خودروی غیرنظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در بلگورود روسیه منهدم شد

خودروی غیرنظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در بلگورود روسیه منهدم شد

یک سرباز اوکراینی تدارکات را در یک سنگر در خط مقدم نزدیک باخموت در منطقه دونتسک، اوکراین حمل می کند. AP

به گفته فرماندار منطقه مرزی که روز قبل محل حمله مرگبار تروریست ها بود، شامگاه سه شنبه یک خودروی غیرنظامی در حمله پهپادی دیگر اوکراینی به شهر بلگورود روسیه منهدم شد.

فرماندار ویاچسلاو گلادکوف کمی بعد از نیمه شب در تلگرام نوشت: «در بلگورود، یک وسیله انفجاری از یک پهپاد روی جاده انداخته شد… کارشناسان بمب و خدمات اورژانس در محل کار می کنند.

«شب کاملاً آرام نبود. تعداد زیادی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد. گلادکوف گفت: سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر آنها را مدیریت کردند.

مقالات مرتبط

روسیه

فرماندار روسیه مدعی شد که روسیه به دنیپرو اوکراین حمله هوایی کرد که هشت نفر زخمی شدند

روسیه

با کمک تسلیحات غربی، تجربه رو به رشد پدافند هوایی اوکراین در برابر حمله روسیه گام برداشته است

وی همچنین افزود که این حادثه تلفات جانی نداشته است.

همچنین بخوانید – معمای بلگورود: خرابکاران طرفدار اوکراین ضد پوتین روسیه را نیش زده و پشت خطوط دشمن حمله می کنند

سازمان ملل متحد نسبت به حمله اخیر برون مرزی به منطقه بلگورود روسیه ابراز نگرانی کرده است، اما تایید نکرده است که چه کسی این عملیات را انجام داده است. مقامات روسیه این تهاجم را یک “اقدام تروریستی” توصیف کرده اند که توسط کیف سازماندهی شده است تا توجه را از شکست های جنگی خود منحرف کند.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که آژانس از حمله مرزی آگاه است و از همه طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.

ما آشکارا با نگرانی گزارش های حادثه در منطقه بلگورود فدراسیون روسیه را دنبال می کنیم. استفان دوجاریک، سخنگوی سخنگوی سازمان ملل، گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که گزارش‌ها یا هر گونه اطلاعاتی را در مورد این گزارش‌ها تأیید کنیم. گروه‌هایی که گفته می‌شود در آنچه ما در رسانه‌ها می‌بینیم دخیل هستند.»

این مقام مسئول با به اشتراک گذاشتن عکسی از عواقب پس از آن اظهار داشت که بر اساس اطلاعات اولیه، در این حمله تلفاتی وارد نشده است، اما حداقل یک خودروی غیرنظامی در این انفجار آسیب دیده است. به نظر می رسد سایر فیلم های آپلود شده توسط کانال های خبری تلگرام بقایای یک بمب دست ساز را نشان می دهد.

گلادکوف 30 دقیقه بعد اظهار داشت که پدافند هوایی فعال شد و یک پهپاد را در بالای شهر سرنگون کرد. مشخص نیست که آیا منظور او همان دستگاهی است که بمب را پرتاب کرده است یا خیر، اگرچه او پیشتر در روز سه شنبه اعلام کرده بود که شش پهپاد دیگر در منطقه دستگیر شده اند.

اعضای دو سازمان ضد کرملین، لژیون آزادی روسیه و سپاه داوطلب روسیه مسئولیت را بر عهده گرفتند، اما دولت اوکراین هرگونه مشارکت را رد کرد.

این حادثه به دنبال یک حمله مرگبار برون مرزی توسط شبه نظامیان اوکراینی رخ داد که فرماندار را مجبور کرد برای مدت کوتاهی مقررات «عملیات ضد تروریسم» را در منطقه اعمال کند.

گلادکوف روز سه‌شنبه اعلام کرد که در جریان تهاجم روز دوشنبه به منطقه بلگورود روسیه، یکی از ساکنان روستای کوزینکا توسط تروریست‌های اوکراینی کشته شد. بر اساس گزارش های اولیه، ده ها نفر مجروح شدند، اما کسی کشته نشد.

گلادکوف نامی از روستایی نبرد اما ادعا کرد که همسرش در این حمله مجروح شده و در بیمارستانی در نزدیکی درمان است.

به دلیل این یورش، حدود 100 نفر از جمله کودکان و افراد مسن از کوزینکا و گلوتوو مجاور تخلیه شدند. به گفته والی، تمام روستاها به طور کامل بازپس گرفته شده اند و مسئولان محلی در تلاش هستند تا آب و برق را بازسازی کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه، این نفوذ را “مایه نگرانی عمیق” خواند و افزود که عملیات نظامی ویژه در اوکراین برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده ادامه خواهد یافت.

مقامات اوکراینی گفتند که آنها هیچ ارتباطی با این یورش ندارند که آنها آن را اقدامی خودمختار “لژیون آزادی روسیه” و “سپاه داوطلبان روسیه (RDK)” توصیف کردند. سازمان اخیر، متشکل از ستیزه جویان نئونازی که برای اوکراین می جنگند، مسئولیت حمله ماه مارس به منطقه بریانسک روسیه را بر عهده گرفت که منجر به کشته شدن دو نفر شد.

وقتی از پسکوف خواسته شد توضیح دهد که چرا آنها را “ستیزه جویان اوکراینی” می نامد، پسکوف پاسخ داد که کاملاً مشخص بوده است. او گفت: «تعداد زیادی از روس‌های نژادی در اوکراین زندگی می‌کنند، اما آنها همچنان شبه‌نظامیان اوکراینی هستند.

به گفته وزارت دفاع روسیه در روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حداقل 70 شورشی اوکراینی کشته شدند و چندین خودروی زرهی و وانت نیز منهدم شدند. در ادامه این بیانیه آمده است که بقایای این گروه به سمت سرزمین اوکراین عقب نشینی کردند، “جایی که تا زمانی که به طور کامل از بین رفتند، مورد اصابت قرار گرفتند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام