حداقل یک نفر در ریزش ساختمان پارکینگ نیویورک کشته شد. تماشا کردن

حداقل یک نفر در ریزش ساختمان پارکینگ نیویورک کشته شد.  تماشا کردن

در صحنه ریزش جزئی یک گاراژ پارکینگ در منطقه مالی نیویورک، سه شنبه، 18 آوریل 2023، در نیویورک، خودروها روی هم انباشته شده اند. (AP Photo/Mary Altaffer)

بر اثر ریزش یک ساختمان پارکینگ در منطقه مالی منهتن در نیویورک، ایالات متحده، حداقل یک کارگر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

وسایل نقلیه به چیزی شبیه یک جریان یخ زده از سدان ها و SUV ها سقوط کردند. افرادی که در آن نزدیکی بودند صدای غرش هولناکی را توصیف کردند که به دنبال آن جیغ می آمد.

لیام گائتا، یکی از دانشجویان دانشگاه پیس در همان حوالی گفت: «احساس یک زلزله بود AP

یکی دیگر از دانش‌آموزان به نام جیدس اسپلر که در ابتدا فکر می‌کرد بمب منفجر شده است، می‌گوید: «مثل اینکه زمین از درون باز شد، مثل این که چقدر خشونت‌آمیز بود. دانش‌آموزان دیگر از دیدن ماشین‌هایی که در ساختمان افتادند توضیح دادند.

عکسی که دفتر شهردار اریک آدامز منتشر کرده بود، نشان می‌دهد که یک خودرو در انتهای خود در ورودی گاراژ فرود آمد.

جان اسپوزیتو، رئیس عملیات سازمان آتش نشانی، گفت که مقامات بر این باور بودند که همه افراد داخل ساختمان را شناسایی کرده اند، اما جست و جوها در عصر روز سه شنبه ادامه یافت تا مطمئن شوند که هیچ کس در هیچ یک از خودروهای له شده نیست. او گفت که یکی از کارکنان گاراژ پس از گیر افتادن در طبقه بالایی از طریق یک پشت بام همسایه نجات یافت.

او هوشیار و هوشیار بود و در حال حرکت بود و با ما تماس می گرفت. او فقط نمی توانست پایین بیاید.» اسپوزیتو گفت. وی گفت: چهار نفر از مجروحان در بیمارستان بستری و حالشان پایدار است و نفر پنجم از رسیدگی پزشکی خودداری کرد.

گاراژ در حدود ساعت 4 بعد از ظهر، چند بلوک از تالار شهر و پل بروکلین، و حدود نیم مایل (0.8 کیلومتر) از بورس اوراق بهادار نیویورک غار کرد. پیس یک خوابگاه و ساختمان کلاس درس مجاور را تخلیه کرد و تمام کلاس های عصر را به دلیل ارزیابی ایمنی ساختمان ها لغو کرد. مسئولان مدرسه دانش‌آموزان آواره را در حالی که در حال آماده‌سازی مکان‌های دیگر بودند، به یک مرکز دانش‌آموزی فرستادند.

علت سقوط هنوز مشخص نیست

دون مولیگان در طبقه هفدهم هتلی در آن نزدیکی بود که صدای غرشی شبیه جت که بر فراز سرش در حال پرواز بود شنید و تکان بلندی را احساس کرد.

مولیگان از سینسیناتی گفت: “می دانستید که اتفاقی در حال رخ دادن است.” او گفت که هتل تخلیه شد.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث فروپاشی شده است. سوابق اداره ساختمان های شهر نشان می دهد که این سازه سه طبقه حداقل از دهه 1920 یک گاراژ بوده است و هیچ مجوز اخیر برای ساخت و ساز وجود ندارد.

پیام هایی برای یک شرکت پارکینگ گذاشته شد که گاراژ را به عنوان یکی از املاک خود ذکر کرده است.

آدامز در یک کنفرانس خبری گفت که ریزش ساختمان را “کاملاً ناپایدار” کرد. اسپوزیتو گفت که آتش نشانان به دلیل خطر مجبور به عقب نشینی شدند و به جای آن با پهپاد و سگ رباتیک به جستجو پرداختند.

کازیمیر ویلنچیک، سرپرست کمیسیون ساختمان، گفت که ساختمان “تمام راه پنکیک بود، تا کف زیرزمین فرو ریخت.”

ویلیام فلشنیک، 19 ساله، در کلاس درس پیس بود که او و دوستانش فکر کردند صدای انفجاری را شنیدند و به سمت پنجره دویدند تا نگاه کنند. وقتی پنجره را باز کردند، گرد و غبار غلیظی در هوا بلند شد.

هنگامی که هوا پاک شد، آنها به ساختار پارکینگ نگاه کردند، جایی که ماشین‌ها پرت شده بودند و عرشه بالایی باز شده بود.

فلشنیک در ابتدا برای تمام زندگی آنها نگران بود. یکی از اولین افکار او در مورد مرکز تجارت جهانی بود که بر روی محله خودنمایی می کند.

“ما هول شدیم. با توجه به تاریخچه این مکان، کمی ترسناک است.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام