خلبانان 11 سپتامبر که هواپیماها را به برج های دوقلو زدند، ماموران سیا بودند؟

خلبانان 11 سپتامبر که هواپیماها را به برج های دوقلو زدند، ماموران سیا بودند؟

دهلی نو: اسناد بدون سانسور کمیسیون نظامی گوانتانامو که به پرونده متهمان حملات 11 سپتامبر در مرکز تجارت جهانی در نیویورک رسیدگی می کند، ظاهراً فاش کرده است که مهاجمان ماموران سیا بوده اند.

بر اساس گزارش روسیه تودی، نسخه اصلی این اوراق از طریق دادگاه گوانتانامو منتشر شد، اما به طور کامل ویرایش شد.

بعداً، کپی‌های بدون سانسور توسط محققان مستقل به دست آمد که نشان دادند این اسناد گزارشی از دون کانسترارو، یک مأمور سابق DEA را که به عنوان بازرس اصلی کمیسیون منصوب شده بود، مستند می‌کند.

وکلای متهمان در درجه اول از کانسترو خواسته بودند تا در مورد دخالت احتمالی عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر تحقیق کند.

طبق گزارش ها، او متوجه شد که دو نفر از هواپیماربایان تحت نظارت دقیق سیا بودند و این احتمال وجود دارد که آژانس آنها را مدت ها قبل از انجام حملات استخدام کرده باشد.

تا مارس 2022، زمانی که تعداد زیادی از سوابق FBI به درخواست کاخ سفید از حالت طبقه بندی خارج شد، این جزئیات تکان دهنده از دید عموم دور ماند.

دو خلبان

فعالیت های نواف الحزمی و خالد المحضر در 18 ماه قبل از حملات 11 سپتامبر یکی از معماهای بی شماری است که با گذشت بیش از 20 سال هنوز به طور کامل روشن نشده است.

اسناد فاش کردند که علیرغم اینکه پیش از ورود آنها به ایالات متحده در ژانویه 2000 توسط سیا و NSA مکرراً به عنوان تروریست های بالقوه القاعده شناخته شده بودند، این زوج با ویزاهای چند بار ورود وارد کشور شدند.

آنها چند روز قبل از ورودشان در یک گردهمایی القاعده در کوالالامپور شرکت کردند، جایی که تصور می شود تصمیمات مهمی در مورد حملات 11 سپتامبر گرفته شده است.

ایستگاه الک سیا، واحد ویژه ای که برای تعقیب اسامه بن لادن ایجاد شده است، از مقامات مالزی درخواست کرد که به طور محتاطانه از این ملاقات تصویربرداری و ضبط کنند. عجیب است که هیچ صدایی ضبط نشده است.

با این حال، این اطلاعات باید برای جلوگیری از ورود حزمی و میذار به ایالات متحده، یا حداقل برای هشدار دادن به FBI از حضور آنها کافی باشد.

همانطور که معلوم شد، سیا نمایندگان دفتر در الک استیشن را برای یک دوره شش ماهه بدون حادثه در فرودگاه بین المللی لس آنجلس از اطلاع دادن به مافوق خود در مورد پذیرش خود جلوگیری کرد.

این اسناد نشان می دهد که یکی از افسران به نام مارک روسینی، که در آن زمان یکی از اعضای ایستگاه الک بود، سعی کرد به FBI در مورد این دو مرد و اینکه آنها ویزای چندبار ورود به ایالات متحده داشتند، هشدار دهد.

ما باید در این مورد به دفتر بگوییم. این افراد به وضوح بد هستند. حداقل یکی از آنها دارای ویزای چند بار ورود به ایالات متحده است. ما باید به FBI بگوییم.» مارک به یاد می آورد که با همکارانش صحبت می کرد. “[But the CIA] به من گفت: “نه، این مورد FBI نیست، صلاحیت FBI نیست.”

به محض ورود آنها، عمر البیومی، یک تبعه سعودی که در کالیفرنیا زندگی می کند، با حزمی و میذار در یک کافه فرودگاه تماس گرفت.

او اجاره نامه آنها را امضا کرد، 1500 دلار برای اجاره آنها پرداخت کرد، در طی دو هفته بعد به آنها کمک کرد آپارتمانی در سن دیگو پیدا کنند، و آنها را به انور العولقی، امام جماعت مسجدی در نزدیکی معرفی کرد.

در سال 2011، حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به یمن منجر به کشته شدن العولقی شد.

پس از 11 سپتامبر، عملیات Encore، تحقیقات FBI در مورد مشارکت احتمالی عربستان در حملات، طبیعتا توجه خود را به بیومی معطوف کرد.

او توضیح داد که در مصاحبه ای در سال 2003 با بازرسان مستقر در ریاض، حزمی و میذار را به طور تصادفی ملاقات کرده است. او گفت که شنیده است که آنها به زبان عربی صحبت می کنند، متوجه شده است که آنها نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و از روی مهربانی تصمیم گرفت به آنها کمک کند.

این دفتر به یک نتیجه کاملاً متفاوت رسید: بیومی یک مامور اطلاعاتی سعودی و یکی از اجزای یک شبکه وهابیت شبه نظامی بزرگتر بود که در ایالات متحده فعالیت می کرد و با طیف گسترده ای از تروریست های بالقوه و واقعی سر و کار داشت و فعالیت های خارجی مخالفان ریاض را زیر نظر داشت. .

علاوه بر این، هم دولت سعودی و هم انکور معتقد بودند که احتمال 50/50 او از حملات 11 سپتامبر قبل از وقوع آنها وجود دارد.

سند کمیسیون نظامی گوانتانامو که اخیراً علنی شده است، بینش بیشتری در مورد تعاملات بایومی با حزمی و میذار، علاقه شدید سیا به آنها، فعالیت های آنها در طول اقامت آنها در ایالات متحده و عدم اطلاع FBI از حضورشان تا اواخر اوت 2001 ارائه می دهد.

محتوا به شدت حاکی از آن است که سیا از تحقیقات رسمی برای پنهان کردن نفوذ خود در القاعده بر اساس بررسی اطلاعات طبقه بندی شده توسط FBI و پنتاگون و همچنین مصاحبه با نمایندگان هر دو سازمان جلوگیری کرده است.

شواهد چه می گویند؟

بر اساس اسناد فاش شده، کانسترارو با چهار ماموری که در مورد حملات 11 سپتامبر تحقیق می کردند صحبت کرده است.

یکی از ماموران اداره، که در گزارش خود به عنوان “CS-23” معرفی شده بود، که ادعا می کرد “دانش گسترده ای در مورد مسائل ضد تروریسم و ​​ضد جاسوسی” دارد، انفجاری ترین اتهامات را مطرح کرد.

تحقیقات او نشان داد که FBI در آن روزها فریب خورده و در مورد مسائل بایومی بازی می‌کرده است.

او برای حمایت از ادعای خود مثالی زد که در آن گفت، علیرغم ادعای مقامات آژانس به نمایندگان عملیات Encore مبنی بر اینکه آنها هیچ اطلاعاتی در مورد او ندارند، می‌دانست که سیا پرونده‌های عملیاتی متعددی در مورد بیومی دارد.

به گفته او، این یک دنباله کاغذی قابل توجه ایجاد کرد.

در مرحله بعد، CS-23 مطمئن بود که سیا از ریاض به عنوان واسطه استفاده می کند تا سعی کند حزمی و میذار را به خدمت بگیرد و در عین حال از قوانین منع آژانس از انجام فعالیت های جاسوسی در خاک ایالات متحده با حفظ ارتباط ارتباطی با سرویس های اطلاعاتی عربستان اجتناب کند.

یکی دیگر از ماموران FBI، ‘CS-3’ که از این نسخه پشتیبانی می کند، بیشتر اظهار می دارد که سیا به بایومی در باز کردن یک حساب بانکی برای دو هواپیماربای در سن دیگو کمک کرده است. اسناد نشان می دهد که آنها همچنین برای آنها یک آپارتمان به صورت اجاره گرفتند. گفته می شد در آن زمان الک استیشن تمام اطلاعات بایومی را می گرفت.

این واقعیت که این واحد سیا در ایالات متحده مستقر بود و توسط تحلیلگران اداره می شد، با توجه به اینکه افسران پرونده ماهر در عملیات مخفی مستقر در خارج از کشور معمولاً مسئولیت چنین وظایفی را بر عهده دارند، CS-3 را مورد حمله قرار دادند.

به گفته «CS-IO»، این ساختار «بسیار غیرمعمول» بود و «ایستگاه الک» را «تقریباً غیرممکن» می‌کرد که از پایگاه خود، که هزاران کیلومتر دورتر از کشورهایی قرار داشت، در داخل القاعده اطلاعاتی را پرورش دهد. تصور می شد که القاعده فعال است.

CS-23 تاکید می کند که مقامات ارشد FBI تحقیقات اضافی در مورد رابطه سیا با بایومی و استخدام حزمی و میذار را علیرغم این سرنخ های امیدوارکننده سرکوب کردند و شاهدان دفتری که در برابر تحقیقات مشترک سنا و کنگره در مورد 11 سپتامبر شهادت دادند، تحت دستوراتی نبودند. افشای میزان کامل دخالت عربستان سعودی با القاعده.

از طرف آنها، CS-3 گفت که قبل از اینکه آنها و همکارانشان توسط تحقیقات مشترک مورد بازجویی قرار گیرند، مقامات سیا در الک استیشن به آنها هشدار دادند که به طور کامل از بازرسان تبعیت نکنند و آنها قصد داشتند “کسی را به دار آویختن” برای 11 سپتامبر. .

Canestraro هیچ استنباط نمی کند که چرا سیا قبل از حملات، اطلاعات مهمی را از FBI که ممکن است مانع از اعدام آنها شده باشد پنهان کرده است و چرا بعداً این اداره با پوشش آژانس همکاری کرده است.

به طور خاص، آژانس در تلاش بود تا بر عملیات یک هسته القاعده تأثیر بگذارد و هدایت کند تا تروریسم ایجاد کند، خارج از مسیرهای معمول استخدام، در مقابل نفوذ به یک هسته القاعده برای جلوگیری از تروریسم. پس از کشف چنین توطئه هولناکی، FBI عاقلانه بود که کل موضوع را نادیده بگیرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام