جانت یلن، وزیر خزانه داری می گوید که جنگ بدهی ایالات متحده باعث افزایش هزینه های استقراض دولت می شود

جانت یلن، وزیر خزانه داری می گوید که جنگ بدهی ایالات متحده باعث افزایش هزینه های استقراض دولت می شود

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا. فایل AP

به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری روز سه شنبه، دولت ایالات متحده با هزینه استقراض بالاتری در نتیجه مسئله سیاسی پیرامون محدودیت استقراض این کشور مواجه است.

یلن در اظهارات آماده پیش از سخنرانی در مقابل انجمن مستقل بانکداران آمریکا، یک گروه تجاری، گفت: «ما در حال حاضر شاهد تأثیرات حاشیه‌ها هستیم: سرمایه‌گذاران تمایلی به نگهداری بدهی‌های دولتی که سررسید آن در اوایل ژوئن است، بیشتر شده‌اند.

او هشدار داد: «بن بست قبلاً بار بدهی مالیات دهندگان آمریکایی را افزایش داده است.

مقالات مرتبط

نا معلوم

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: مطمئن نیستیم که خزانه‌داری چه زمانی بودجه برای پرداخت بدهی‌های دولت تمام می‌کند.

نا معلوم

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری می‌گوید که ایالات متحده ممکن است «تا اول ژوئن» در معرض خطر نکول بدهی فاجعه‌بار باشد.

نرخ اوراق یک ماهه خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه به 5.74 درصد افزایش یافت که بالاترین میزان در حداقل 20 سال گذشته است و به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ بنچمارک فدرال رزرو بین 5.0 تا 5.25 درصد است.

در اواسط آوریل، نرخ اوراق یک ماهه خزانه داری 3.29 درصد بود.

افزایش نرخ با کاهش قیمت اوراق قرضه همراه است، به این معنی که دولت ایالات متحده باید بیش از شرایط عادی وام بگیرد.

یلن روز دوشنبه بر دیدگاه آژانس خود تاکید کرد که اگر کنگره و کاخ سفید بر سر افزایش سقف استقراض فدرال به توافق نرسند، ایالات متحده می تواند بدهی های خود را از اول ژوئن پرداخت کند.

جمهوری‌خواهان که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، در حال حاضر با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، خواهان کاهش هزینه‌های عمومی به عنوان شرطی برای برداشتن سقف بدهی هستند.

قرار است روز سه شنبه بین بایدن، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و سه رهبر ارشد سیاسی دیگر در کنگره، به امید دستیابی به توافق، مذاکره شود.

یلن در اظهارات آماده شده خود گفت: «بسیاری از کسب‌وکارها مجبور می‌شوند به جای فکر کردن به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، زمان خود را صرف برنامه‌ریزی پیرامون ریسک احتمالی نکول ایالات متحده کنند».

او مجدداً از کنگره خواست تا “در اسرع وقت به محدودیت بدهی رسیدگی کند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام