جو بایدن پس از چهار سال جنجال و هرج و مرج ریاست جمهوری ، دیپلماسی را دوباره کسل کننده می کند

بایدن ، با نزدیک به 50 سال سابقه کار در واشنگتن ، قول بازگشت به حالت عادی را داد و روند تصمیم گیری متخلف را که شامل مشاوره های تخصصی بود به جای توییت های تکان دهنده ، بازگرداند.

جو بایدن پس از چهار سال جنجال و هرج و مرج ریاست جمهوری ، دیپلماسی را دوباره کسل کننده می کند

عکس پرونده جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا. AP

پس از صحبت های دونالد ترامپ در اولین هفته ریاست جمهوری خود با نخست وزیر استرالیا ، درز تماس ها بسیاری از افراد را مبهوت و مبهم کرد ، در حالی که رهبر جدید ایالات متحده متحدان نزدیک را تحقیر و آویزان کرد.

وقتی جو بایدن روز پنجشنبه تلفنی با نخست وزیر اسکات موریسون صحبت کرد ، دفتر رئیس جمهور منتخب گفت که بایدن امیدوار است که در مورد “بسیاری از چالش های مشترک” با او کار کند و رهبر استرالیا گفت که او مطالعه ای را درباره چگونگی جنگ کشورش ارسال می کند کووید -19 از طریق ردیابی تماس

پس از چهار سال جنجال ریاست جمهوری و هرج و مرج مزمن در برخورد با رهبران خارجی ، بایدن قبلاً نشانگر یک وارونه شده است ، او دیپلماسی ایالات متحده را دوباره قابل پیش بینی ، حتی کسل کننده می کند.

دفتر انتقال وی ، که به دلیل امتناع ترامپ از پذیرش انتخابات ، از وزارت خارجه کمک عادی دریافت نمی کند ، نوعی بازخوانی نامطبوع را ارائه می دهد که تا انتخابات 2016 وسیله اصلی ارتباطات ریاست جمهوری ایالات متحده بود.

با نخست وزیر کانادا ، جاستین ترودو ، که ترامپ پس از یک اجلاس توئیتر او را “بسیار غیر صادقانه و ضعیف” قلمداد کرد ، در بیانیه بایدن پس از یک تماس تلفنی تبریک گفت که این دو “روابط نزدیک بین ایالات متحده و کانادا را دوباره تأیید کردند” و قول همکاری در برابر کووید -19 و تهدیدهای بیولوژیکی آینده

پس از گفتگو با آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، که ترامپ صریحاً از استقبال از مهاجران انتقاد کرده بود ، بایدن “علاقه خود را برای همکاری نزدیک” برای رسیدگی به بیماری های همه گیر ، تغییرات آب و هوا و سایر موارد متذکر شد و “رهبری او را ستود”.

کمبود درام در رویکرد بایدن جای تعجب ندارد.

بایدن ، با نزدیک به 50 سال سابقه کار در واشنگتن ، با قول هایی برای بازگشت به حالت عادی روبرو شد و روند تصمیم گیری با افتخار را شامل مشاوره های تخصصی و نه توییت های تکان دهنده را بازگرداند.

بایدن در یک سخنرانی مبارزاتی در مورد سیاست خارجی ، به کاهش شدید احترام جهانی ایالات متحده در زمان ترامپ اشاره کرد و قول داد که صفحه “ضربت قفسه سینه ، شکست های ناشی از خود و بحران های ساخته شده این دولت” را ورق بزند.

نشانه اولویت ها

بازگشت بایدن به یک دیپلماسی سنتی تر چیزی بیش از یک سبک شخصی کمتر گستاخ است.

مونیکا دافی تافت ، استاد سیاست بین الملل در دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر در دانشگاه تافتس ، گفت که وی همچنین نشان می دهد که برای کار با دنیا ارزش بیشتری قائل است.

وی گفت: “ترامپ دوست دارد کارها را به صورت دو جانبه و یک جانبه انجام دهد. تفاوت عمده این است که بایدن احترام می گذارد و می فهمد که شما باید گاهی اوقات به صورت چند جانبه کار کنید.”

“من فکر می کنم این امر کمتر شخصی خواهد بود ، هرج و مرج کمتری خواهد داشت و بیشتر توسط پروتکل انجام می شود ، و بدیهی است که با توییت نه.”

او انتظار داشت که بایدن نقش وزارت امور خارجه را احیا کند – مورد انتقاد ترامپ همیشه مشکوک به عنوان “وزارت خارجه عمیق” – و از روابط شخصی و خانوادگی دور شود.

رهبران خودکامه به زحمت به دنبال کانال های فیلتر نشده به ترامپ ، که در هنگام ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از یادداشت برداران رایج می پرداخت و گفته می شد تماس تلفنی مستقیماً توسط رجب طیب اردوغان ، همتای ترک خود را بدون هیچ گونه آمادگی از سوی دستیاران دریافت می کند.

داماد ترامپ ، جارد کوشنر ، مسئولیت غرب آسیا را به عهده گرفت و در مورد WhatsApp با محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی گپ می زد که می تواند انتظار فشار بیشتری از بایدن در مورد حقوق بشر را داشته باشد.

دافی تافت گفت: “اگر شما از آن کشورهای قدرتمند بودید ، راحت تر بود. آنها می دانستند که می توانند به نوعی گوش ترامپ را بگیرند و آنچه را که می خواستند بدست آورند.”

“این ممکن است برای آن رهبر جهان خوب باشد ، اما برای دیگر رهبران جهان بسیار ناراحت کننده است.”

بایدن همیشه قطب مخالف ترامپ نیست. بایدن مانند سرمایه دار بسیار علاقه مند است که در مورد چگونگی روابط خود با رهبران خارجی صحبت کند و بیشتر به زبان عمل گرایی صحبت می کند تا استراتژی بزرگ ژئوپلیتیک.

اما تصور اینکه متحدان دسترسی به گفتگوها با بایدن را به دلیل نگرانی درز اطلاعات شرم آور محدود کنند دشوار است ، همانطور که گفته می شود آلمان با تماس های ترامپ این کار را انجام داده است.

همانطور که رئیس جمهور سابق باراک اوباما در مورد مبارزات انتخاباتی یک دولت بایدن گفت ، “این فقط طاقت فرسا نخواهد بود.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.