تهدید “بمب میکروبی” در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد

تهدید “بمب میکروبی” در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد

دود آسمان خارطوم، سودان، نزدیک بیمارستان بین المللی دوحه را در روز جمعه، 21 آوریل پر می کند. ماهین اس از طریق AP

تنش در سودان در حالی افزایش می‌یابد که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) برای کسب قدرت می‌جنگند. بدون پایان خشونت، کشورهای خارجی در حال تسریع تلاش برای تخلیه هستند. در این میان، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد یک “خطر بیولوژیکی بزرگ” در آزمایشگاهی در خارطوم – آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی – که درگیر درگیری‌های جاری است، هشدار داد.

گزارش ها حاکی از آن است که جنگجویان سودانی آزمایشگاه را تصرف کردند. در حالی که ابتدا مشخص نبود کدام یک از دو طرف ساختمان را اشغال کرده اند، گزارشی در مورد CNN می گوید که توسط نیروهای RSF به رهبری محمد حمدان داگالو، که به نام همدی نیز شناخته می شود، تصرف شده است.

WHO چه گفته است؟

درگیری ها در سودان ادامه دارد و تعداد کشته ها به 270 نفر و بیش از 2600 زخمی می رسد.

سازمان جهانی بهداشت بیش از 400 کشته و 3500 زخمی در جنگ سودان را مدعی شده است

کارگران آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی دیگر نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. قطع برق مدیریت مواد در تاسیسات را غیرممکن می کرد.

دکتر نیما سعید عابد، نماینده سازمان جهانی بهداشت در سودان، ابراز نگرانی کرد که «یکی از طرف‌های درگیر» – او مشخص نکرد کدام یک – کنترل آزمایشگاه مرکزی بهداشت عمومی در خارطوم را به دست گرفته و «همه تکنسین‌ها را بیرون کرده است».

این بسیار خطرناک است زیرا ما جدایه های فلج اطفال در آزمایشگاه داریم. ما در آزمایشگاه ایزوله های سرخک داریم. وی در یک نشست توجیهی سازمان ملل در ژنو با تماس ویدیویی از پورت سودان گفت: ما ایزوله های وبا را در آزمایشگاه داریم. وی افزود: «یک خطر بیولوژیکی بزرگ در ارتباط با اشغال آزمایشگاه مرکزی بهداشت عمومی در خارطوم توسط یکی از طرف‌های درگیر وجود دارد».

ناآرامی سودان تهدید بمب میکروب در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد
در پی درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی و ارتش در منطقه خارطوم جنوبی، سودان، ساختمان های آسیب دیده دیده می شود. رویترز

به گفته مقامات، انواع مواد بیولوژیکی و شیمیایی در این آزمایشگاه نگهداری می شود. جدا از پاتوژن های سرخک و وبا، مواد خطرناک دیگری را نیز ذخیره می کند. با قطع برق، احتمال خراب شدن کیسه های خونی که در حال حاضر در حال تخلیه هستند افزایش یافته است. بی بی سی.

سازمان جهانی بهداشت گفت: اخراج تکنسین‌ها و قطع برق در خارطوم به این معنی است که «مدیریت صحیح مواد بیولوژیکی که در آزمایشگاه برای مقاصد پزشکی ذخیره می‌شوند ممکن نیست».

همچنین بخوانید: دعوای ژنرال های رقیب برای کنترل ملت، توضیح داد

چه چیزی در آزمایشگاه وجود دارد؟

از آنجایی که آزمایشگاه حاوی نمونه هایی از بیماری ها است، خطر یک خطر بیولوژیکی بسیار زیاد است.

یک منبع عالی رتبه پزشکی گفت CNN “خطر در بروز هرگونه درگیری مسلحانه در آزمایشگاه نهفته است، زیرا این امر آزمایشگاه را به یک بمب میکروبی تبدیل می کند.”

این منبع افزود: «یک مداخله فوری و سریع بین المللی برای بازگرداندن برق و ایمن سازی آزمایشگاه از هرگونه درگیری مسلحانه لازم است، زیرا ما با یک خطر بیولوژیکی واقعی مواجه هستیم».

ناآرامی سودان تهدید بمب میکروب در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد
یک خودروی نظامی منهدم شده در خارطوم سودان مشاهده شد. AP

بمب میکروب چیست؟

این اصطلاحی است که برای توصیف سلاح های میکروبی یا سلاح های بیولوژیکی استفاده می شود.

سلاح‌های زیستی یا میکروبی ارگانیسم‌ها یا سموم بیماری‌زا را برای آسیب رساندن یا کشتن انسان‌ها، حیوانات یا گیاهان منتشر می‌کنند. به گفته سرویس اقدام خارجی اروپا، آنها معمولاً از دو بخش تشکیل می شوند – یک عامل مسلح و یک مکانیسم تحویل.

علاوه بر کاربردهای نظامی استراتژیک یا تاکتیکی، از سلاح های بیولوژیکی می توان برای ترورهای سیاسی، آلودگی دام یا محصولات کشاورزی برای ایجاد کمبود مواد غذایی و زیان اقتصادی، ایجاد فجایع زیست محیطی، و ایجاد بیماری های گسترده، ترس و بی اعتمادی در میان استفاده کرد. عموم.

همچنین بخوانید: ناآرامی سودان: برنامه هند برای تخلیه شهروندان چیست؟ کدام ملت ها اتباع خود را نجات داده اند؟

کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی و سمی که در سال 1975 لازم الاجرا شد، در مرکز تلاش های بین المللی برای جلوگیری از استفاده از بیماری ها به عنوان سلاح قرار دارد.

ناآرامی سودان تهدید بمب میکروب در آزمایشگاه در خارطوم کشف شد
این تصویر ماهواره ای ارائه شده توسط Maxar Technologies، ساختمانی در حال سوختن در پایگاه هوایی Merowe در 18 آوریل در خارطوم، سودان را نشان می دهد. Maxar Technologies از طریق AP

تسخیر آزمایشگاه چقدر خطرناک است؟

این آزمایشگاه در مرکز خارطوم، نزدیک به نقاط درگیری قرار دارد. پس از آن یک خطر زیستی، کسانی را که در پایتخت سودان سرگردان شده اند، به خطر می اندازد.

هزاران نفر در بحبوحه ناآرامی ها از کشور گریخته اند، اما بسیاری از مردم محلی همچنان به آنجا می مانند. به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، بیش از 800000 پناهجوی سودان جنوبی در سودان زندگی می کنند که یک چهارم آنها در خارطوم پایتخت این کشور قرار دارند. تخمین زده می شود که 24000 زن باردار در خارطوم هستند و انتظار می رود در هفته های آینده زایمان کنند.

به گفته نماینده سازمان جهانی بهداشت سودان، حداقل 459 نفر در خارطوم جان خود را از دست داده و 4072 نفر نیز مجروح شده اند.

تنها بخشی از مراکز صحی در پایتخت به دلیل کمبود پرسنل، دارو و سایر تجهیزات خدمات ارائه می کنند. با افزایش تعداد جراحات، خون برای نجات جان افراد ضروری است. موجودی در حال حاضر محدود است و احتمال خراب شدن آن در آزمایشگاه خبر خوبی نیست.

به گفته وزارت بهداشت فدرال سودان، 36 درصد از مراکز بهداشتی در شهر خارطوم غیرفعال هستند و 25 درصد دیگر پاسخگو نیستند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: «اگر خشونت متوقف نشود، خطر فروپاشی نظام سلامت وجود دارد.

در میان همه اینها، تهدید بمب میکروب فقط عذاب را به همراه دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام