تغییر آب و هوا تهدیدی بزرگتر از زندگی COVID-19: صلیب سرخ برای انسان است

گزارش جهانی بلایای طبیعی ، تغییرات آب و هوایی را به عنوان بزرگترین چالش جهانی ارزیابی کرده است ، و از آنجا که از دهه 1990 ، بلایای ناشی از حوادث مربوط به آب و هوا 35 درصد افزایش یافته است

ژنو: جهان باید با همان اضطرار نسبت به تغییرات آب و هوایی واکنش نشان دهد ویروس کرونا صلیب سرخ روز سه شنبه گفت: بحران ، هشدار داد که گرم شدن کره زمین تهدیدی بزرگتر از آن است کووید -19 .

فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر (IFRC) در گزارشی جدید اعلام کرد ، حتی در حالی که همه گیر می شود ، تغییرات آب و هوایی از ویران کردن فاصله نمی گیرد.

در گزارش ، در مورد فاجعه های جهانی از دهه 1960 ، سازمان مستقر در ژنو خاطرنشان کرد که از زمان اعلام همه گیر شدن سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس ، جهان بیش از 100 فاجعه آسیب دیده است – بسیاری از آنها مربوط به آب و هوا است.

بیش از 50 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

“البته ، کووید -19 جگن چپاگین ، دبیر کل IFRC در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت:

وی درباره بیماری همه گیر که تاکنون بیش از 1.3 میلیون نفر جان خود را از دست داده است ، گفت: “این یک بحران بسیار بسیار جدی است که در حال حاضر جهان با آن روبرو است.”

اما وی هشدار داد که IFRC انتظار دارد “تغییرات آب و هوایی تأثیر قابل توجه تری در میان مدت و طولانی مدت بر زندگی انسان و زمین بگذارد.”

و در حالی که به احتمال زیاد یک یا چند واکسن به زودی علیه آن در دسترس قرار می گرفت کووید -19 ، چاپاگین تأکید کرد که “متأسفانه هیچ واکسنی برای تغییر آب و هوا وجود ندارد”.

واکسنی برای تغییر آب و هوا وجود ندارد

وی در مورد گرم شدن کره زمین هشدار داد ، “این امر به یک اقدام پایدار و سرمایه گذاری بیشتر احتیاج دارد تا از زندگی انسان در این کره زمین واقعاً محافظت کند.”

IFRC گفت ، فراوانی و شدت آب و هوای شدید و حوادث مربوط به آب و هوا در دهه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

فقط در سال 2019 ، جهان توسط 308 فاجعه طبیعی آسیب دیده است – 77 درصد آنها آب و هوا یا آب و هوا هستند – باعث کشته شدن حدود 24400 نفر شد.

IFRC گفت ، تعداد فاجعه های مربوط به آب و هوا و از سال 1960 به طور مداوم در حال افزایش است و از دهه 1990 نزدیک به 35 درصد افزایش یافته است.

این یک تحول مرگبار است.

در این گزارش آمده است: فاجعه های مربوط به آب و هوا و آب و هوا طی دهه گذشته باعث کشته شدن بیش از 410،000 نفر شده است ، بیشتر آنها در کشورهای فقیرتر ، موج های گرما و طوفان کشنده ترین هستند.

در مواجهه با این تهدید ، که “به معنای واقعی کلمه بقای طولانی مدت ما را تهدید می کند” ، IFRC از جامعه بین المللی خواست که با ضرورت مورد نیاز اقدام کنند.

“از آسیب پذیرترین جوامع محافظت کنید”

تخمین زده شده است که برای کمک به 50 کشور در حال توسعه برای سازگار شدن با تغییر شرایط آب و هوایی ، طی دهه آینده سالانه حدود 50 میلیارد دلار نیاز خواهد بود.

IFRC تأکید کرد که این مقدار “با واکنش جهانی نسبت به تأثیر اقتصادی کشور ، کوتاهی کرد کووید -19 ، “که قبلاً از 10 تریلیون دلار گذشته است.

همچنین ابراز تاسف کرد که بیشتر سرمایه ای که تاکنون برای جلوگیری و کاهش تغییرات آب و هوایی سرمایه گذاری شده به کشورهای در حال توسعه در معرض خطر نمی رسد.

چاپاگاین گفت: “اولین مسئولیت ما محافظت از جوامعی است كه بیشتر در معرض خطر و خطر پذیری آب و هوا هستند.” هرچند كه “تحقیقات ما نشان می دهد كه جهان به طور كلی در انجام این كار موفق نیست.

وی گفت: “بین جایی که خطر آب و هوا بیشتر است و بودجه سازگاری با آب و هوا ، یک ارتباط واضح وجود دارد.”

وی افزود: “این قطع ارتباط می تواند هزینه های زیادی را به بار آورد.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.