حمله نظامی سودان به پایگاه شبه نظامی 56 کشته و 600 زخمی بر جای گذاشت

حمله نظامی سودان به پایگاه شبه نظامی 56 کشته و 600 زخمی بر جای گذاشت

دود در اومدورمان، نزدیک پل حلفایا، در جریان درگیری بین نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی و ارتش که از خارطوم شمالی، سودان در 15 آوریل دیده می شود، بلند می شود.

خارطوم: ارتش سودان در تلاش برای تقویت مجدد قدرت خود در این کشور، روز یکشنبه یک سری حملات هوایی را به یک پایگاه شبه نظامی در نزدیکی شهر خارطوم پایتخت این کشور انجام داد. درگیری بین دولت و ارتش 56 کشته برجای گذاشت.

شاهدان عینی گفتند که پس از حمله به پایگاه‌های شبه‌نظامی، ارتش به یک پایگاه شبه‌نظامی دولتی به نام نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) در شهر عمران حمله کرد.

درگیری بین نیروهای RSF و ارتش، ارتش اول را مجبور به تصرف کاخ ریاست جمهوری، اقامتگاه فرمانده ارتش، ایستگاه تلویزیون دولتی و فرودگاه های خارطوم، شهر شمالی مرو، الفاشر و ایالت دارفور غربی کرد. به غیر از کشته شدن 56 نفر، حدود 600 نفر نیز به شدت زخمی شدند.

نیروی هوایی سودان به مردم گفت در حین انجام آنچه که آن را بررسی هوایی از فعالیت های RSF می نامد، در خانه بمانند و تعطیلی در ایالت خارطوم برای یکشنبه اعلام شد و مدارس، بانک ها و ادارات دولتی تعطیل شدند.

بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی مداوم در یکی از پایگاه‌های آن در پایتخت سودان صبح شنبه رخ داد و صدا در تعدادی از مناطق از جمله مرکز خارطوم و بحری همسایه شنیده شد.

جدای از رویارویی اخیر، رقابت ارتش و RSF به دوران حکومت عمر البشیر، رئیس جمهور مستبد، که در سال 2019 برکنار شد، برمی گردد. در زمان رئیس جمهور سابق، نیروهای شبه نظامی از شبه نظامیان سابق موسوم به جنجاوید که این کار را انجام دادند، رشد کردند. یک سرکوب وحشیانه در منطقه دارفور سودان طی دهه‌های درگیری در آنجا.

در یک سخنرانی تلویزیونی نادر روز پنجشنبه، یک ژنرال ارشد ارتش نسبت به درگیری احتمالی با نیروهای شبه نظامی هشدار داد و آنها را به استقرار نیروها در خارطوم و سایر مناطق سودان بدون رضایت ارتش متهم کرد. RSF در بیانیه قبلی از حضور نیروهای خود دفاع کرد.

شرکت هواپیمایی مصری مصر روز شنبه در پی درگیری های شدید بین ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی قدرتمند این کشور که روز شنبه در پایتخت و سایر نقاط این کشور آفریقایی رخ داد، پروازهای خود را به و از خارطوم به مدت 72 ساعت متوقف کرد.

در همین حال، خطوط هوایی دولتی عربستان سعودی (سعودی) بدون ارائه جزئیات بیشتر، بدون ارائه جزئیات بیشتر، اعلام کرد که یکی از هواپیماهای ایرباس این شرکت در فرودگاه خارطوم سودان “سانحه” کرده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام