“تماس تلفنی رهگیری شده نشان می دهد که حزب عمران خان نقشه حمله جعلی را انجام داده است”

“تماس تلفنی رهگیری شده نشان می دهد که حزب عمران خان نقشه حمله جعلی را انجام داده است”

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان. خبرگزاری فرانسه

رعنا صنع الله، وزیر کشور پاکستان مدعی شد که سازمان های اطلاعاتی پاکستان مکالمه ای را شنود کرده اند که نشان می دهد حزب عمران خان، نخست وزیر سابق، توطئه ای برای بدنام کردن مقامات مجری قانون طراحی کرده است.

صنع الله در یک کنفرانس مطبوعاتی با عجله در شنبه شب، مدعی شد که هدف از این اقدام، دخالت دادن نادرست نهادهای مجری قانون در این جنایت و متعاقبا طرح موضوع در سطح بین المللی بوده است.

وزیر کشور مدعی شد: «سازمان‌های کشور مکالمه‌ای را شنود کردند که در آن توطئه‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده، از جمله یورش به خانه رهبر تحریک انصاف و تجاوز صحنه‌ای، فاش شد».

با این حال صنع الله دلیلی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد. خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) روز یکشنبه به صنع الله پاسخ داد و گفت که وزیر “به وضوح” تلاش می کند “داستان های وحشتناک” را که قرار است در رسانه ها منتشر شود، سرپوش بگذارد.

خان در توییتی نوشت: «اگر شک و تردیدی در مورد بدرفتاری با زنان در زندان وجود داشت، این کنفرانس مطبوعاتی این جنایتکار گواهی شده باید همه این تردیدها را برطرف کند.

او افزود: «هیچ‌وقت زنان به اندازه‌ای که این دولت فاشیست زمانی که از حق خود برای تظاهرات مسالمت‌آمیز استفاده می‌کردند، مورد بدرفتاری و آزار و اذیت دولت قرار نگرفته‌اند.»

بیش از 60 رهبر حزب خان پس از حوادث 9 می از هم جدا شده اند.

رهبران برجسته ای که از حزب خارج شده اند عبارتند از اسد عمر دبیر کل، فواد چودری رهبر ارشد و شیرین مزاری وزیر سابق.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام