بوشرا بی بی همسر عمران خان از دادگاه عالی لاهور در پرونده القادر تراست وثیقه دریافت کرد.

بوشرا بی بی همسر عمران خان از دادگاه عالی لاهور در پرونده القادر تراست وثیقه دریافت کرد.

بر اساس این حکم، اگر عمران خان مانع از تحقیقات شود، NAB ممکن است درخواستی برای لغو وثیقه خود ارائه دهد. طبق دستور Image Courtesy AP، عمران خان ممکن است هر زمان که لازم باشد در مقابل تیم تحقیق آورده شود.

بوشرا بی بی، همسر عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، روز دوشنبه توسط دادگاه عالی لاهور (LHC) در پرونده القادر تراست تا 23 می وثیقه صادر کرد.

بنا به گزارش ARY News، خواجه حارث، وکیل بوشرا بی‌بی، بنا بر گزارش‌ها، از او درخواست وثیقه 10 روزه کرده است. بنا بر گزارش ها، دادگاه عالی با این درخواست موافقت کرد و تا 23 مه با وثیقه وی موافقت کرد. بوشرا بی بی و عمران خان اوایل روز گذشته برای درخواست وثیقه احتیاطی برای همسر نخست وزیر سابق پاکستان در پرونده القادر تراست به دادگاه عالی رسیدگی کردند.

خواهان از دادگاه خواست تا وثیقه حمایتی را تأیید کند زیرا اداره ملی پاسخگویی (NAB) که در حال بررسی پرونده است، صلاحیت دستگیری او را دارد.

مقالات مرتبط

پاکستان

دادگاه عالی پاکستان بازداشت عمران خان را “غیرقانونی” اعلام کرد و دستور آزادی فوری او را صادر کرد

پاکستان

پرونده القادر تراست که منجر به دستگیری عمران خان شد چیست؟

هفته گذشته دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به عمران خان دستور داد تا در تحقیقات پرونده القادر تراست شرکت کند. جزئیات نشان می دهد که دادگاه عالی اسلام آباد طی یک تصمیم کتبی به عمران خان وثیقه موقت در پرونده القادر تراست اعطا کرده است.

بر اساس این حکم، اگر عمران خان مانع از تحقیقات شود، NAB ممکن است درخواستی برای لغو وثیقه خود ارائه دهد. بنا به دستور، عمران خان ممکن است هر زمان که نیاز باشد به تیم تحقیق آورده شود.

عمران خان طبق این دستور «به دلیل ماده 245 نمی تواند معافیت بگیرد». این موضع توسط دادستان کل و دادستان کل اضافی به عنوان توهین آمیز محکوم شد.

در 9 مه، بوشرا بی‌بی علیه دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده القادر تراست در دادگاه عالی اسلام آباد شکایت کرد و رئیس و مدیر کل NAB (DG) به عنوان پاسخگو اضافه شدند.

در این دادخواست ادعا شده بود که مخالفان سیاسی بوشرا بی بی تحقیقات ساختگی را آغاز کرده اند و از دادگاه خواسته شده است که NAB اطلاعاتی را در مورد تحقیقات در اختیار رسانه ها قرار دهد.

به گزارش ژئو نیوز، تحقیقات NAB در مورد معامله بین دولت PTI و یک غول املاک و مستغلات، که طبق گزارشات به خزانه ملی 190 میلیون پوند خسارت وارد کرد، در حال حاضر شامل عمران خان، بوشرا بی بی و دیگر رهبران PTI است.

به گزارش جیو نیوز، طبق اتهامات علیه خان و سایر متهمان، آژانس ملی جنایت (NCA) بریتانیا در این مدت 50 میلیارد روپیه (190 میلیون پوند) به دولت ارسال کرده است. آنها متهم به دریافت سود غیرمجاز در قالب بیش از 458 کانال زمین در موزا باکرلا در استان پنجاب به منظور تأسیس دانشگاه القادر هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام