جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، به “ناهنجاری” در فرار روسیه اعتراف کرد

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، به “ناهنجاری” در فرار روسیه اعتراف کرد

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه اذعان کرد که در برخورد با یک تاجر روسی که از حبس خانگی در ایتالیا فرار کرده است، “ناهنجاری” وجود دارد. رویترز

رم: جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه اذعان کرد که در برخورد با یک تاجر روسی که از بازداشت خانگی در ایتالیا برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده فرار کرده بود، “ناهنجاری” وجود دارد و گفت که با وزیر دادگستری صحبت خواهد کرد تا بفهمد دقیقا چه اتفاقی افتاده است. .

ملونی در جریان بازدید از آدیس آبابا، اتیوپی، پرونده آرتیوم اوس را “قبر” نامید و قول داد که پس از بازگشت به رم، آن را به پایان برساند.

اوس، پسر 40 ساله فرماندار منطقه ای روسیه، در اکتبر 2022 در فرودگاه مالپنسا میلان بر اساس حکم قضایی آمریکا که او را به نقض تحریم ها متهم کرده بود، بازداشت شد. در ماه نوامبر، حکم دادگاه تجدیدنظر میلان باعث شد که او از زندان به حبس خانگی منتقل شود و به یک دستبند نظارت الکترونیکی مجهز شود.

او در 22 مارس، یک روز پس از آن که دادگاه میلان درخواست استرداد آمریکا را مشروع تشخیص داد، از ایتالیا فرار کرد و اوایل این ماه در روسیه ظاهر شد.

ملونی به خبرنگاران در اتیوپی گفت: “مطمئناً ناهنجاری هایی وجود دارد.” متأسفم که می‌گویم، ناهنجاری اصلی تصمیم دادگاه تجدیدنظر است که با انگیزه‌ای صراحتاً قابل بحث به او حبس خانگی می‌دهد و پس از آن حتی پس از درخواست استرداد، این تصمیم را حفظ می‌کند. زیرا بدیهی است که در این صورت، خطر پرواز آشکارتر می شود.»

او از تصمیم کارلو نوردیو وزیر دادگستری ایتالیا برای انجام تحقیقات انضباطی استقبال کرد و گفت: “ما باید شفافیت داشته باشیم.” اما او همچنین گفت که ایتالیا اطلاعات اطلاعاتی دقیقی از وزارت دادگستری ایالات متحده «در مورد ماهیت شخص» ندارد.

روزنامه ایتالیایی La Repubblica روز شنبه گزارش داد که مقامات ایالات متحده به صراحت اعلام کرده اند که روس در دو یادداشت به دفتر نوردیو “خطر پرواز بسیار بالایی” ارائه کرده است – یکی از 19 اکتبر، دو روز پس از دستگیری Uss، و دیگری پس از اعطای مجوز به او فرستاده شده است. حبس خانگی در 25 نوامبر.

Repubblica به نقل از یادداشت ها نوشت: ایالات متحده از Uss خواست تا در انتظار نتیجه روند استرداد در زندان بماند و در سه سال گذشته به شش مورد اشاره کرد که در آن مظنونان از بازداشت خانگی در ایتالیا فرار کردند در حالی که درخواست های استرداد در حال بررسی بود.

این روزنامه گفت که نوردیو در یادداشتی در 6 دسامبر به ایالات متحده اطمینان داد که دستبند نظارت الکترونیکی که روی Uss گذاشته شده و بررسی های دوره ای مورد نیاز او با پلیس کافی است. Repubblica به پاسخ دادگاه میلان به تحقیقات نوردیو اشاره کرد که می‌گوید وزیر دادگستری هر زمان که بخواهد این اختیار را دارد که تدابیر محدودکننده‌تری را علیه کسی در روند استرداد اعمال کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام