ترویج جنبش ضد حجاب در ایران جرم است

ترویج جنبش ضد حجاب در ایران جرم است

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

تهران: مقامات در ایران نه تنها زنانی که حجاب را رد می کنند، بلکه افرادی را که مواضع ضد حجابی را ترویج می کنند نیز مجازات خواهند کرد.

معاون دادستان کل کشور روز شنبه اعلام کرد: افرادی که زنان را به بیرون رفتن بدون حجاب در انظار عمومی تشویق کنند در محاکم کیفری تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و حق تجدیدنظرخواهی نسبت به محکومیت آنها را نخواهند داشت.

علی جمادی به نقل از مهر نیوز گفت: به جرم ترویج بی حجابی در دادگاه کیفری که آرای آن قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است رسیدگی می شود.

وی افزود: مجازات جرم ترویج و تشویق به رفع حجاب بسیار سنگین تر از خود حجاب است زیرا یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد است.

اعتراضات ضد حجاب در ایران تنها یک سال پس از مرگ مهسا امینی 22 ساله تشدید شده است، اما سرکوب ناآرامی‌ها توسط رژیم نیز تشدید شده است. در تلاش برای تنبیه تعداد فزاینده ای از زنانی که از قوانین حجاب اجباری کشور سرپیچی می کنند، مقامات در ایران نصب دوربین هایی را برای نظارت بر زنان بدحجاب و متعاقبا مجازات آنها را آغاز کرده اند.

ایران پس از مرگ مهسا امینی 22 ساله که به دلیل بی حجابی در انظار عمومی توسط پلیس اخلاق بازداشت شده بود، با اعتراضات ضد حجابی مواجه شده است. قتل ناعادلانه امینی باعث ناآرامی در سراسر کشور شد، زنان و مردان یکسان برای سرنگونی رژیم موجود و رد قوانین آن.

علیرغم سرکوب شدید چنین زنانی، هنوز هم دیده می شود که بسیاری از آنها از قانون حجاب اجباری سرپیچی می کنند. از زمان شروع اعتراضات در سال گذشته، ویدئوهایی از آزار و اذیت زنان توسط طرفداران حجاب در شبکه های اجتماعی هجوم آورده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام