دادگاه ایالات متحده دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون را حفظ می کند و قوانین را تشدید می کند

دادگاه ایالات متحده دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون را حفظ می کند و قوانین را تشدید می کند

آستین، تگزاس: طبق گفته دادگاه تجدیدنظر فدرال، داروی میفپریستون، دارویی که برای القای سقط جنین استفاده می شود، هنوز قانونی است، اما مدت زمانی که ممکن است در طی آن استفاده شود کوتاه شده است و نمی توان آن را از طریق پست برای بیماران ارسال کرد. .

حکمی که اواخر روز چهارشنبه صادر شد، به طور موقت یافته‌های یک قاضی دادگاه بدوی تگزاس را که در ابتدا از تایید سازمان غذا و داروی آمریکا از تایید محبوب‌ترین روش سقط جنین در این کشور جلوگیری می‌کرد، محدود کرد. حتی هنوز، کمتر از یک سال پس از لغو تصمیم رو علیه وید و بیش از دوازده ایالت عملاً سقط جنین را غیرقانونی اعلام کردند، جلوگیری از ارسال این قرص از طریق پست محدودیت شدید دیگری در دسترسی به سقط جنین است.

دادگاه عالی آمریکا احتمالا به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از دوبلین در جریان دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «ما به مبارزه در دادگاه‌ها ادامه می‌دهیم، ما معتقدیم که قانون از طرف ماست و ما پیروز خواهیم شد». .

مخالفانی که سال گذشته شکایت تگزاس علیه این دارو را مطرح کردند، تصمیم پنجمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده را یک پیروزی دانستند.

میفپریستون بیش از دو دهه پیش توسط FDA تایید شد و در ترکیب با داروی دوم، میزوپروستول استفاده می شود.

گروه‌های حقوق سقط جنین از این که تاییدیه FDA در حال حاضر باقی خواهد ماند، ابراز آرامش کردند، اما از دادگاه به دلیل بازگرداندن محدودیت‌ها بر روی دارو انتقاد کردند. شرکت Whole Woman’s Health، ارائه‌دهنده سقط جنین که شش کلینیک را در پنج ایالت اداره می‌کند، در توییتی اعلام کرد که در حال بررسی تصمیمی که کمی قبل از نیمه‌شب چهارشنبه گرفته شد، به ارائه مایفپریستون در کلینیک‌ها و از طریق خدمات مجازی ادامه می‌دهند.

در رای 2-1، هیئت داوران تغییراتی را که توسط تنظیم کننده از سال 2016 ایجاد شده بود به حالت تعلیق درآوردند که قوانین تجویز و توزیع میفپریستون را کاهش داد. این موارد شامل تمدید دوره بارداری در زمانی که دارو می تواند از هفت هفته به 10 هفته استفاده شود، و همچنین اجازه دادن به آن از طریق پست، بدون نیاز به مراجعه به مطب پزشک بود.

تصمیم این هیئت تنها چند روز پس از آن صادر شد که وزارت دادگستری هفته گذشته به سرعت از یک حکم گسترده در تگزاس درخواست تجدید نظر کرد، زمانی که یک قاضی فدرال در پی شکایت مخالفان دارو، از تصویب این قرص توسط FDA جلوگیری کرد. عملاً هیچ سابقه ای وجود ندارد که یک قاضی تنها تصمیمات پزشکی تنظیم کننده را لغو کند.

شکایتی که تایید این دارو را به چالش می کشد توسط اتحاد دفاع از آزادی مطرح شد، که همچنین برای سرنگونی Roe v. Wade استدلال کرد و نشان داد که فعلاً در پرونده mifepristone قانع است. ارین هاولی، وکیل این گروه، گفت که هیچ برنامه ای برای درخواست تجدید نظر که ممکن است حکم کامل دادگاه تگزاس را بازگرداند، ندارد.

هاولی گفت: «تصمیم دور پنجم یک پیروزی قابل توجه برای پزشکانی است که ما نمایندگی می کنیم، سلامت زنان، و هر آمریکایی که شایسته یک دولت فدرال پاسخگو است که در چارچوب قانون عمل کند.

دو قاضی که به تشدید محدودیت ها رای دادند، کورت انگلهارت و اندرو اولدهام، هر دو منصوبان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ هستند. سومین قاضی، کاترینا هاینس، منصوب رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش است. او گفت که فعلاً حکم دادگاه بدوی را به طور کامل به حالت تعلیق در می آورد تا استدلال شفاهی در این پرونده مجاز باشد.

هر دو طرف یا هر دو می توانند پرونده را به دیوان عالی کشور ببرند. مخالفان این دارو می توانند به دنبال حفظ حکم دادگاه بدوی باشند. در همین حال، دولت بایدن می‌تواند از دادگاه عالی بخواهد که اجازه دهد تا تمام تغییرات FDA همچنان پابرجا بماند.

علاوه بر ابهامات، یک قاضی فدرال جداگانه در واشنگتن هفته گذشته به FDA دستور داد تا کاری که ممکن است مانع دسترسی مایفپریستون در 17 ایالت تحت رهبری دموکرات ها شود، انجام ندهد. قاضی، در آن پرونده، هنوز به وزارت دادگستری که در این هفته به دنبال شفافیت بیشتر است، پاسخی نداده است.

قضات دادگاه تجدیدنظر با اکثریت در تصمیم روز چهارشنبه خاطرنشان کردند که دولت بایدن و سازنده مایفپریستون “به ما در مورد عواقب عمومی قابل توجهی هشدار می دهند” که اگر مایفپریستون به طور کامل از بازار تحت حکم دادگاه بدوی خارج شود، به دنبال خواهد داشت.

اما داوران پیشنهاد کردند که تغییرات FDA که از سال 2016 به دست می‌آید آسان‌تر به دست می‌آید نسبت به تایید اولیه این دارو در سال 2000 پیامد کمتری داشته است. استدلال این که این تغییرات «بسیار حیاتی برای عموم مردم است، با توجه به اینکه کشور عمل می‌کرد»، «دشوار» است. داوران نوشتند که میفپریستون به میلیون ها زن – بدون آنها به مدت شانزده سال، تجویز شد.

هنگامی که این دارو در ابتدا در سال 2000 تایید شد، FDA استفاده از آن را تا هفت هفته بارداری محدود کرد. همچنین نیاز به سه ویزیت حضوری در مطب داشت: اولی برای تجویز میفپریستون، بعدی برای تجویز داروی دوم میزوپروستول و سومی برای رسیدگی به هرگونه عارضه. همچنین نیاز به نظارت پزشک و سیستم گزارش دهی برای هرگونه عواقب جدی مرتبط با دارو داشت.

اگر اقدام دادگاه استیناف پابرجا باشد، این شرایط مجدداً شرایطی است که تحت آن میفپریستون فعلاً می‌توان توزیع کرد.

رهبران دموکرات در ایالت هایی که از زمانی که دادگاه عالی سال گذشته Roe v. Wade را لغو کرد، سقط جنین قانونی باقی مانده است، می گویند که در حال آماده شدن برای مواردی هستند که میفپریستون محدود شود.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز سه شنبه گفت که ایالت او 150000 دوز میزوپروستول ذخیره خواهد کرد.

کاخ سفید نیز برنامه های اضطراری را در دست اجرا دارد، اما ژان پیر در حالی که اقدامات قانونی ادامه داشت، از ارائه جزئیات آنها خودداری کرد. در عوض، او یک قانون جدید فدرال پیشنهادی را شرح داد تا نحوه جمع‌آوری سوابق پزشکی توسط مقامات مجری قانون و مقامات ایالتی را در صورت تحقیق درباره زنانی که از ایالت‌های خود فرار می‌کنند تا به دنبال سقط جنین در جاهای دیگر باشند، محدود کند.

مدیران داروسازی این هفته همچنین نامه‌ای را امضا کردند که در آن حکم تگزاس محکوم شد و هشدار داد که در صورت پابرجا ماندن تصمیم قاضی منطقه ایالات متحده، متیو کاکسماریک، تأیید سایر داروها ممکن است در خطر باشد.

هسته اصلی دعوای تگزاس این ادعاست که تایید اولیه میفپریستون توسط FDA ناقص بوده است زیرا آژانس خطرات ایمنی را به اندازه کافی بررسی نکرده است.

Mifepristone توسط میلیون ها زن در طول 23 سال گذشته استفاده شده است. در حالی که کمتر از لغو کامل تاییدیه دارو است، آخرین حکم همچنان یک چالش جدی برای مرجع FDA در نظارت بر نحوه استفاده از داروهای تجویزی در ایالات متحده است.

عوارض جانبی رایج دارویی میفپریستون شامل گرفتگی عضلات، خونریزی، حالت تهوع، سردرد و اسهال است. در موارد نادر، زنان ممکن است خونریزی بیش از حد را تجربه کنند که برای متوقف کردن آن نیاز به یک روش جراحی دارد.

با این حال، در کاهش محدودیت‌ها بر روی میفپریستون، تنظیم‌کننده‌های FDA به «نرخ بسیار پایین عوارض جانبی جدی» در این دارو اشاره کردند.

بر اساس گزارش FDA، بیش از 5.6 میلیون زن در ایالات متحده تا ژوئن 2022 از این دارو استفاده کرده اند. در آن دوره، آژانس 4200 گزارش از عوارض در زنان یا کمتر از یک دهم از 1 درصد زنان مصرف کننده دارو دریافت کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام