تحریک لبیک پاکستان پس از گفتگوهای دولت ، محاصره جزئی اسلام آباد را برداشته و به دنبال اخراج سفیر فرانسه است

این گروه به سرپرستی روحانی پیشکسوت خادم حسین رضوی ، برای محکوم کردن انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) در یک مجله فرانسوی ، در پایتخت ملی پاکستان دست به تظاهرات زدند.

تحریک لبیک پاکستان پس از گفتگوهای دولت ، محاصره جزئی اسلام آباد را برداشته و به دنبال اخراج سفیر فرانسه است

حامیان تحریک لبایک پاکستان ، در یک راهپیمایی ضد فرانسه در اسلام آباد ، بزرگراه اصلی را مسدود می کنند. AP

اسلام آباد: صدها فعال یک گروه مذهبی افراطی در پاکستان پس از مذاکره با دولت ، دو روز پس از محاصره جزئی پایتخت ملی برای تقبیح انتشار کارتون های کفرآمیز در یک مجله فرانسوی و مجبور کردن دولت به اخراج ، به اعتراض خود پایان دادند. سفیر فرانسه ، این مقام روز سه شنبه گفت.

تحریک لبیک پاکستان (TLP) روحانی خاندان آتش نشان خادم حسین رضوی روز یکشنبه راهپیمایی اعتراض آمیز را در جاده موری از پادگان شهر راولپندی آغاز کرد.

پلیس ضد شورش مجبور شد روز دوشنبه به معترضین سنگ شکن TLP که به توزیع فیض آباد متصل شدند که راولپندی و اسلام آباد را متصل می کند ، به بمباران اشک آور متوسل شود و در آنجا تحصن خود را آغاز کردند.

اگرچه رضوی در تحصن به آنها ملحق نشد ، نمایندگان وی معترضانی را که حاضر به دور شدن نبودند تا زمانی که خواسته اصلی اعزام فرستاده فرانسه تحقق نیافته بود ، هدایت می کردند.

مقامات گفتند که نخست وزیر عمران خان ، وزیر امور دینی نورالحق قدری را موظف کرد با معترضین گفتگو کند. وزیر با همراهی وزیر کشور ایجاز شاه موفق شد راهپیمایان را برای رفع حصر متقاعد کند.

بخشدار اسلام آباد حمزه شفقات حدود نیمه شب اعلام کرد که همه راه ها باز شده اند.

سخنگوی TLP نسخه ای از توافق نامه چهار ماده ای را نشان داد كه نشان می دهد دولت موضوع اخراج سفیر فرانسه در پارلمان را بر عهده خواهد گرفت و طی سه ماه قانون لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی گفت که دولت همچنین این درخواست را پذیرفته است که پاکستان سفیر خود را در فرانسه منصوب نکند ، محصولات فرانسوی را تحریم کرده و کلیه کارگران بازداشت شده TLP را آزاد کند.

با این حال ، هیچ تأیید رسمی در مورد این توافق نامه وجود ندارد.

گزارش شد که از روز یکشنبه بیش از 200 معترض دستگیر شده اند.

اگرچه موضوع اخراج سفیر فرانسه مبهم است ، اما طبق توافق نامه ، سخنگوی TLP گفت که گرفتن این موضوع از دولت یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

خدمات تلفن همراه در راولپندی و اسلام آباد احیا شده است که نشانه پایان اعتراض است.

TLP برای اولین بار در سال 2017 هنگامی که به برخی تغییرات در سوگند نمایندگان منتخب اعتراض کرد و در حدود سه هفته تحصن طولانی در فیض آباد را ترتیب داد ، زندگی را در اسلام آباد فلج کرد. این محاصره زمانی برداشته شد که دولت مسلمان لیگ نواز پاکستان وزیر حقوق خود را برکنار کرد.

عمران خان ، رهبر مخالفان ، هنگام تلاش برای سرنگونی دولت PML-N ، از خواسته های TLP حمایت کرده بود.

منابع گفتند ، اکنون او با معضل مشابهی روبرو است و نشان می دهد که افراط گرایان تهدیدی برای همه است.

رضوی یک روحانی جنجالی محسوب می شود و به دلیل درخواست از نیروهای ارتش برای شورش علیه رئیس ارتش دستگیر شد. وی چندین ماه را در زندان گذراند و در ماه مه 2019 آزاد شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.