بی بی سی قاضی سابق را برای هدایت تحقیق مستقل در مصاحبه جنجالی 1995 با پرنسس دیانا نامگذاری کرد

این خبر پس از آن اعلام شد که برادر دایانا ، چارلز اسپنسر ، این ماه ادعاهای جدیدی مبنی بر استفاده روزنامه نگار BBC از مارتین بشیر با استفاده از اظهارات جعلی و ادعاهای دروغین برای متقاعد کردن سلطان سلطنتی به توافق با مصاحبه اعلام کرد

بی بی سی قاضی سابق را برای هدایت تحقیق مستقل در مصاحبه جنجالی 1995 با پرنسس دیانا نامگذاری کرد

تصویر پرونده پرنسس دایانا

لندن: بی بی سیهیئت مدیره مدیر انتصاب یک قاضی ارشد بازنشسته را تصویب کرده است تا تحقیقات مستقل در مورد شرایط مصاحبه تلویزیونی بحث برانگیز 1995 با پرنسس دیانا را انجام دهد.

این خبر پس از آن صادر شد که برادر دایانا ، چارلز اسپنسر ، ادعاهای جدیدی را در این ماه مطرح کرد بی بی سی روزنامه نگار مارتین بشیر از اظهارات جعلی و ادعاهای دروغین برای متقاعد کردن مرحوم سلطنتی برای موافقت با مصاحبه استفاده کرد.

در صورت بررسی مراحل انجام شده توسط بی بی سی و بشیر مناسب بودند و این اقدامات تا چه اندازه در تصمیم گیری دیانا برای مصاحبه تأثیر داشت.

جان دیسون ، قاضی سابق دادگاه عالی ، “شخصیتی برجسته و بسیار مورد احترام است که فرایند کاملی را رهبری می کند” ، بی بی سی گفت

چارلز اسپنسر ادعا کرد که بشیر طی هفته های منتهی به مصاحبه 25 سال پیش ، برای جلب اعتماد و دسترسی خود به خواهرش ، ادعاهای دروغین و افتراآمیز در مورد ارشد سلطنتی را مطرح کرده است.

این ادعاها حاکی از آن بود که تلفن دیانا اشکال زده و محافظ وی علیه او نقشه می کشد. وی ادعا کرد که بشیر “اظهارات بانکی دروغ” را به وی نشان داده و ادعا می کند که دو دستیار ارشد سلطنتی برای نگه داشتن دیانا تحت نظارت پرداخت می شوند.

چارلز اسپنسر خواستار تحقیق و عذرخواهی شده است. بی بی سی هنگامی که شکایات برای اولین بار مطرح شد ، یک تحقیق داخلی انجام داد و گفت که بشیر راه اندازی اسناد مسخره را پذیرفته است. اما این شرکت گفته است که این اسناد نقشی در تصمیم دایانا برای شرکت در مصاحبه ندارد.

مدیر کل صدا و سیما ، تیم دیوی ، گفت بی بی سی “مصمم است که به حقیقت در مورد این وقایع برسد.”

مصاحبه 1995 ، که در آن دیانا معروف گفت “ما در این ازدواج سه نفر بودیم” – اشاره به رابطه پرنس چارلز با كامیلا پاركر-بولز – توسط میلیون ها نفر مشاهده شد و موج های سختی را از طریق سلطنت به وجود آورد.

دیانا در سال 1996 از چارلز طلاق گرفت و در حالی که توسط پاپاراتزی تحت تعقیب بود در سال 1997 در یک تصادف اتومبیل در پاریس درگذشت. چارلز در سال 2005 با کامیلا ، که اکنون دوشس کورن وال است ، ازدواج کرد.

بی بی سی بشیر 57 ساله که در حال حاضر سردبیر مذهب آن است ، به دلیل بهبودی از عمل جراحی قلب و عوارض ناشی از انقباض ، توسط پزشکان امضا شده است. کووید -19 اوایل امسال

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.