تاریخ، اهمیت، موضوع و موارد دیگر را بدانید

تاریخ، اهمیت، موضوع و موارد دیگر را بدانید

روز جهانی آسم در 2 می در سراسر کشورها گرامی داشته می شود. عکس فایل.

آسم، بیماری که مستقیماً ریه‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، میلیون‌ها نفر از جمله مردان زن و حتی کودکان را در سراسر جهان در طول سال‌ها تحت تأثیر قرار داده است. آسم – که معمولاً باعث دفعات مکرر خس خس سینه، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه می شود – با داروها قابل کنترل است، اما اکنون به یکی از شایع ترین بیماری ها تبدیل شده است. با توجه به این موضوع، به منظور ایجاد آگاهی در مورد این بیماری و بهبود مراقبت از آسم، روز جهانی آسم به طور سالانه در اولین سه‌شنبه ماه مه برگزار می‌شود. امسال، روز جهانی آسم امروز، دوم ماه مه است و توسط ابتکار جهانی آسم (GINA)، سازمانی که در سال 1993 با حمایت سازمان بهداشت جهانی (WHO) تشکیل شد، برگزار می شود.

در این روز، افراد مبتلا به آسم و سازمان‌هایی که به مراقبت و کنترل آسم اختصاص داده شده‌اند گرد هم می‌آیند تا آگاهی را در مورد آسم افزایش دهند و زندگی همه افرادی که با این بیماری سروکار دارند را بهبود بخشند.

به پایین بروید تا درباره آسم، تاریخچه، علل و اقدامات پیشگیری بیشتر بدانید.

روز جهانی آسم 2021: هدف تم امسال “کشف تصورات غلط” است. تاریخ و اهمیت روز

روز جهانی آسم 2020: علائم حمله بیماری تنفسی را برای مدیریت بهتر بیماری بشناسید

درباره آسم

همانطور که توسط WHO تعریف شده است، آسم یک بیماری مهم غیرواگیر (NCD) است و شایع ترین بیماری مزمنی است که در افراد به ویژه کودکان تشخیص داده می شود. این یک وضعیت طولانی مدت است که در آن مسیرهای هوایی در ریه ها به دلیل التهاب و سفت شدن ماهیچه های اطراف راه های هوایی کوچک باریک می شوند. این امر باعث می شود که بیماران ترکیبی از سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و سفتی قفسه سینه را تجربه کنند.

روز جهانی آسم 2023: موضوع

موضوع روز جهانی آسم 2023 “مراقبت از آسم برای همه” است. امسال، GINA از طریق این موضوع با هدف مقابله با سطوح بالای عوارض و مرگ و میر مرتبط با آسم در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​است.

روز جهانی آسم 2023: تاریخچه

برای اولین بار در سال 1998، ابتکار جهانی آسم (GINA) روز جهانی آسم را به منظور افزایش آگاهی در مورد آسم و جلب توجه مردم به مراقبت و پیشگیری از آسم برگزار کرد. این روز معمولاً در ماه می، با در نظر گرفتن تبانی فصل های بهار و پاییز، زمانی که گفته می شود علائم آسم بدتر می شود، مشاهده می شود. در همین حال، از زمان آغاز آن، این روز در بیش از 35 کشور مشخص شده است و مشارکت در طول زمان همچنان رو به افزایش است.

روز جهانی آسم: اهمیت

روز جهانی آسم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا روزی است که به ایجاد آگاهی بیشتر در میان مردم و جلب توجه بیشتر آنها به سمت جدی بودن این بیماری در صورت عدم درمان اختصاص داده شده است. علاوه بر ایجاد آگاهی و ارتقای تلاش ها برای مراقبت از آسم، هدف این روز تشویق ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای بهبود کیفیت درمان و مدیریت است.

آسم: علل و پیشگیری

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند به وضعیت آسم کمک کند.

1. آسم می تواند ژنتیکی باشد زیرا بستگان نزدیک مانند والدین یا خواهر و برادر می توانند بیماری را به سایر اعضای خانواده منتقل کنند.

2. افراد مبتلا به شرایط آلرژیک مانند اگزما و رینیت ممکن است به آسم مبتلا شوند.

3. عوامل سبک زندگی نیز می تواند شیوع آسم را افزایش دهد.

4. برخی از شرایط یا عوامل پزشکی مانند وزن کم هنگام تولد، نارس بودن، سیگار کشیدن و آلودگی نیز می توانند در ایجاد آسم یا سایر مشکلات تنفسی نقش داشته باشند.

5. چاقی همچنین می تواند عامل ایجاد آسم در کودکان و بزرگسالان باشد.

در حالی که هیچ راه تضمینی برای پیشگیری از آسم وجود ندارد، چند مرحله و دارو وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری یا تشدید علائم انجام دهند.

1. برای کسانی که آسم در خانواده دارند باید از علائم و نشانه ها آگاه باشند و پس از تجربه هر گونه مشکل تنفسی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرند.

2. از قرار گرفتن در معرض هر نوع دود مضر یا آلرژن برای جلوگیری از علائم خودداری کنید.

3. از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید که باید شامل ورزش و رژیم غذایی مناسب برای مدیریت یک سیستم تنفسی سالم باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام