جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد: رهبران جهان از نارندرا مودی تا بوریس جانسون رهبر دموکرات را تبریک می گویند

جو بایدن پس از اینکه دموکرات ها 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای پیروزی در کاخ سفید را بدست آوردند ، با غلبه بر ترامپ ، در انتخابات ، به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده ظاهر شد.

تبریک برای رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، جو بایدن از سراسر جهان ، با متحدان واشنگتن ، به ویژه در اروپا ، پیروزی وی را فرصتی برای یک شروع تازه پس از سالهای خصمانه در دوران دونالد ترامپ دانستند.

بایدن روز شنبه پس از به دست آوردن 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای پیروزی در کاخ سفید ، دموکرات ها به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده ظاهر شد و ترامپ را در این رقابت شکست داد.

در حالی که پس از اعلام شبکه بریتانیایی بایدن به عنوان برنده ، جمعیت در خیابانهای واشنگتن و سایر شهرها به یک جشن پرشور می شتافتند ، در اینجا برخی از اولین واکنش ها از سراسر جهان وجود دارد:

آلمان

“تبریک می گویم!” آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان گفت. “از صمیم قلب آرزوی موفقیت و موفقیت دارم.

وی در توئیتی که سخنگوی دولت صادر کرد گفت: “دوستی ما برای دو اقیانوس اطلس غیرقابل تعویض است اگر بخواهیم از چالش های بزرگ زمانه خود عبور کنیم.”

وزیر امور خارجه او هایکو مااس توییت کرد: “ما اولاف شولز معاون وزیر از افتتاح” فصل جدید “استقبال می کنیم:” ما می خواهیم در همکاری خود (با رئیس جمهور جدید) برای شروع جدید در روابط بین اقیانوس اطلس ، “یک معامله جدید” سرمایه گذاری کنیم.

فرانسه

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون در توئیتر خود نوشت:

بریتانیا

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، به بایدن “انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده و کامالا هریس به خاطر دستاورد تاریخی خود تبریک گفت.

به روزرسانی های مستقیم نتایج انتخابات ایالات متحده را اینجا دنبال کنید

“ایالات متحده مهمترین متحد ما است و من مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک درمورد اولویت های مشترک خود هستیم ، از تغییر اقلیم گرفته تا تجارت و امنیت.”

اتحادیه اروپا

در بیانیه مشترکی ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین و چارلز میشل ، رئیس شورای اروپا ، نماینده رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، گفتند: “ما آخرین تحولات فرآیند انتخابات را یادداشت می کنیم.

“بر این اساس ، اتحادیه اروپا برای دستیابی به تعداد کافی آرا Elect انتخاباتی به رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس تبریک می گوید.”

ناتو

جنس استولتنبرگ ، رئیس ناتو ، بایدن را “حامی قوی اتحاد ما” توصیف کرد.

استولتنبرگ ، که اغلب مجبور به سازگاری با رئیس جمهور دونالد ترامپ و اعلامیه های غیرمنتظره درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از اعزام های ناتو بود ، در توئیتی اظهار امیدواری کرد که با بایدن همکاری کند.

وی گفت: “ناتوی قدرتمند هم برای آمریکای شمالی و هم برای اروپا مفید است.”

کانادا

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: “من مشتاقانه منتظر همکاری با رئیس جمهور منتخب بایدن ، معاون رئیس جمهور منتخب (کامالا) هریس ، دولت آنها و کنگره ایالات متحده هستم ، زیرا ما بزرگترین چالش های جهان را با هم کنار می آوریم.”

هند

نخست وزیر نارندرا مودی به بایدن تبریک گفت و همسر نامزد خود کمالا هریس را که مادرش هندی بود ، منبع “غرور بسیار زیاد” خواند.

“مبارک بادJoeBiden برای پیروزی چشمگیر شما!” مودی توییت کرد.

نخست وزیر در یک توییت جداگانه به هریس نوشت: “موفقیت شما راهگشا است و فقط به خاطر چیتی، بلکه برای همه آمریکایی های هندی-آمریکایی نیز وجود دارد. “

“چیتی” اصطلاح دوست داشتنی تامیلی برای خواهران کوچکتر مادر یکی است ، که هریس در پذیرفتن نامزدی دموکرات ها برای معاون رئیس جمهور از آن استفاده کرد.

وی اولین زن رنگین پوستی است که به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است.

ایرلند

نخست وزیر ایرلند ، مایکل مارتین ، یکی از اولین کسانی بود که به توییتر رفت و با ارسال توئیت نوشت:

یونان

نخست وزیر یونان ، کیریاکوس میتسوتاکیس در توئیتر خود نوشت:

بلژیک

الكساندر دی كرو ، نخست وزیر بلژیك در توئیتی نوشت: “انتخاب ژو بیدن را به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده به شما تبریک می گویم. تعداد بی شماری از مردم در این انتخابات رأی داده اند. این نشان دهنده سرزندگی زندگی سیاسی آمریكا و دموكراسی آن است.”

ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا جوزپه کنته در توئیتر خود نوشت:

اسپانیا

نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز در توئیتر خود نوشت: “مردم آمریکا چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده را انتخاب کرده اند.”

اسکاتلند

وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند ، نیکولا استورجون در توئیتی نوشت:

آرژانتین

رئیس جمهور آرژانتین ، آلبرتو فرناندز در توییتی نوشت:

استرالیا

نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، در توئیتر خود نوشت: “به شما تبریک می گویم
joebiden وkamalaharris – استرالیا برای شما آرزوی موفقیت در دفتر دارد. اتحاد استرالیا و ایالات متحده عمیق و ماندگار است و بر اساس ارزش های مشترک بنا شده است. “

نیوزلند

نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن ، در توئیتر خود نوشت:

با ورودی های AFP

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.