تسلا شکایتی را که نرم افزار FSD Autopilot خود را به علت تصادف خودرو متهم کرده بود، شکست داد

تسلا شکایتی را که نرم افزار FSD Autopilot خود را به علت تصادف خودرو متهم کرده بود، شکست داد

یک هیئت منصفه دادگاه ایالتی کالیفرنیا به نفع تسلا در موردی که سازنده خودروهای الکتریکی متهم به اجازه رانندگی با اتوپایلوت تسلا و برخورد با خودروی دیگر و از کار افتادن کیسه های هوا شده بود، به نفع تسلا رای داد.

تسلا برنده دعوی شد که ادعا می‌کرد سیستم اتوپایلوت آن باعث تصادف رانندگی شده است که شاکی را با جراحات جدی مواجه کرده است.

به گزارش رویترز، «هیئت منصفه دادگاه ایالتی کالیفرنیا روز جمعه به تسلا برنده شد و متوجه شد که ویژگی Autopilot این خودروساز در آنچه به نظر می‌رسد اولین آزمایش مربوط به تصادف مربوط به نرم‌افزار رانندگی نیمه خودکار است، با خیال راحت عمل نکرده است».

همچنین بخوانید: ادعاهای ساختگی تسلا: سازنده خودروهای برقی ویدئویی از قابلیت های رانندگی خودکار خودرو را جعل کرده است، مهندس ارشد می گوید

در سال 2020، جاستین هسو شکایتی علیه تسلا در دادگاه عالی شهرستان لس آنجلس تنظیم کرد و مدعی شد که ویژگی خلبان خودکار تسلا در مدل S خود دچار نقص شده است و باعث شده است که خودرو به سرعت به مرکز جاده منحرف شود و او زمان کمی برای پاسخگویی داشته باشد. بر اساس این دادخواست، کیسه هوا در حادثه جولای 2019 به درستی باز نشد و باعث “شکستگی های متعدد در فک هسو و از دست دادن چندین دندان” شد.

طبق ادعای هسو، او تحت سه عمل جراحی قرار گرفت و همچنان به مراقبت های پزشکی نیاز داشت. بر اساس این دادخواست، شاکی هسو در اثر نقص اتوپایلوت و بازکردن نامناسب کیسه‌های هوا صدمات شدیدی متحمل شد که منجر به شکستگی فک، شکستگی دندان‌ها و صدمات متعدد به صورت، دست‌ها و پاهایش شد.

بر اساس گزارش رویترز، هسو بیش از 3 میلیون دلار غرامت می‌خواست، در حالی که تسلا ادعا کرد که «Hsu از Autopilot در خیابان‌های شهر استفاده می‌کند، علی‌رغم هشدارهای راهنمای کاربر تسلا نسبت به انجام این کار». به گزارش رویترز، جدای از رد ادعای خلبان خودکار هسو، هیئت منصفه «دریافت که کیسه هوا به طور ایمن عمل نمی کند و تسلا عمداً حقایق را برای او فاش نکرده است».

همچنین بخوانید: ایلان ماسک شروع به دنبال کردن نخست وزیر نارندرا مودی در توییتر کرد و گمانه زنی ها درباره آمدن تسلا به هند را برانگیخت.

پیش‌بینی می‌شود تسلا آزمایش‌های بیشتری را برای فناوری خودران خود انجام دهد. پنج افسر پلیس تگزاس در فوریه 2021 پس از اینکه یک تسلا مدل X در حالت خلبان خودکار به خودروهای پلیس که متوقف شده و چراغ های چشمک زن روشن شده بودند، مجروح شدند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه نیز در حال بررسی حوادث مربوط به خودروهای تسلا مجهز به Autopilot است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام