جک تکسیرا، مظنونی که به خاطر افشای اسناد پنتاگون دستگیر شد، کیست؟

جک تکسیرا، مظنونی که به خاطر افشای اسناد پنتاگون دستگیر شد، کیست؟

این تصویر تصویری که در 13 آوریل 2023 ایجاد شده است، مظنون، گارد ملی جک تکسیرا را نشان می دهد که در تصویری از پنتاگون در واشنگتن دی سی منعکس شده است. خبرگزاری فرانسه

ماموران اف بی آی روز پنجشنبه جک تکسیرا، یک گارد ملی 21 ساله را به ظن دست داشتن در افشای عمده اسرار حساس دولت ایالات متحده – از جمله در مورد جنگ اوکراین، دستگیر کردند.

این دستگیری نگرانی ها را در مورد نحوه نگهداری اسناد محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده افزایش داده است، به ویژه با توجه به اینکه گفته می شود یک کارمند رتبه بندی وصال به آنها دسترسی دارد.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، اعلام کرد که این دستگیری «در ارتباط با تحقیقاتی درباره حذف، نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی» صورت گرفته است.

جک تکسیرا کیست؟

  • گارلند تایید کرد که تکسیرا کارمند گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده است و گفت که ماموران FBI او را “بدون حادثه” بازداشت کردند.
  • با توجه به الف سی بی اس گزارش، Teixeira در سال 2019 به USAF پیوست.
  • این گزارش می افزاید: عنوان رسمی وی سفیر سیستم های حمل و نقل سایبری است و دارای رتبه ایرمن کلاس 1 است.
  • مطابق با مجله نیویورک تایمز، یک «ردی از شواهد دیجیتال» به Teixeira به عنوان رهبر گروه چت خصوصی در Discord، به نام Thug Shaker Central، جایی که اسناد ظاهر شد، اشاره کرد.

دستگیری چگونه اتفاق افتاد؟

تصاویر هلیکوپتر خبری مظنون را با شلوارک قرمز و دست‌هایش پشت سرش نشان می‌دهد که توسط ماموران مسلح به یک وسیله نقلیه ورزشی بدون علامت در منطقه‌ای جنگلی در نورث داتون، در ایالت شمال شرقی ماساچوست، قرار می‌گیرد.

رسانه های ایالات متحده پس از آن شروع به تقویت روی Teixeira کردند واشنگتن پست گزارش داد که صدها صفحه سند توسط مردی که در یک پایگاه نظامی ایالات متحده کار می کرد در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord منتشر شده است.

این نقض شرم آور امنیتی، تردید ایالات متحده را در مورد عملی بودن یک حمله متقابل آتی توسط نیروهای کیف علیه نیروهای روسیه و همچنین نگرانی در مورد پدافند هوایی اوکراین آشکار کرد و به جاسوسی واشنگتن از متحدان اشاره کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به ایرلند به این افشاگری‌ها پرداخت و گفت که «نگران» است، اما جامعه اطلاعاتی و وزارت دادگستری در حال «نزدیک شدن» به شناسایی منبع افشای اطلاعات هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افشاکننده ادعایی که با نام مستعار “OG” شناخته می‌شود، ماه‌ها به طور مرتب اسنادی را در گروه چت مورد نظر پست می‌کرد.

این گروه متشکل از حدود 24 نفر، از جمله برخی از روسیه و اوکراین، به خاطر “عشق متقابل خود به اسلحه، تجهیزات نظامی و خدا” پیوند خوردند و یک “کلاب فقط برای دعوت در سال 2020 در Discord” تشکیل دادند – که مانند تایمز به نقل از اعضای ناشناس Thug Shaker Central اشاره کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام