تمرکز استرالیا بر روابط با هند و مقابله با چین در بررسی جدید دفاعی

تمرکز استرالیا بر روابط با هند و مقابله با چین در بررسی جدید دفاعی

استرالیا تصمیم گرفته است تا روی روابط قوی تر با هند و ژاپن تمرکز کند و در عین حال توانایی های دفاعی و خودکفایی خود را توسعه دهد، حتی اگر قصد دارد با چین تهاجمی فزاینده در منطقه هند و اقیانوس آرام مقابله کند.

کانبرا: استرالیا تصمیم گرفته است تا روی روابط قوی تر با هند و ژاپن تمرکز کند و در عین حال توانایی های دفاعی و خودکفایی خود را توسعه دهد، حتی در حالی که قصد دارد با چین تهاجمی فزاینده در منطقه هند و اقیانوس آرام مقابله کند.

این در بررسی استراتژیک دفاعی استرالیا (DSR) فاش شده است که بزرگترین سیستم دفاعی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم را پیشنهاد می کند. نسخه عمومی این سند توسط آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه منتشر شد.

به گفته DSR، استرالیا در نظر دارد اولویت بیشتری برای بهبود قابلیت حمله دقیق دوربرد خود و تقویت تولید دفاع داخلی با تمرکز بر سلاح های هدایت شونده داشته باشد.

DSR چین را به‌عنوان تهدید اصلی پیش روی استرالیا معرفی می‌کند و نسبت به تقویت ارتش توسط ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) ابراز نگرانی می‌کند و آن را «بزرگ‌ترین و جاه‌طلب‌ترین کشور از زمان پایان (جنگ جهانی دوم)» می‌نامد. .

ما بررسی استراتژیک دفاعی را برای اطمینان از امنیت بیشتر استرالیا به کار گرفتیم. امروز، ما پاسخ خود را به بررسی منتشر کردیم. این نشان می دهد که ما چقدر مصمم هستیم که استرالیایی ها را ایمن نگه داریم. آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا در بیانیه ای در توییتر گفت: زیرا امنیت ملی جدی ترین مسئولیت هر دولت است.

ما از جهت گیری استراتژیک و یافته های کلیدی مندرج در بررسی حمایت می کنیم که امنیت ملی ما را تقویت می کند و آمادگی ما را برای چالش های آینده تضمین می کند. دولت به سرمایه گذاری بر روی توانایی های ما و سرمایه گذاری در روابط ما برای کمک به ایجاد استرالیا امن تر و منطقه ای با ثبات تر و مرفه تر ادامه خواهد داد.

DSR که در 100 روز اول دولت فعلی اعلام شده است، زمینه را برای تغییر جسورانه اما اساسی در وضعیت دفاعی و سازمان استرالیا فراهم می کند.

بر اساس این تحلیل، ایالات متحده دیگر “رهبر تک قطبی هند و اقیانوس آرام” نیست، چین و ایالات متحده رقبای سرسخت هستند و این رقابت “پتانسیل درگیری دارد.”

DSR از دولت استرالیا خواست تا زیردریایی های هسته ای را از طریق اتحاد AUKUS که شامل استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده) می شود به دست آورد و توانایی نیروی دفاعی استرالیا (ADF) را برای عملیات از پایگاه های خود در مناطق شمالی کشور بهبود بخشد. .

همچنین خواستار بهبود رشد و حفظ نیروی کار دفاعی بسیار ماهر و افزایش ظرفیت برای تبدیل سریع فناوری‌های جدید مخرب به قابلیت ADF، در همکاری نزدیک با صنعت استرالیا و تعمیق مشارکت‌های دیپلماتیک و دفاعی با کشورهای شریک هند شد. منطقه اقیانوس آرام

آلبانیز گفت: «دولت من بررسی استراتژیک دفاعی را برای ارزیابی اینکه آیا استرالیا توانایی دفاعی، وضعیت و آمادگی لازم را برای بهترین دفاع از استرالیا و منافع آن در محیط راهبردی که اکنون با آن روبرو هستیم، دارد یا خیر، مأمور کرد.

DSR از دولت استرالیا خواست تا روابط دفاعی نزدیک‌تری با ایالات متحده (ایالات متحده) از جمله برنامه‌ریزی نظامی دوجانبه‌تر، گشت‌های مشترک و میزبانی چرخش‌های بیشتر ارتش ایالات متحده ایجاد کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام