تولید آیفون در هند سه برابر می شود زیرا چین زمان زیادی را از دست می دهد

تولید آیفون در هند سه برابر می شود زیرا چین زمان زیادی را از دست می دهد

اپل شاهد افزایش تولید خود در هند از 1 درصد کل آیفون های فروخته شده در سراسر جهان به 7 درصد بود. در سال مالی منتهی به مارس 2023، اپل هند شاهد تولید حدود 7 میلیارد دلار محصولات در هند بود.

تولید محصولات مختلف اپل در کارخانه های هندی خود در سال مالی گذشته به 7 میلیارد دلار افزایش یافت. با توجه به اینکه اکثر تاسیسات تولید اپل در هند هنوز در مراحل اولیه خود هستند، این یک شاهکار چشمگیر بوده است.

اپل تاسیسات تولید خود را از چین دور کرده و به هند و ویتنام منتقل کرده است. از بین این دو کشور، به نظر می‌رسد اپل از هند حمایت می‌کند، زیرا قصد دارد حداقل 25 درصد از تمام دستگاه‌های اپل در حال تولید را داشته باشد تا تا سال 2030 از هند خارج شود.

سفر از 1 درصد به 7 درصد
اپل تقریباً تولید خود را در هند سه برابر کرده است – در سال 2021، تأسیسات تولید هندی اپل تنها 1 درصد از آیفون های فروخته شده در سطح جهان را تشکیل می دادند. علاوه بر این، اکثر آیفون‌های تولید شده در آن زمان، جدیدترین آیفون‌ها نبودند، بلکه آیفون‌هایی بودند که قبلاً قدیمی بودند. تنها با آیفون 13 و آیفون 14 است که امکانات هندی شروع به ساخت جدیدترین آیفون های اپل کردند.

فقط اپل نیست که می خواهد در هند سرمایه گذاری کند و تجارت خود را در اینجا گسترش دهد. شرکای تولیدی اپل، فاکسکان، پگاترون و سایرین نه تنها مشتاق انتقال امکانات خود به هند بوده‌اند، بلکه ایجاد راه‌حل‌های لجستیکی و زنجیره‌های تامین جدید را نیز تسهیل می‌کنند.

همه چیز برای اپل در انجام تجارت خود در چین آسان نبوده است. جدای از مسائلی که از مدیریت ح‌ک‌چ با کووید به وجود آمد، تعدادی مسائل دیگر نیز وجود دارد، به‌ویژه مسائل مبتنی بر ادراک مانند قیام در ژنگژو، که اپل دوست داشت آن‌ها را برطرف کند.

در همان زمان، برخی از ایالت های هند نیز تغییرات اساسی در قوانین کار خود ایجاد کرده اند تا شرایط را برای اپل مساعدتر کنند.

تمرکز دوباره بر هند
هند به موفقیت شگفت انگیزی برای اپل تبدیل شده است، که در تصمیم آن برای تمرکز بخش عمده ای از قدرت تولید خود به سمت این کشور و دور از چین منعکس می شود. اپل راه‌ها و فرصت‌های رشد زیادی را در هند، که سریع‌ترین رشد بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است، دنبال می‌کند. علاوه بر این، این تغییر بر حرکت استراتژیک اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود و کاهش وابستگی آن به چین تاکید می کند.

نه تنها هند به عنوان منطقه فروش خود تعیین شده است، بلکه اپل همچنین فروشگاه های خرده فروشی خود را راه اندازی خواهد کرد، یکی در BKC بمبئی و دیگری در ساکت دهلی، که حداقل یکی از آنها توسط خود تیم کوک افتتاح خواهد شد.

اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش امکانات تولید خود در هند و جذب شرکای تولیدی بیشتر است. گروه تاتا، به ویژه، بسیار مشتاق است تا با مشارکت اپل، تأسیسات تولید و فضاهای خرده فروشی راه اندازی کند.

هند جایگزین چین شد؟
به همان اندازه که اپل تلاش می کند از چین دور شود، واقعیت این است که بخش بزرگی از تحقیق و توسعه تولید در چین انجام می شود، تولید آیفون ها و اکثر محصولات دیگر ابتدا در چین آغاز می شود و بیشتر محصولات برتر توسعه مخفی سخت افزار و قطعات در چین انجام می شود. اما، شاید، همه چیز قرار است به زودی تغییر کند.

اپل اعلام کرده است که شرکای تولیدی اش به زودی تاسیسات تحقیق و توسعه خود را در هند راه اندازی خواهند کرد. علاوه بر این، اپل قصد دارد تولید سری آیفون 15 را در ماه سپتامبر و همزمان با کارخانه های چین آغاز کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام