“تبلیغات طرفدار اوکراین را از دیوارهای سفارت حذف کنید”

“تبلیغات طرفدار اوکراین را از دیوارهای سفارت حذف کنید”

پرچم اوکراین با شعار “ما از اوکراین حمایت می کنیم” با حروف چینی بر روی دیوار بیرونی سفارت کانادا در پکن، منبع: توییتر

گزارش‌های محلی از پکن روز چهارشنبه نشان داد که دولت چین با صدور اطلاعیه‌ای به چندین سفارت و سازمان بین‌المللی از آن‌ها خواسته است که تابلوهای نامناسب را از محل خود حذف کنند.

این درخواست احتمالاً مربوط به پوسترهای طرفدار اوکراین است که توسط سفارتخانه های کانادا، لهستان و آلمان به نمایش گذاشته شده است.

همانطور که کیودو نیوز گزارش داد، این یادداشت به سفارتخانه‌های خارجی توصیه می‌کند از دیوارهای بیرونی ساختمان‌هایشان برای «تبلیغات سیاسی» استفاده نکنند و بر اهمیت اجتناب از درگیری بین کشورها تأکید می‌کند.

مقالات مرتبط

روسیه

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می گوید روسیه مانند نازیسم شکست خواهد خورد

روسیه

جنگ روسیه و اوکراین: تخلیه باعث هشدار ناظر در مورد نیروگاه اتمی کیف شد

این اخطار که ظاهراً توسط وزارت خارجه چین در 10 می ارسال شده است، همچنین به گیرندگان تعهد آنها برای پایبندی به قوانین و مقررات چین یادآوری می کند.

با این حال، هیچ نشانه ای وجود ندارد که چین قصد دارد اصل مصونیت دیپلماتیک را که توسط کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک ایجاد شده است، نادیده بگیرد.

چندین سفارت غربی پوسترهایی را برای ابراز همبستگی با اوکراین به دو زبان چینی و انگلیسی به نمایش گذاشته اند.

به ویژه نمایش سفارت کانادا توجه عکاسان خبری را به خود جلب کرده است.

علاوه بر این، برخی از سفارتخانه ها پرچم “پیشرفت رنگین کمان” را برای حمایت از اهداف LGBT به نمایش گذاشته اند.

به گزارش کیودو، درخواست پکن با واکنش منفی سفارتخانه های غربی مواجه شده است.

یک دیپلمات اروپایی با اشاره به اینکه هیچ توجیه منطقی برای این درخواست وجود ندارد، اظهار داشت که سفارت آنها موافقت نخواهد کرد. در حال حاضر هیچ یک از تابلوها حذف نشده است.

علیرغم فشار ایالات متحده و متحدانش برای همسویی با غرب در مخالفت با روسیه، دولت پکن موضع خود را حفظ کرده و خواستار حل و فصل صلح آمیز تشدید خصومت ها از فوریه 2022 شده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در یک نشست خبری منظم در روز سه‌شنبه، اعلام کرد که ایالات متحده باید نقش و مسئولیت‌های خود را در رابطه با موضوع اوکراین بررسی کند و از اجبار سایر کشورها به جانبداری یا شرکت در کمپین‌های بدنام کردن خودداری کند.

وانگ همچنین تاکید کرد که اکثر کشورها به جای تشدید اوضاع از طریق افزایش فروش تسلیحات یا اقداماتی که تنش‌ها را تشدید می‌کند، خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین هستند که او آن را به اقدامات ایالات متحده نسبت داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام