جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر سابق نیوزلند، موقتاً به دانشگاه هاروارد می‌پیوندد

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر سابق نیوزلند، موقتاً به دانشگاه هاروارد می‌پیوندد

جاسیندا آردرن، نخست وزیر سابق نیوزلند. فایل AFP

به گفته داگلاس المندورف، رئیس مدرسه کندی، جاسیندا آردرن، نخست وزیر سابق نیوزیلند، که کشورش را در تیراندازی جمعی غم انگیز هدایت کرد، اواخر امسال به طور موقت به دانشگاه هاروارد خواهد پیوست.

آردرن، یک شخصیت برجسته در چپ و الگوی زنان در همه جا، دو بورسیه در مدرسه کندی هاروارد دریافت کرده است. از پاییز امسال، او در مرکز رهبری عمومی مدرسه به عنوان یک رهبر Hauser و همکار رهبران عمومی جهانی آنجلوپولوس 2023 کار خواهد کرد.

المندورف در بیانیه‌ای گفت: «جاسیندا آردرن رهبری سیاسی قوی و همدلانه را به جهان نشان داد.

نیوزلند: زمین لرزه ای به بزرگی 7.2 ریشتر جزایر کرمادک را لرزاند

پاکستان در مقابل نیوزلند: PAK با قدرت کامل، “یک بازی” را در برابر NZ ضعیف شده به ارمغان می آورد

آردرن که در سال 2017 به عنوان نخست‌وزیر تنها 37 ساله شده بود، نیوزیلندی‌ها را با اعلام اینکه پس از بیش از 5 سال بعد از گذشت بیش از 5 سال از سمت خود کنار می‌رود، مردم نیوزلند را شگفت‌زده کرد، زیرا دیگر “به اندازه کافی در تانک” برای حمل ندارد. وظایف خود را انجام دهد مدیریت او در اپیدمی کرونا، که در ابتدا مورد ستایش قرار گرفت اما پس از آن توسط افراد مخالف دستورات و قوانین مورد انتقاد قرار گرفت، تنها یکی از چالش‌های سیاسی فزاینده‌ای بود که او در خانه تجربه می‌کرد.

او ادعا کرد که فرصت هاروارد را فرصتی برای یادگیری و آموزش به مردم در مورد تجربیات خود می داند.

او گفت: “به عنوان رهبران، اغلب زمان بسیار کمی برای تأمل وجود دارد، اما اگر بخواهیم به درستی از نسل بعدی رهبران حمایت کنیم، تأمل بسیار مهم است.”

دوران آردرن در دانشگاه کمبریج، ماساچوست، همچنین شامل یک دوره کاری به عنوان اولین عضو رهبری مدیریت فناوری در مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلاین مدرسه خواهد بود.

آردرن گفت که این مرکز شریک مهمی بوده است زیرا نیوزلند برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز آنلاین کار می کرد، پس از آن که یک مرد مسلح برتری گرا سفیدپوست 51 نفر را در دو مسجد در شهر کرایست چرچ در سال 2019 کشت. مرد مسلح قبل از حذف این ویدئو، این کشتار را به مدت 17 دقیقه در فیس بوک پخش مستقیم کرد.

دو ماه پس از تیراندازی، آردرن با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، دعوت کرایست چرچ را آغاز کرد. هدف این ابتکار از بین بردن محتوای تروریستی و خشونت آمیز افراطی آنلاین است.

بیش از 50 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و کره جنوبی و همچنین شرکت های فناوری مانند شرکت مادر فیس بوک متا، آمازون، گوگل، مایکروسافت، یوتیوب، زوم و توییتر به این طرح پیوستند.

آردرن گفت: «مرکز یک شریک فوق‌العاده مهم بوده است، زیرا ما فراخوان کرایست چرچ برای اقدام برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز آنلاین را توسعه داده‌ایم. روی چالش های پیرامون رشد ابزارهای هوش مصنوعی مولد کار کنید.

جاناتان زیترین، یکی از بنیانگذاران مرکز برکمن کلاین، گفت که به ندرت پیش می‌آید که یک رئیس دولتی بتواند عمیقاً در یک موضوع پیچیده و سریع در حال حرکت دیجیتال غرق شود.

او در بیانیه ای گفت: “تخصص جاسیندا آردرن که به سختی به دست آمده است – از جمله توانایی او در گرد هم آوردن افراد و موسسات مختلف – ارزشمند خواهد بود زیرا همه ما به دنبال راه حل های قابل اجرا برای برخی از عمیق ترین مشکلات آنلاین هستیم.”

آردرن گفت که قصد دارد پس از کمک هزینه تحصیلی به نیوزیلند بازگردد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام