حجاب موضوع مهمی در کمپین نظرسنجی مناطق ساحلی نیست

حجاب موضوع مهمی در کمپین نظرسنجی مناطق ساحلی نیست

مانگالورو: به نظر نمی رسد ممنوعیت پوشیدن حجاب در داخل مؤسسات آموزشی، که سال گذشته سرفصل اخبار سراسری را به خود اختصاص داد، یک موضوع تبلیغاتی جدی برای انتخابات مجلس کارناتاکا در 10 مه باشد.

سال گذشته، دولت به رهبری BJP در کارناتاکا، در دستوری، پوشیدن حجاب در داخل دانشگاه ها را پس از شروع جنجال ممنوع کرد و گفت: «هر گونه لباسی که برابری، یکپارچگی و قانون و نظم عمومی را مختل کند مجاز نخواهد بود».

طبق دستور، دانش‌آموزان فقط لباس‌هایی را که در مدارس و کالج‌های دانشگاهی برای آنها تجویز شده بود، بپوشند. این امر پس از آن صورت گرفت که چندین دختر با حجاب در ایالت از ورود با حجاب به موسسات آموزشی منع شدند – اقدامی که شاهد اعتراضات گسترده در سراسر کشور بود.

دادگاه عالی کارناتاکا پس از انتقال چند دانشجوی دختر مسلمان به دادگاه، حکم دولت را تایید کرد. سپس این حکم در دادگاه عالی مورد اعتراض قرار گرفت و دادگاه متعاقباً در ماه اکتبر یک حکم تقسیمی صادر کرد. موضوع بعداً توسط یک نیمکت بزرگتر شنیده خواهد شد.

یاشپال سوارنا، پسر پوستر صفوف حجاب BJP، اکنون کاندیدای حزب برای حوزه انتخابیه مجمع اودوپی است. هنگامی که درگیری آغاز شد، او نایب رئیس کمیته توسعه کالج PU دولتی Udupi برای زنان بود.

MLA Raghupati Bhat که رئیس کمیته بود، با سووارنا، رهبر Mogaveera (جامعه ماهیگیران) و فعال آتش نشان جایگزین شد که پایگاه حمایتی قوی در میان کادر حزب دارد.

سووارنا می‌گوید این مناقشه ایجاد عناصر «ضد ملی و ضد اجتماعی» بود که نمی‌خواستند دختران مسلمان یا حتی دانش‌آموزان فقیر هندو تحصیل کنند. سووارنا گفت: «حکومت نارندرا مودی نخست وزیر و ابتکارات توسعه دولت BJP دستور کار مبارزات انتخاباتی من خواهد بود.

او گفت که جبهه مردمی ممنوعه هند (PFI) مسئول ایجاد ناآرامی در منطقه داکشینا کانادا بر سر مسئله حجاب است. وگرنه اودوپی جای مردمان صلح طلب است.

سووارنا گفت که PFI، گروه دانشجویی آن Campus Front of India (CFI) و انجمن کرناتاکا برای کرامت (KFD) این مشکل را ایجاد کردند زیرا آنها نمی خواستند کودکان دختر آموزش ببینند. او گفت: “آنها می خواستند توجه دانش آموزان فقیر اقتصادی در کالج دولتی PU را منحرف کنند.”

با این حال، موضوع حجاب به طور فعال در طول مبارزات انتخاباتی مورد توجه قرار نمی گیرد و BJP بر روی طرح توسعه متمرکز شده است.

اگر هر حزبی مخفیانه حجاب را به یک موضوع تبلیغاتی تبدیل می کند، آن حزب سوسیال دموکرات هند (SDPI)، بازوی سیاسی PFI ممنوعه است. ناظران سیاسی می گویند که آنها ذینفع واقعی موضوعی هستند که با آن سعی در برانگیختن احساسات در میان جامعه مسلمانان دارند.

