دادگاه عالی ایالات متحده تسویه بدهی 6 میلیارد دلاری دانشجویان را مسدود نخواهد کرد

دادگاه عالی ایالات متحده تسویه بدهی 6 میلیارد دلاری دانشجویان را مسدود نخواهد کرد

واشنگتن: روز پنج شنبه، دادگاه عالی ایالات متحده از جلوگیری از حل و فصل دادگاه که بیش از 6 میلیارد دلار بدهی دانشجویان سابق دانشگاه ها را پاک می کرد، خودداری کرد، که بسیاری از آنها موسسات انتفاعی هستند و ادعا می کنند که چشم انداز تحصیلی و شغلی آنها توسط آنها به اشتباه ارائه شده است. نهادها

قضات درخواست سه کالج را رد کردند که توافقی بین وزارت آموزش ایالات متحده و وام گیرندگانی را که کالج ها را به ادعای “سوء رفتار قابل توجه” مرتبط می کردند، به چالش می کشند، ادعایی که آنها با آن مخالف هستند.

پس از اعطای توافق توسط یک قاضی فدرال در کالیفرنیا در ماه نوامبر، سه مدرسه از نام‌گذاری شده در آن – انتفاعی دانشگاه ملی آمریکا، شرکت غیرانتفاعی کالج اورگلیدز، و شرکت خدمات آموزشی لینکلن انتفاعی – آن را به چالش کشیدند. در یکی از این سه مدرسه حدود 3500 بدهکار حضور داشتند که واجد شرایط پرداخت فوری وام تحت تسویه حساب بودند.

این حکم هیچ ربطی به قانون اساسی پیشنهاد جو بایدن برای بخشودگی 430 میلیارد دلار بدهی دانشجویان برای نزدیک به 40 میلیون دانشجو نداشت، موضوعی که در حال حاضر در دادگاه عالی مطرح است. تا پایان ژوئن، تصمیم گیری در این مورد پیش بینی می شود.

آخرین اختلاف ناشی از یک توافق گروهی بود که بر اساس آن اداره آموزش به طور خودکار بدهی نزدیک به 200000 وام گیرنده را که در 151 مدرسه تحصیل می کردند، لغو می کرد.

به گفته ایلین کانر، مدیر دعوای حقوقی در پروژه وام دانشجویی غارتگر، این مدارس متهم به افزایش ثبت نام از طریق تاکتیک های فروش تهاجمی و همچنین ارائه نادرست در مورد کیفیت پیشنهادات تحصیلی، آینده شغلی فارغ التحصیلان و فرصت های شبکه شده اند. که نشان دهنده وام گیرندگان درگیر در تسویه حساب است.

«اقدام سریع و قاطع امروز بالاترین دادگاه باید یک بار برای همیشه به هر بحث جاری درباره مشروعیت این توافق پایان دهد. پیام روشن است: حقوق دانشجویان وام گیرندگان، حتی در مواجهه با حملات سیاسی با بودجه خوب و بیش از حد که به عنوان استدلال قانونی ظاهر می شوند، تضعیف نمی شود. رویترز.

این سه مدرسه در پرونده های دادگاه استدلال کردند که به اعتبار آنها آسیب وارد شده است، و گنجاندن آنها در لیست مدارس شهرک را با “برند شدن با نام تجاری” مقایسه کردند. [a] نامه قرمز مایل به قرمز.” آنها همچنین استدلال کردند که دولت بایدن فاقد اختیار قانونی برای لغو بدهی است.

این تسویه حساب از تلاش قانونی وام گیرندگان در سال 2019 برای وادار کردن وزیر آموزش وقت، بتسی دیووس، که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خدمت می کرد، ناشی شد تا رسیدگی وزارت آموزش و پرورش درباره ادعاهای سوء رفتار آنها علیه مدارس را از سر بگیرد. پس از سه سال دعوا و تغییر در دولت های ریاست جمهوری، طرفین در ژوئن 2022 به توافق رسیدند.

ویلیام آلسوپ، قاضی منطقه ای ایالات متحده مستقر در کالیفرنیا، سال گذشته توافق را تأیید کرد و در ماه فوریه اعتراضات مطرح شده توسط سه کالج را رد کرد. دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده مستقر در سانفرانسیسکو در ماه مارس پیشنهاد سه مدرسه برای جلوگیری از اجرایی شدن توافق را در حین انجام استیناف آنها رد کرد.

بیست ایالت با گرایش محافظه‌کار ایالات متحده به رهبری اوهایو از دادگاه عالی خواسته بودند که درخواست مدارس برای توقف پرداخت وام‌های بیشتر تحت توافقنامه را بپذیرد.

دولت بایدن در یک پرونده قضایی به قضات گفت که حدود 78000 وام گیرنده تا 11 آوریل وام دریافت کرده اند.

دولت از اظهار نظر خودداری کرد و یک وکیل مدارس بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام