بی بی چک های مدیکالا

تست بارداری می تواند از بارداری شما مطلع شود. در اینجا پاسخ برخی از سوالات رایج در مورد آنها وجود دارد.
تست بارداری چیست و چگونه کار می کند؟

آزمایش های بارداری ، استخوان معده یا خون شما را برای یافتن هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) بررسی می کند. بدن شما پس از اتصال تخمک بارور شده به دیواره رحم ، این هورمون را می سازد.

این اتفاق معمولاً حدود 6 روز پس از لقاح رخ می دهد. سطح hCG به سرعت افزایش می یابد ، هر 2 تا 3 روز دو برابر می شود.
چه نوع آزمایشات بارداری موجود است؟

دو نوع آزمایش اصلی بارداری ، آزمایش خون و آزمایش ادرار است.

آزمایش خون

این موارد را در مطب پزشک خود تهیه می کنید ، اما به اندازه آزمایش ادرار استفاده نمی شود. این آزمایشات می تواند حاملگی را زودتر از آزمایش حاملگی در منزل یعنی حدود 6 تا 8 روز پس از تخمک گذاری تشخیص دهد. برای گرفتن نتیجه مدت زمان بیشتری طول می کشد تا آزمایش خانگی بارداری.

دو نوع آزمایش بارداری خون عبارتند از:

یک تست hCG کیفی به سادگی hCG را بررسی می کند. این یک پاسخ “بله” یا “نه” به این سوال ، “آیا شما باردار هستید؟” پزشکان اغلب این آزمایشات را برای تأیید بارداری از 10 روز پس از بارداری انجام می دهند. برخی می توانند hCG را خیلی زودتر تشخیص دهند.

یک آزمایش hCG کمی (بتا hCG) میزان دقیق hCG را در خون اندازه گیری می کند. حتی می تواند سطح بسیار کمی hCG را پیدا کند. این آزمایشات ممکن است به پیگیری مشکلات در دوران بارداری کمک کند. پزشک شما ممکن است از آنها به همراه آزمایش های دیگر برای رد حاملگی خارج رحمی ، هنگامی که تخمک بارور شده در خارج از رحم شما کاشته می شود یا پس از سقط جنین ، هنگامی که سطح hCG به سرعت پایین می آید استفاده کند.

آزمایشات ادرار

می توانید این موارد را در خانه یا مطب پزشک ببرید.

تست های بارداری در منزل در کنار خصوصی و راحت بودن ، سریع و آسان استفاده می شوند. اگر راهنمایی را دنبال کنید بسیار دقیق هستند. این تست های بارداری همه به روشی مشابه کار می کنند. شما پوست خود را به یکی از این روش ها آزمایش می کنید:

    چوب آزمایش را در جریان ادرار خود نگه دارید
    پوست را در یک فنجان جمع کنید و چوب تست را درون آن قرار دهید
    پوست را در یک فنجان جمع کنید و با استفاده از قطره چکان آن را درون ظرف دیگری بریزید

قبل از دیدن نتایج باید چند دقیقه صبر کنید.