رهبران کنگره نیز در مبارزات انتخاباتی خود این موضوع را برجسته نمی کنند. معاون رهبر اپوزیسیون یو تی خادر، که به دلیل اتخاذ موضعی دوسوگرا در هنگام بروز این درگیری مقصر شناخته شد، گفت که او معتقد است که همه باید از قوانین و قوانین کشور پیروی کنند تا صلح و هماهنگی را حفظ کنند.

او گفت که این موضوع در ابتدا محدود به یک دانشکده بود، در حالی که سایر دانشکده ها به دانشجویان اجازه حجاب را می دادند. اما شستشوی مغزی توسط برخی سازمان ها باعث شد تا شش دانشجو در اودوپی پس از بیش از یک سال پیروی از قوانین کالج، علیه کالج شورش کنند.

داکشینا کانادا و منطقه دوقلوی آن اودوپی که به عنوان آزمایشگاه سیاست هندوتوا لقب گرفته اند، قبلاً به صورت مشترک قطبی شده اند. حزب بی‌جی‌پی در آخرین انتخابات مجلس، 12 کرسی از 13 کرسی را در دو ناحیه به دست آورد.

شاران پامپول، رهبر VHP می‌گوید که هندوها فقط یک حزب دارند و آن حزب BJP است. او گفت که SDPI تلاش می کند تا از بحث حجاب و تنها کارگران سخت گیر خود که به دنبال آنها خواهند رفت، پول نقد کند.

به گفته فعال اجتماعی MG Hegde، SDPI مطمئناً تحت تأثیر ممنوعیت PFI و سایر سازمان های متحد قرار گرفته است. او تأثیر SDPI بر انتخابات را کم اهمیت جلوه می دهد، در حالی که سایر تحلیلگران می گویند حضور آنها می تواند آرای اقلیت ها را تقسیم کند که تأثیر نامطلوبی بر کنگره خواهد داشت.

کویلادی سورش نایک، رئیس Udupi BJP، گفت که حزب در سطح زمین کار می کند و بر سیاست توسعه تمرکز دارد. او گفت که یک دور تبلیغات به پایان رسیده است و از گروه های واتس اپ در سطح غرفه برای ارتباط با رای دهندگان استفاده می شود.

سودارشان مودبیدری، رئیس منطقه داکشینا کانادا، BJP، گفت که حزب او از پیروزی در هر هشت بخش در منطقه اطمینان دارد.

رهبران BJP با وجود یک عامل قابل مشاهده ضد قدرت در صحنه، سعی می کنند بیشتر بر مسائل جمعی تمرکز نکنند، زیرا به خوبی می دانند که تجمیع آرای هندوها به نفع آنها در منطقه دست نخورده است.

وزیر سابق BS Yediyurappa نیز اخیراً گفته بود که جنجال ها در مورد ممنوعیت حجاب دانشجویان مسلمان در دانشگاه و فروش گوشت حلال در ایالت غیرضروری است. هندوها و مسلمانان باید مانند برادر و خواهر زندگی کنند. او در بیانیه اخیر خود گفت: از ابتدا این موضع را داشته ام.

عجیب است که SDPI در حوزه انتخابیه Udupi، جایی که مسئله حجاب سرچشمه گرفته، نامزدی ندارد، در حالی که آنها یک نامزد در Kaup در منطقه و چهار نامزد در Dakshina کانادا دارند.

کنگره نسبت به مبارزات جمعی خشن آنها در جیب مسلمانان، به ویژه در حوزه انتخابیه پوتور و منگالورو، محتاط است. در پوتور، حزب شافی بلاری، یکی از متهمان قتل پروین نتارو، رهبر شاخه جوانان BJP را به میدان فرستاد.

با این حال، نامزد کنگره در Mangaluru، UT Khader می گوید که آنها نگران حضور SDPI در حوزه انتخابیه خود نیستند. او گفت: «رای دهندگان اینجا من و کارم را می شناسند.

عبداللطیف پوتور، دبیر کل SDPI گفت: “SDPI نامزدهایی را در جایی که حزب نفوذ دارد معرفی کرده است و حضور ما ثبت خواهد شد.”

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام