جیشانکار می گوید تجارت هند و روسیه از هدف 30 میلیارد دلاری قبل از سال 2025 فراتر رفته است.

جیشانکار می گوید تجارت هند و روسیه از هدف 30 میلیارد دلاری قبل از سال 2025 فراتر رفته است.

جیشانکار ضمن بحث در مورد روابط هند و روسیه خاطرنشان کرد که دو کشور سابقه طولانی در روابط بین قومیتی دارند. وی همچنین در مورد پتانسیل افزایش تجارت در بخش سفر و گردشگری بین دو کشور گفتگو کرد

دهلی نو: به گفته اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند و روسیه از هدف تجاری دوجانبه خود که 30 میلیارد دلار تا سال 2025 بود، فراتر رفتند و او همچنین پیش بینی کرد که تجارت به رشد خود ادامه خواهد داد.

ما از هدف تجاری دوجانبه 30 میلیارد دلاری قبل از سال 2025 عبور کرده ایم که سال هدفی بود که رهبری ما به ما داده بود. و در واقع برای دوره آوریل 2022 تا فوریه 2023، من می دانم که تجارت در واقع حدود 45 میلیارد دلار است و انتظار این است که این روند به رشد خود ادامه دهد. .

به گفته جایشانکار، انگیزه تجاری هر دو طرف باید از هند و روسیه باشد. او ادامه داد که آنها متعهد هستند که هند را به یک “مرکز تولید جهانی” تبدیل کنند.

ما باید در هر دو طرف انگیزه کسب و کار داشته باشیم. می توانید ببینید که تغییرات بزرگی مانند Make in India در حال وقوع است. ما مصمم هستیم که هند را به یک مرکز تولید جهانی تبدیل کنیم. من می خواهم بر فرصت Make در هند و روسیه تاکید کنم زیرا روسیه به دلیل قدرت تکنولوژیکی خود شناخته شده است.

جیشانکار ضمن بحث در مورد روابط هند و روسیه خاطرنشان کرد که دو کشور سابقه طولانی در روابط بین قومیتی دارند. وی همچنین در مورد پتانسیل افزایش تجارت در بخش سفر و گردشگری بین دو کشور گفتگو کرد.

جیشانکار در سخنان خود در گفتگوی تجاری هند و روسیه گفت: «دو کشور ما از لحاظ تاریخی نیز یک ارتباط قوی بین مردم داشته‌اند. اما، باید اشاره کنم که ما در واقع کمتر از 1 درصد از گردشگری خارجی روسیه را دریافت می کنیم. بنابراین، اکنون که امروز در مورد کشف مناطق جدید و فرصت‌های جدید صحبت می‌کنیم، من همچنین می‌گویم که آیا پروازهای مستقیم بیشتر به مقاصد بیشتری امکان تجارت بیشتر در مورد گردشگری را فراهم می‌کند یا خیر.

EAM Jaishankar تاکید کرد که ارتباطات بین هند و روسیه تغییر نکرده است.

شراکت امروز ما موضوع توجه و اظهار نظر است، نه به این دلیل که تغییر کرده است، بلکه به این دلیل که تغییر نکرده است. در واقع، این یکی از پایدارترین روابط بزرگ جهان در دوران معاصر بوده است. اما این به خودی خود کافی نیست.»

به گفته جایشانکار، روسیه توجه خود را بیشتر به سمت آسیا معطوف کرده است که برای هند به معنای گسترش دامنه همکاری های قبلی نظامی، هسته ای و فضایی آنهاست.

ما در تعهد به جهانی چندقطبی شریک هستیم و این نیز به معنای آسیای چندقطبی است. روسیه امروز بیشتر به آسیا نگاه می کند، ارزیابی مجدد از تمرکز سنتی آن. برای هند، این می تواند به معنای گسترش تعامل ما باشد که بیش از حد متکی به سه گانه همکاری های نظامی، هسته ای و فضایی بود.»

برای روسیه نیز مجموعه گسترده‌تری از گزینه‌ها را ارائه می‌کند، زیرا روسیه به سمت شرق می‌نگرد، منابع و فناوری مکمل آن می‌تواند کمکی قدرتمند به رشد هند باشد. و این رشد یک اقتصاد 3.5 تریلیون است که انتظار می رود حداقل برای یک دهه یا بیشتر بیش از 7 درصد رشد کند. و من می‌توانم بگویم که روابط و همکاری‌های ما به بهترین وجه از طریق تعامل دوجانبه فشرده‌تر پیشرفت می‌کند.»

وی در سخنرانی خود در گفتگوی تجاری هند و روسیه گفت: «ما در حال بحث در مورد اهمیت اتصال هستیم و کریدورهای شمال-جنوب و دریایی در نظر گرفته شده است. همچنین در مورد مسائل پرداخت مانند تسویه حساب تجارت بین‌الملل به روپیه هند بحث‌هایی وجود دارد.

به گفته EAM Jaishankar، کسری تجاری یک منبع نگرانی است. وی بر ضرورت همکاری با روسیه برای غلبه بر کسری تجاری تاکید کرد. وی تاکید کرد که حل مشکل مستلزم رفع موانع است، چه موانع غیرتعرفه ای، چه موانع پرداخت و لجستیک و چه موانع دسترسی به بازار.

همچنین نگرانی قابل درک در مورد عدم تعادل تجاری که این حجم جدید ایجاد کرده است وجود دارد. و ما باید با دوستان روسی خود بر اساس یک مبنای بسیار فوری برای رفع این عدم تعادل همکاری کنیم. و پرداختن به این عدم تعادل واقعاً به معنای پرداختن به موانع است، چه موانع دسترسی به بازار، چه موانع غیر تعرفه ای، چه مربوط به پرداخت ها یا تدارکات باشد.
من واقعاً نمی توانم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنم. من فکر می کنم ما باید در یک گردهمایی تجاری در مورد چالش های کوتاه مدت و میان مدتی که با آن روبرو هستیم صادق باشیم. و رک و پوست کنده، ممکن است بیش از حد پایبندی وجود داشته باشد، ممکن است بیش از حد اضطراب یا حتی بیش از حد احتیاط در طرف ما وجود داشته باشد و به همان اندازه در طرف روسیه ممکن است قدردانی ناکافی از نگرانی ها و خطراتی که مشاغل هندی با آن روبرو هستند وجود داشته باشد. بنابراین من می‌گویم آنچه که واقعاً آینده همکاری‌های اقتصادی ما می‌طلبد این است که میل و توانایی این است که واقعاً از دیدگاه طرف مقابل به آن نگاه کنیم و سپس راه‌حل‌هایی ارائه کنیم که بر موانع غلبه کند.»

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام