جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، انتظار داشت که نامزدی دور دوم را در 80 سالگی اعلام کند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، انتظار داشت که نامزدی دور دوم را در 80 سالگی اعلام کند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبرگزاری فرانسه

واشنگتن، ایالات متحده: پیش‌بینی می‌شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه نامزدی خود را برای دور دوم ریاست‌جمهوری اعلام کند و یک کمپین جدید کاخ سفید را آغاز کند و شاید بار دیگر در سن تاریخی ۸۰ سالگی با دونالد ترامپ روبرو شود.

بایدن روز دوشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «با ما همراه باشید».

همانطور که دقیقاً چهار سال پیش انجام داد، زمانی که در نهایت موفقیت خود را برای خلع ترامپ در سال 2020 اعلام کرد، پیش بینی می شد دموکرات یک بیانیه ویدئویی را علنی کند.

بایدن علیرغم سلسله پیروزی های قابل توجه قانونگذاری و شکست های قابل توجه سیاست خارجی در دو سال اول ریاست جمهوری خود، هیچ رقیب آشکاری از درون حزب دموکرات ندارد.

با این حال، پیش بینی می شود که سن او موضوع تحقیقات بی وقفه و شدید باشد.

این دموکرات کهنه کار تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری 86 ساله خواهد شد. حتی اگر یک معاینه پزشکی در فوریه او را “درست” برای انجام وظایف ریاست جمهوری تشخیص داد، بسیاری از جمله پایگاه رای دهندگان خودش معتقدند که او خیلی پیر است.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که در آخر هفته منتشر شد نشان داد که 70 درصد آمریکایی‌ها، از جمله 51 درصد دموکرات‌ها، معتقدند که او نباید نامزد شود.

شصت و نه درصد از همه پاسخ دهندگانی که گفتند او نباید کاندید شود، نگرانی های مربوط به سن او را دلیل اصلی یا جزئی ذکر کردند.

بایدن دوست دارد به این نگرانی‌ها با گفتن «مواظب من باش» پاسخ دهد – به این معنی که رای‌دهندگان باید روی پیروزی‌های سیاست‌های او در داخل و تمرکز او از اتحاد بی‌سابقه غربی برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه تمرکز کنند.

در طول یک سال و نیم آینده، بایدن از تمام مزایای ریاست جمهوری برخوردار خواهد شد که توسط یک حزب متحد حمایت می شود، در حالی که جمهوری خواهان تازه در حال شروع یک دوره انتخاباتی کثیف هستند.

ترامپ، علی‌رغم تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور سابق یا در حال خدمتی که به‌طور جنایی مورد اتهام قرار می‌گیرد – و با تحقیقاتی در مورد تلاشش برای لغو شکست خود از بایدن در انتخابات 2020 مواجه شده است – پیشتاز جمهوری‌خواهان است.

روز دوشنبه، ترامپ به سرعت از مردی که آخرین بار او را شکست داد انتقاد کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «با چنین ریاست‌جمهوری فاجعه‌بار و ناموفق، تقریباً غیرقابل تصور است که بایدن حتی به فکر نامزدی مجدد برای انتخابات باشد.»

محتمل ترین رقیب جمهوری خواه ترامپ 76 ساله، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، چهره ای مشابه جناح راست را ارائه می دهد، اگرچه با 44 سالگی کاملاً جوان تر است.

انتظار می‌رود که بایدن با کامالا هریس، اولین سیاه‌پوست و اولین زنی که تاکنون معاون رئیس‌جمهور شده است، در بلیط نوامبر 2024 همراهی کند.

بازسازی طبقه متوسط

بایدن روز سه‌شنبه هنگام دیدار با یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، که سفر رسمی خود به کاخ سفید را آغاز می‌کند، بر اعتبارنامه سیاست خارجی خود تأکید خواهد کرد.

اما اگر بایدن انتخابات 2020 خود را به عنوان مبارزه ای برای نجات دموکراسی آمریکایی از دست ترامپ معرفی کند، تلاش او برای دور دوم احتمالاً بر ادعای او مبنی بر احیای یک پایگاه تولیدی در ایالات متحده با شغل برای طبقه متوسط ​​تکیه خواهد داشت.

کاخ سفید می گوید که قرار است روز سه شنبه در کنفرانس اتحادیه ای که در واشنگتن برگزار می شود، سخنرانی اقتصادی داشته باشد.

اگرچه یک رویداد کمپین انتخاباتی نیست، موضوع برنامه ریزی شده – “چگونه برنامه سرمایه گذاری او در آمریکا بازگرداندن تولید، بازسازی طبقه متوسط ​​و ایجاد مشاغل اتحادیه ای با درآمد خوب است” – در قلب پیام دموکرات ها در سال 2024 قرار دارد.

ملایم اما آرامش بخش؟

محبوبیت بایدن بیش از یک سال و نیم است که از 50 درصد فراتر نرفته است.

با این حال، او به طور مداوم بیش از حد تحویل داده است. حامیان می گویند عملکرد شگفت انگیز حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای کنگره 2022، برند بایدن را اعتبار بخشید.

و در حالی که بایدن در مقایسه با ترامپ بی مزه به نظر برسد، اما او از تصویر میانه رو و قدیمی خود استفاده می کند که سلاح مخفی مورد نیاز در دورانی که به طور فزاینده ای شدید است.

بایدن اغلب می گوید: «پدرم یک تعبیر داشت. “جوی، مرا با خداوند متعال مقایسه نکن. من را با جایگزین مقایسه کنید.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام