تبعید 11 ساله سوریه از اتحادیه عرب با شرکت نمایندگان در جلسه پایان می یابد

تبعید 11 ساله سوریه از اتحادیه عرب با شرکت نمایندگان در جلسه پایان می یابد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه. ANI

روز دوشنبه، تبعید بیش از ده ساله سوریه از اتحادیه عرب در حالی به پایان رسید که نمایندگان در جلسه ای برای آماده شدن برای نشست روز جمعه در عربستان سعودی شرکت کردند.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی در این نشست که به طور زنده از شبکه تلویزیونی دولتی الاخباریه پخش شد، گفت: از این فرصت استفاده می کنم و به جمهوری عربی سوریه در اتحادیه کشورهای عربی خوش آمد می گویم.

هنگامی که دوربین به سمت هیئت سوری رفت، جدان گفت که “منتظر همکاری با همه برای دستیابی به آنچه ما هستیم.”

مقالات مرتبط

ایران

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برای اولین سفر پس از جنگ به سوریه می رود و چشم ها بازسازی می شود

ایران

ایالات متحده از پذیرش مجدد سوریه تحت رهبری اسد در اتحادیه عرب انتقاد می کند و می گوید که از آن پیروی نخواهد کرد

از زمانی که اتحادیه عرب سوریه را در نوامبر 2011 به دلیل سرکوب شدید اعتراضات که به درگیری که منجر به کشته شدن بیش از 500000 نفر و آواره شدن میلیون ها نفر شد، تعلیق کرد، این اولین بار است که مقامات سوری در کنفرانس اتحادیه عرب شرکت می کنند.

در اوایل ماه جاری، این سازمان پان عرب با استقبال علنی از دولت سوریه، رسماً بازگشت بشار اسد، رئیس جمهور بشار اسد به گروه عرب را پذیرفت.

اسد دعوت ملک سلمان را برای شرکت در نشست روز جمعه در جده، شهری در کنار دریای سرخ، پذیرفته است. این اولین نشست اسد از زمان نشست لیبی در سال 2010 خواهد بود.

پایتخت‌های منطقه به تدریج نسبت به اسد گرم می‌شوند، زیرا اسد قدرت را حفظ کرده و سرزمین‌های از دست رفته را با حمایت مهم ایران و روسیه پس گرفته است.

امارات متحده عربی روابط خود را با سوریه در سال 2018 از سر گرفت و اتهامات اخیر برای ادغام مجدد دمشق را رهبری کرده است.

فعالیت های دیپلماتیک پس از زمین لرزه مرگبار سوریه و ترکیه در 6 فوریه افزایش یافت.

تصمیم عربستان سعودی و ایران، متحد نزدیک دمشق، در ماه مارس برای از سرگیری روابط، چشم‌انداز سیاسی منطقه را نیز تغییر داده است.

ریاض که در سال 2012 روابط خود را با دولت اسد قطع کرد و مدت ها آشکارا از برکناری رهبر سوریه حمایت می کرد، هفته گذشته تایید کرد که کار در نمایندگی های دیپلماتیک مربوطه دو کشور از سر گرفته خواهد شد.

اما در حالی که خطوط مقدم سوریه عمدتاً آرام شده است، بخش‌های زیادی از شمال خارج از کنترل دولت باقی مانده است و هیچ راه‌حل سیاسی برای درگیری در چشم نیست.

دیپلمات های ارشد 9 کشور عربی ماه گذشته در مورد بحران سوریه در عربستان سعودی گفتگو کردند و پنج وزیر خارجه منطقه از جمله سوریه در اول ماه مه در اردن دیدار کردند.

اما همه کشورهای منطقه به سرعت روابط خود را با اسد اصلاح نکرده اند.

قطر در این ماه گفت که روابط با دولت اسد را عادی نمی کند، اما همچنین خاطرنشان کرد که این “موانعی” برای ادغام مجدد اتحادیه عرب نخواهد بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام