جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: مطمئن نیستیم که خزانه‌داری چه زمانی بودجه برای پرداخت بدهی‌های دولت تمام می‌کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: مطمئن نیستیم که خزانه‌داری چه زمانی بودجه برای پرداخت بدهی‌های دولت تمام می‌کند.

جانت یلن وزیر خزانه داری. AP

جانت یلن، وزیر خزانه داری گفت که هنوز ابهامی در مورد اینکه چه زمانی بودجه خزانه داری برای پرداخت بدهی های دولت آمریکا تمام می شود وجود دارد، اما در صورت تغییر تاریخ، که ممکن است در اول ژوئن اتفاق بیفتد، کنگره را به روز خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول در مورد عواقب جدی در صورت عدم پرداخت بدهی ایالات متحده، تنها چند روز قبل از ضرب الاجل افزایش یا تعلیق سقف استقراض این کشور در روز پنجشنبه هشدار داد.

به گفته جولی کوزاک، مدیر ارتباطات صندوق بین‌المللی پول، «ارزیابی ما این است که در صورت عدم پرداخت بدهی ایالات متحده، عواقب بسیار جدی نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای اقتصاد جهانی نیز خواهد داشت. موضوع.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری می‌گوید که ایالات متحده ممکن است «تا اول ژوئن» در معرض خطر نکول بدهی فاجعه‌بار باشد.

ایالات متحده

چگونگی بدتر شدن وضعیت سیاسی پاکستان امیدها به کمک صندوق بین المللی پول را کاهش می دهد

یلن به تلویزیون بلومبرگ گفت که هفته آینده با بانکداران ارشد وال استریت برای بحث در مورد سقف بدهی فدرال دیدار خواهد کرد و فکر می کند که برای آنها قابل قبول است که درباره اینکه چگونه اختلاف بر سر محدودیت بدهی به اقتصاد ایالات متحده آسیب می رساند صحبت کنند.

یلن در حاشیه نشست مقامات مالی کشورهای ثروتمند گروه هفت (G7) در ژاپن، بار دیگر تاکید کرد که عدم موفقیت کنگره در افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری منجر به فاجعه اقتصادی و مالی خواهد شد.

یلن هفته گذشته به قانونگذاران گفت که وزارت خزانه داری احتمالاً قادر به پرداخت تمام صورت حساب های دولت از اول ژوئن بدون افزایش سقف بدهی فدرال نخواهد بود.

دموکرات ها و جمهوری خواهان رئیس جمهور جو بایدن، که کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده را در دست دارند، همچنان بر سر لزوم تمدید سقف بدهی، که نشان دهنده بودجه های فدرال خرج شده است، اختلاف نظر دارند. در حالی که جمهوری خواهان هرگونه افزایش را به کاهش قابل توجه بودجه مرتبط کرده اند، بایدن معتقد است که کنگره بر اساس قانون اساسی موظف است سقف بدهی را بدون محدودیت افزایش دهد.

با توجه به تحولات اخیر در بن بست سقف بدهی، رئیس جمهور ایالات متحده این هفته پیشنهاد کرد که ممکن است مجبور شود از پرواز به هیروشیما برای دیدار با رهبران گروه هفت در هفته آینده صرف نظر کند. رهبران ارشد دموکرات و جمهوری خواه کنگره پس از دیدار اولیه روز سه شنبه قرار بود دوباره در روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند، اما بایدن این دیدار را به هفته بعد موکول کرد.

روز چهارشنبه، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، گفت که اگر کاخ سفید با کاهش بودجه «عظیم» موافقت نکند، جمهوری‌خواهان باید از افزایش سقف بدهی خودداری کنند.

“روی انجام آن تمرکز کنید”

صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه هشداری درباره احتمال افزایش نرخ‌های استقراض، بی‌ثباتی گسترده‌تر جهانی و اثرات منفی اقتصادی در صورت نکول آمریکا صادر کرد.

کوزاک افزود: «ما در چند سال گذشته جهانی را دیده‌ایم که تحت تأثیر شوک‌های زیادی قرار گرفته است، بنابراین می‌خواهیم از این پیامدهای شدید اجتناب کنیم.»

با توجه به اینکه شامل تولید پول برای پرداخت تعهدات مخارج قبلی توسط کنگره می شود، افزایش سقف بدهی به طور سنتی یک رویداد عادی تلقی می شود.

برخلاف اکثر کشورهای توسعه یافته، ایالات متحده سقفی را برای میزان وام خود تعیین می کند. از آنجایی که دولت بیش از آنچه که می گیرد هزینه می کند، قانونگذاران باید به طور دوره ای این سقف را افزایش دهند.

یلن از این سوال طفره رفت که آیا در صورت نقض سقف بدهی، خزانه داری به پرداخت اوراق بهادار ادامه می دهد یا خیر – این احتمال در جریان بحث سقف بدهی قبلی مطرح شد. او گفت که هیچ گزینه خوبی به جز افزایش سقف بدهی توسط کنگره وجود ندارد، زیرا از سال 1960 تقریباً 80 بار این کار را انجام داده است.

ما در مورد اینکه اگر این اتفاق نیفتد با رئیس جمهور چه کنیم، بحث نکرده ایم. تمرکز ما بر این است که این کار را انجام دهیم.» او گفت که او و سایر مقامات دولتی «تمام وقت» با کنگره برای افزایش سقف استقراض فدرال کار می کنند.

یلن گفت که وزارت خزانه داری ممکن است بتواند راهنمایی دقیق تری در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی برای پرداخت صورتحساب های دولت با نزدیک شدن به تاریخ تمام می شود، ارائه دهد.

او با اشاره به برخی ابهامات در مورد سطح موجودی نقدینگی و پرداخت های روزانه ای که خزانه داری باید انجام دهد، گفت: «سطحی از عدم اطمینان در مورد اینکه دقیقاً چه زمانی پول نقد برای پرداخت صورت حساب های دولت تمام می شود، وجود دارد.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز جمعه به خبرنگاران گفت که امیدوار است سیاستمداران آمریکایی به تصمیم “بزرگسالان” برای افزایش سقف بدهی فدرال برسند و هشدار داد که اگر این کار را نکنند، خطری برای اقتصاد جهانی وجود دارد.

لیندر گفت که چشم انداز اقتصاد جهانی هنوز “شکننده” است و او امیدوار است که احزاب توسط حزب گرایی هدایت نشوند.

او گفت: “به همین دلیل است که ما این روزها به طور خاص به ایالات متحده نگاه می کنیم و امیدواریم که تصمیم بزرگسالانه ای در رابطه با توسعه مالی دولت آمریکا و اثرات مرتبط با آن بر اقتصاد جهانی گرفته شود.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام