراحت ادعای مربوط به کیس را رد نکرد.

یکی از دوستان کیس گفت: «عمیقاً مایوس کننده است که یک نویسنده محترم این مطلب را بدون بررسی صحت آن نوشته است.

از آنجایی که پیام‌های هک شده مت هنکاک نشان داد که او جانسون را مسخره می‌کند و مسافرانی را که مجبور به جدایی در طول کووید هستند، مسخره می‌کند، کیس مورد بررسی قرار گرفته است.

از آنجایی که کیس در چندین گردهمایی قانون شکنی دیده شد، نمایندگان حزب محافظه کار او را محکوم کردند و از اینکه او توانسته است در جریان جنجال پارتی گیت از مجازات فرار کند، ابراز تعجب کرده اند.

بوریس جانسون در برابر کمیته امتیازات شهادت داد و به گفته یکی از نمایندگان وی، توصیه های آن را پس از ارائه بررسی خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام