جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا می‌گوید که ابتکار کمربند و جاده برای حفظ روابط با چین نیازی ندارد

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا می‌گوید که ابتکار کمربند و جاده برای حفظ روابط با چین نیازی ندارد

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه گفت که برای حفظ روابط خوب با چین، یک کشور نیازی به عضویت در قرارداد ابتکاری مرز و جاده ندارد.

ایتالیا تنها کشور بزرگ غربی است که به طرح BRI چین پیوسته است، که بازسازی جاده ابریشم قدیمی را برای اتصال چین با آسیا، اروپا و فراتر از آن با هزینه‌های زیرساختی بزرگ در نظر می‌گیرد.

در گفتگوی اختصاصی با روزانه Il Messaggero ملونی گفت که هنوز خیلی زود است که تصمیم بگیریم آیا ایتالیا با پیوستن به BRI تصمیم درستی را اتخاذ کرده است یا اینکه آیا باید بخشی از پروژه باقی بماند یا خیر.

مقالات مرتبط

نشست سران G7: نخست وزیران ایتالیا و ژاپن به دنبال تقویت همکاری های فناوری و ریزتراشه هستند

G7

چگونگی وقوع سیل در ایتالیا نشانه دیگری از بحران آب و هوا در سراسر جهان است

ملونی گفت: «ارزیابی ما بسیار ظریف است و علایق بسیاری را در بر می گیرد. این پیمان در مارس 2024 منقضی می‌شود و به‌طور خودکار تمدید می‌شود، مگر اینکه هر یک از طرفین به طرف دیگر اطلاع دهند که در حال خروج هستند و حداقل سه ماه قبل از آن اخطار دهند.

ملونی خاطرنشان کرد که در حالی که ایتالیا تنها کشور دموکراسی ثروتمند گروه هفت (G7) است که تفاهم نامه کمربند و جاده را امضا کرده است، اما کشورهای اروپایی و غربی قوی ترین روابط اقتصادی و تجاری با چین را ندارند.

او گفت: «این بدان معناست که می‌توان روابط خوبی، همچنین در زمینه‌های مهم، با پکن داشت، بدون اینکه اینها لزوماً بخشی از یک طرح استراتژیک کلی باشند».

در اوایل ماه جاری، یک مقام ارشد دولت ایتالیا به رویترز گفت بعید است که ایتالیا قرارداد کمربند و جاده را تمدید کند.

اولین آزمون نگرش دولت دست راستی نسبت به چین در حالی رخ می‌دهد که رم در حال بررسی قرارداد سهامدار شرکت تایرسازی پیرلی است که بزرگترین سرمایه‌گذار آن سینوکم چین است.

چین یکی از بزرگترین بازارها برای اکثر کشورهای گروه G7، به ویژه برای اقتصادهای متکی به صادرات مانند ژاپن و آلمان است.

با ورودی های رویترز

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.