تعدادی از شهرهای اسرائیل در اعتراض به طرح مالیاتی با نزدیک شدن به مهلت بودجه اعتصاب کردند

تعدادی از شهرهای اسرائیل در اعتراض به طرح مالیاتی با نزدیک شدن به مهلت بودجه اعتصاب کردند

اسرائیلی‌هایی که در بخش فناوری پیشرفته کار می‌کنند، پرچم ملی اسرائیل و بنری با عبارت عبری «اعتراض به فناوری پیشرفته» را در دست دارند و در اعتراض به اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت راست‌گرای جدید اسرائیل در تل‌آویو، اسرائیل تظاهرات می‌کنند. پرونده رویترز

روز دوشنبه، تعدادی از بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای اسرائیل در اعتراض به پیشنهادی برای توزیع مجدد درآمد مالیاتی خود دست به اعتصاب زدند و جبهه جدیدی را علیه دولت ایجاد کردند که در حال حاضر برای اصلاحات قضایی بحث برانگیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

این خروج مانع از تلاش‌ها برای تصویب بودجه دولتی 2023-2024 با بستن اجباری مدارس و توقف حمل زباله برای میلیون‌ها اسرائیلی می‌شود. تا پایان ماه اگر بودجه ای تصویب نشده باشد باید انتخابات جدید برگزار شود.

موضوع یک صندوق پیشنهادی است که از طریق مالیات املاک تجاری جمع آوری شده توسط شهرداری تامین مالی می شود. سپس این پول در سراسر کشور برای تشویق ساخت خانه های جدید پراکنده می شود.

مقالات مرتبط

یکی

در ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه یک نفر کشته شد

یکی

در حمله جنگنده های اسرائیلی به اهداف جهاد اسلامی در نوار غزه، 12 تن از شبه نظامیان ارشد کشته شدند

دولت می‌گوید که به کاهش کمبود مسکن و کاهش هزینه‌هایی که در 15 سال گذشته به دلیل تقاضای زیاد و عرضه محدود افزایش یافته است، کمک خواهد کرد. شهرداری‌ها که تصمیم نگرفته‌اند اعتصاب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، می‌گویند که این تهاجم قدرت فدرال است که در نهایت کمکی نخواهد کرد.

حیم بیباس، شهردار شهر مودین در مرکز اسرائیل و رئیس فدراسیون مقامات محلی گفت: «ما برای حقوق ساکنان خود مبارزه خواهیم کرد. نقش ما این نیست که بودجه ای برای حل بحران های ملی در نظر بگیریم.

بیش از 70 شهر، از جمله مراکز تجاری تل آویو و حیفا که هزینه های سنگین تری به صندوق مالیات بر دارایی پرداخت خواهند کرد، به اعتصاب پیوستند. بزرگترین شهرداری اسرائیل، اورشلیم، که با توجه به جمعیت نسبتاً فقیر خود به شدت به بودجه دولتی متکی است، این کار را نکرد.

وزیر دارایی بزالل اسموتریچ گفت که تسلیم نخواهد شد و صندوق مالیات بر دارایی به عنوان بخشی از قانون بودجه 2023-2024 تصویب خواهد شد.

اسموتریچ ساعاتی قبل از شروع اعتصاب در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «متاسفانه برخی از روسای فدراسیون و شهرداران با شما، ما و هر کسی که می‌خواهد هزینه مسکن را کاهش دهد، مبارزه می‌کنند.

دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، که اواخر سال گذشته به قدرت رسید، در حال حاضر با اعتراضات گسترده‌ای بی‌پایان بر سر اصلاحات قضایی پیشنهادی روبرو شده است.

ده‌ها هزار اسرائیلی هر هفته در مخالفت با فشار نتانیاهو برای اعمال نفوذ بیشتر سیاستمداران بر انتخاب قضات و محدود کردن قدرت دادگاه عالی برای لغو قوانین به خیابان‌ها آمده‌اند. نتانیاهو تحت فشارهای داخلی و خارجی، آن را موقتاً متوقف کرده است.

پارلمان قبلاً تصویب اولیه خود را برای بودجه 2023-2024 داده است اما هنوز باید دو رای دیگر را تصویب کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام