دادگاه ضد تروریسم پاکستان ، حافظ سعید ، مدیر عامل 11/26 را در دو پرونده ترور به 10 سال زندان محکوم کرد

دادگاه ضد تروریسم (ATC) لاهور روز پنجشنبه همچنین سه رهبر دیگر جامعه الدعوه ، از جمله دو دستیار نزدیک سعید – ظفر اقبال و یحیی مجاهد – را به هر کدام 10 سال و نیم محکوم کرد ، در حالی که برادرش- عبدالرحمان مکی به شش ماه زندان محکوم شد

دادگاه ضد تروریسم پاکستان ، حافظ سعید ، مدیر عامل 11/26 را در دو پرونده ترور به 10 سال زندان محکوم کرد

حافظ سعید رئیس جماعت الدعو (ج.د) روز پنجشنبه توسط دادگاه ضد تروریسم در پاکستان به 10 سال زندان محکوم شد. PTI

لاهور: مغز متفکر حملات تروریستی بمبئی و حافظ سعید رئیس جماعت الدوا (ج.د) روز پنجشنبه توسط دادگاه ضد تروریسم در پاکستان در دو پرونده ترور دیگر به 10 سال زندان محکوم شد.

سعید ، یک تروریست تعیین شده توسط سازمان ملل که ایالات متحده 10 میلیون دلار به او جایزه داده است ، در 17 ژوئیه سال گذشته در پرونده های تأمین مالی ترور دستگیر شد. وی در فوریه سال جاری در دو پرونده تأمین مالی ترور به 11 سال زندان محكوم شد. او در زندان كوت لاخپات با امنیت بالا در لاهور زندانی شده است.

یک مقام دادگاه به گفت: “دادگاه ضد تروریسم (ATC) لاهور روز پنجشنبه چهار رهبر جماعت الدعوه از جمله رئیس آن حافظ سعید را در دو پرونده دیگر محکوم کرد.” PTI.

سعید و دو دستیار نزدیک وی – ظفر اقبال و یحیی مجاهد – هر کدام به 10 سال و نیم محکوم شده اند ، در حالی که عبدالرحمان مکی ، برادر همسر رئیس حزب دادگستری به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

“قاضی ارشد حسین بوتا از دادگاه شماره 1 ATC رسیدگی به پرونده شماره 16/19 و 25/19 را که توسط اداره مبارزه با تروریسم تشکیل شده و در آن پس از بازجویی از اظهارات شاهدان توسط ناصیرالدین نایار و محمد عمران ، حکم صادر شده است فاضل گل وكیل ، “این مقام گفت.

در مجموع 41 پرونده توسط CTD علیه رهبران JuD ثبت شده است که از این تعداد 24 مورد تصمیم گرفته شده در حالی که بقیه در دادگاه های ATC در جریان است.

تاکنون چهار پرونده در مورد سعید صادر شده است. JuD به رهبری سعید سازمان مقدماتی لشکر طیبا (LeT) است که مسئول حمله 2008 به بمبئی است که منجر به کشته شدن 166 نفر ، از جمله شش آمریکایی شد.

وزارت خزانه داری آمریکا سعید را به عنوان یک تروریست جهانی خاص تعیین کرده است. وی در قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2008 قرار گرفت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.