تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، مانورهای غیرمسئولانه چین را محکوم کرد

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، مانورهای غیرمسئولانه چین را محکوم کرد

تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان AP

تایپه: تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان پس از پایان تمرینات سه روزه پکن در اطراف جزیره گفت که مانورهای نظامی این کشور باعث بی ثباتی در تایوان و منطقه شده است و اقدامات غیر مسئولانه از سوی یک کشور بزرگ است. رویترز.

چین رزمایش های نظامی را روز شنبه پس از ورود تسای به تایپه از دیدار با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرد.

چین هرگز از توسل به زور برای تحت سلطه درآوردن جزیره ای که به صورت دموکراتیک اداره می شود دست برنداشته است و به ایالات متحده هشدار داده است که اجازه ندهد تسای از مک کارتی دیدن کند یا با او ملاقات کند. دولت تایوان به شدت ادعاهای چین را رد کرده و بارها این رزمایش را محکوم کرده است.

تسای گفت که او نماینده کشورش در جهان است و سفرهایش به خارج از کشور، از جمله توقف در ایالات متحده، چیز جدیدی نیست و مردم تایوان انتظار آن را دارند.

با این حال، چین از این برای راه اندازی تمرینات نظامی استفاده کرد که باعث بی ثباتی در تایوان و منطقه شد. به گفته وی، این یک نگرش مسئولانه برای یک کشور بزرگ در منطقه نیست رویترز.

به گفته وزارت دفاع تایوان، 91 هواپیمای نظامی چین روز دوشنبه در اطراف جزیره پرواز کردند.

خبرگزاری مرکزی رسمی تایوان گفت که این یک رکورد است، اما وزارت دفاع گفت که نمی تواند آن را تایید کند.

تسای از نیروهای مسلح و گارد ساحلی تایوان به دلیل حرفه ای بودن آنها قدردانی کرد و از همه دست اندرکاران تشکر کرد.

او گفت: «اگرچه رزمایش‌های نظامی چین به پایان رسیده است، اما تیم نظامی و امنیت ملی این کشور همچنان به پست‌های خود و دفاع از کشور ادامه خواهند داد».

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام