جواد ظریف ایران در دیدار با عمران خان ، رئیس ارتش پاکستان ، در مورد راه های تعمیق همکاری گفتگو می کند

ظریف درباره موضوعات مورد علاقه متقابل و اوضاع امنیتی منطقه ، از جمله روند آشتی افغانستان با ژنرال قمر جاوید باجوا ، رئیس ارتش پاکستان ، گفتگو کرد

جواد ظریف ایران در دیدار با عمران خان ، رئیس ارتش پاکستان ، در مورد راه های تعمیق همکاری گفتگو می کند

تصویر پرونده جواد ظریف. رویترز

اسلام آباد: جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه با عالی ترین مقامات نظامی و نظامی پاکستان دیدار کرد و طی آن طرفین در مورد راه های تعمیق همکاری های دو جانبه در بخشهای مختلف گفتگو کردند.

ظریف ، که برای یک سفر رسمی دو روزه در اسلام آباد به سر می برد ، از عمران خان نخست وزیر خواست که گفت پاکستان و ایران از روابط نزدیک برخوردار هستند و طبق گفته دفتر نخست وزیر ، دو کشور “باید همکاری های دوجانبه را برای منافع متقابل بیشتر تقویت کنند”.

نخست وزیر خان همچنین بر لزوم همکاری های دو جانبه تقویت شده با تأکید ویژه بر روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه تأکید کرد. وی همچنین بر ضرورت همکاری نزدیک برای ارتقا peace صلح ، امنیت و توسعه در منطقه تأکید کرد.

خان همچنین در مورد صلح و ثبات در افغانستان صحبت کرد و گفت که هیچ راه حل نظامی برای درگیری افغانستان وجود ندارد. وی گفت که صلح در افغانستان برای کل منطقه مفید خواهد بود زیرا فرصت های جدیدی برای همکاری های تجاری و اقتصادی و همچنین ارتباط منطقه ای ایجاد می کند.

وی درگذشت جان باختگان در ایران را به دلیل این حادثه تسلیت گفت کووید -19 پاندمی. وی تجربه پاکستان ، از جمله استراتژی “قفل هوشمند” و سایر اقدامات ، برای مهار همه گیر را به اشتراک گذاشت.

ظریف سلام و تعهد شخصی رئیس جمهور حسن روحانی را به همکاری نزدیک با نخست وزیر خان برای تقویت بیشتر همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف منتقل کرد.

به طور جداگانه ، ظریف با ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ارتش پاکستان تماس گرفت و در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل و اوضاع امنیتی منطقه ، از جمله روند آشتی افغانستان صحبت کرد.

ارتش در بیانیه ای گفت: “در این دیدار ، موارد مورد علاقه متقابل ، اوضاع امنیتی منطقه ای از جمله روند آشتی افغانستان ، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و بازارهای مرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.”

ژنرال باجوا گفت که افزایش همکاری های پاکستان و ایران تأثیر مثبتی در صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

ظریف از نقش پاکستان در ثبات منطقه ، به ویژه روند صلح افغانستان قدردانی کرد و متعهد شد که برای روابط بهتر بین دو کشور تلاش خواهد کرد.

پیش از این ، وزیر امور خارجه ایران مذاکراتی را در سطح هیئت با همتای پاکستانی خود شاه محمود قریشی انجام داده بود که طی آن طرفین در مورد فرصت های همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف و تقویت روابط بین دو کشور گفتگو کردند.

این دو وزیر همچنین “ابراز نگرانی از گرایش افزایش اسلام هراسی در برخی از کشورهای اروپایی و روشن کردند که نگرش کفرآمیز در لباس آزادی بیان به هیچ وجه قابل قبول نیست”. رادیو پاکستان گزارش شده

آنها همچنین در مورد روابط دو جانبه ، ارتقا of همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف و موارد دیگر تبادل نظر کردند ویروس کرونا پاندمی. آنها همچنین در مورد مدیریت بهتر مرزها ، ارتقا of روابط متقابل ، و ارائه امکانات بهتر به زائران گفتگو کردند.

قریشی گفت که دو کشور می توانند از طریق ارتقا of همکاری در تجارت دوجانبه ، سرمایه گذاری ، امنیت و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک سود ببرند.

وی همچنین مسئله کشمیر را با همتای ایرانی خود مطرح کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت فعلی پاکستان ، این چهارمین سفر ظریف به پاکستان بود. با این وجود ظریف 11 بار به عنوان وزیر امور خارجه به پاکستان سفر کرده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.