دادگاه ایالات متحده استرداد متهم حمله 11 سپتامبر 26 را به هند تایید کرد.

دادگاه ایالات متحده استرداد متهم حمله 11 سپتامبر 26 را به هند تایید کرد.

در یک تحول مهم، دادگاه ایالات متحده استرداد Tahawur Rana، یک تاجر کانادایی پاکستانی الاصل، به هند را تایید کرد، جایی که او به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 تحت تعقیب است.

رانا به دلیل نقشش در این حملات که در آن 10 تروریست پاکستانی بیش از 60 ساعت محاصره کردند و بیش از 160 نفر از جمله شش آمریکایی را در مکان های نمادین و حیاتی بمبئی مورد حمله قرار دادند و کشتند. .

هند در 10 ژوئن 2020 شکایتی را برای دستگیری موقت رعنا 62 ساله با هدف استرداد ارائه کرد. دولت بایدن از استرداد رانا به هند حمایت و تأیید کرده بود.

مقالات مرتبط

کشمیر: NIA حملات متعددی را در Baramula انجام می دهد و شبکه تروریستی را هدف قرار می دهد

کشمیر:

اریک گارستی، سفیر ایالات متحده: روابط هند و ایالات متحده بر اساس خواسته های مشترک منطقه هند و اقیانوس آرام صلح آمیز و مرفه است.

قاضی ژاکلین چولجیان، قاضی دادگاه منطقه مرکزی ایالات متحده در کالیفرنیا، گفت: “دیوان تمام اسناد ارائه شده در حمایت و مخالفت با درخواست را بررسی و بررسی کرده است، و استدلال های ارائه شده در جلسه را مورد بررسی قرار داده است. در حکم دادگاه 48 صفحه ای مورخ 16 می که روز چهارشنبه منتشر شد.

«بر اساس چنین بررسی و بررسی و به دلایلی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد، دادگاه یافته‌های ذکر شده در زیر را به دست می‌آورد و به وزیر امور خارجه ایالات متحده استرداد رانا در مورد جرایم مورد اتهام موضوع درخواست را تأیید می‌کند. قاضی نوشت

رانا به دلیل نقشش در این حملات به درخواست هند برای استرداد در ایالات متحده دستگیر شد. آژانس تحقیقات ملی هند (NIA) در حال بررسی نقش وی در حملات 26 سپتامبر است که توسط تروریست های لشکر طیبه مستقر در پاکستان در سال 2008 انجام شد.

NIA گفته است که آماده است اقداماتی را برای آوردن وی از طریق کانال های دیپلماتیک به هند آغاز کند. در طول جلسات دادگاه، وکلای دولت ایالات متحده استدلال کردند که رعنا می‌دانست که دوست دوران کودکی‌اش، دیوید کلمن هدلی، پاکستانی-آمریکایی با لشکر طیبه (LeT) درگیر بوده و با کمک به هدلی و تامین پوشش او برای فعالیت‌هایش، از او حمایت می‌کند. سازمان تروریستی و همکاران آن

رعنا از جلسات هدلی، مواردی که مورد بحث قرار گرفت و برنامه ریزی حملات، از جمله برخی از اهداف، اطلاع داشت. دولت ایالات متحده تاکید کرد که رعنا بخشی از توطئه بوده و دلیل محتملی وجود دارد که او مرتکب جنایت اساسی ارتکاب یک اقدام تروریستی شده است.

از سوی دیگر وکیل رعنا با استرداد مخالفت کرد. در حملات تروریستی بمبئی در سال 2008 که در آن 10 تروریست پاکستانی بیش از 60 ساعت محاصره کردند، در مجموع 166 نفر از جمله شش آمریکایی کشته شدند.

دادستان های فدرال گفتند از آنجایی که اعضای توطئه مرتکب اعمالی شده اند که منجر به مرگ می شود به قصد ایجاد مرگ، یا حداقل با آگاهی از خطرات قریب الوقوع آن، این اعمال را انجام داده اند، شواهد کافی وجود دارد که عناصر قتل را برآورده می کند.

یک معاهده استرداد بین هند و ایالات متحده وجود دارد. قاضی حکم داد که استرداد رانا به هند کاملاً تحت صلاحیت این معاهده است.

قاضی گفت که هند حکم بازداشت صادر کرده و رانا را به جرایم زیر متهم کرده است: (الف) توطئه برای جنگ، ارتکاب قتل، ارتکاب جعل به منظور تقلب، استفاده به عنوان واقعی یک سند یا سوابق الکترونیکی جعلی و برای ارتکاب عمل تروریستی (ب) جنگ، (د) قتل، (ه) ارتکاب عمل تروریستی و (و) توطئه برای ارتکاب یک عمل تروریستی.

قاضی حکم داد: «جرایم اتهامی فوق، جرایم قابل استرداد در مفهوم و محدوده معاهده است و هند صلاحیت آن را دارد.

قاضی گفت: شواهد کافی برای اثبات علت محتمل ارائه شده است که رعنا فردی است که در هند متهم شده و هند در این اقدام به دنبال استرداد وی بوده است و رعنا مرتکب جرایم فوق شده است که برای آن درخواست استرداد شده است. .

بنابراین دستور داده شده است که طهور حسین رعنا متعهد به بازداشت مارشال ایالات متحده باشد و در انتظار تصمیم نهایی در مورد استرداد و تسلیم وزیر امور خارجه به هند برای محاکمه جرائمی است که به موجب آن استرداد صادر شده است. عنوان 18، کد ایالات متحده، بخش 3186 و معاهده، قاضی حکم داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام